|

پرده رو که همه خونه ها دارن تو بیا مثل خارجیا شو / جاش اینجوری پنجرتو دیزاین کن

اگر به هر دلیل نمیخواید به پنجره اتاق یا هال پذیراییتون پرده نصب کنید اما زیباییش هم براتون مهمه، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تو دکوراسیون خونه خیلی آیتم ها هستند که هم به لحاظ کاربردی اهمیت بالایی دارند و هم میتونن زیبا کننده فضا باشن و یه جورایی بودنشون به شدت مهمه، مثل مبلمان. اما یکسری از آیتم ها هستند که بیشتر از نظر زیبایی اند که مورد استفاده قرار میگیرن و کاربرد کمتری دارند، مثلا مثل آباژور! بله آباژور ها بودنشون مفیده اما نبودنشون هم ضرری به زندگی نمیزنه! از دیگر آیتم هایی که هم کاربردی و هم برای ما ایرانی ها به شدت مهم، پرده می باشد که قضیه محرمیت و دیده نشدن از بیرون به داخل هم برامون خیلی قابل اهمیته. 

اما یه موقست که می بینی یه خونواده ای دوست ندارند برای هال پذیرایی و  یا اتاقی جایی پرده نصب کنند. شاید هم در یک اداره هستید و علاقه ای به زدن پرده ندارید که تو همه این حالات از طرفی هم دوست دارید تا پنجرتون یه نمور زیبایی هم داشته باشه و خیلی هیچی ندار نباشه! در اینجاست که نمیدونید چه کنید که ما بهتون خواهیم گفت باید چه کنید! در ادامه با ما همراه باشید.

دیزاین پنجره بدون پرده

1- از ویترای برای زیبا سازی پنجره کمک بگیرید

اگر پنجره های بزرگی دارید و یا اینکه فضای مورد نظر شما پنجره هایی کوچیک دارد، در هر حالت میتوان برای زیبا سازی پنجره هایی که پرده ندارند از ویترای استفاده کرد، چرا که این وسیله جذاب میتونه در عین حال که ظاهری دل انگیز و رویایی به پنجره شما میده، نور رو هم مدل دار به داخل هدایت کنه چرا که با کشیدن طرح های مختلف بر روی پنجره نور هم به همون شکل میرقصه و به داخل خونه پاشیده میشه. پس اگر قصد دارید تا از پرده استفاده نکنید، ویترای و کشیدن طرح های زیبا به دست فردی که کاربلده، میتونه ایده ای ناز و دلبرانه باشه.

دیزاین پنجره بدون پرده

2- از طلق های مات ساده یا طرحدار استفاده کنید

اگر قصد دارید که هم پرده نزنید و هم خیلی از بیرون به داخل دید نداشته باشه، استفاده از ورقه های مات میتونه گزینه به شدت مناسبی باشه چرا که اینجوری هم دیگه داخل خونه مشخص نیست و هم پرده نزدید و هم اینکه ظاهری متناسب و ساده خواهد داشت. البته که اگر به دنبال رقص نور هستید و از طرفی هم به نظرتون دیگه خیلی ساده میشه، میتونید ورق های مات رو به اشکال مختلف مثل توپی توپی برش دهید و بعد به پنجره نصب کنید که خب اینجوری هم پرده ی در کار نیست و هم اینکه سادگی و تمیزی پنجره به خوبی حفظ شده.

دیزاین پنجره بدون پرده

3- شیشه رنگی و مدل دار بزنید

شاید به نظرتون استفاده از شیشه های رنگی واسه قدیم ندیماست که خب باید بگیم اتفاقا سخت در اشتباهید چرا که همیشه تو مد و ترند دیده شده سبک هایی که چند سال پیش مد روز بودند و از مد افتادن، دوباره بعد از چند سال ترند میشن و قابل استفاده هستند، اما خب با توجه به ترند همون سال ممکنه تغییراتی کنند. شیشه های رنگی نیز اینچنین هستند و تو خونه های ویلای خیلی قدیمی استفاده میشدن و بعد دیگه محو افق شدن و حالا می بینیم که واس فانتزی کردن برخی از فضاها و شیشه ها از این سبک شیشه استفاده میشه که خب هم میتونه بنا به سلیقه شما یکدست یک رنگ باشه و یا به رنگ های مختلف و شاید هم برای هر یک پنجره چند رنگ و با قاب ها کوچیک شده!

دیزاین پنجره بدون پرده

4- از پنجره دوجداره زیبا و تمیز غافل نشید

البته که امروزه دیگه تو خونه های نوساز همه پنجره ها شدن نوساز، اما باید بگیم که کمتر دیده میشن قاب پنجره هایی که خوشگل باشن و اونقدری تمیز، که بشه به عنوان نمایی زیبا برای داخل و خارج خونه استفاده کرد. اگر ویلا دارید و قصد استفاده از هیچ یک از گزینه های گفته شده ور ندرذید و از طرفی هم دلتون نمیخواد پرده بزنید، میتونید از پنجره های دوجداره جذاب استفاده کنید که ظاهری با کلاس و بی پرده به شما خواهند داد. 

دیزاین پنجره بدون پرده

کلام آخر

البته در آخر فراموش نکینم از اونجایی که ما ایرونیا کلا تو خلق و خومون وجود داره که از لوازم و دکوراسیون مجلل استفاده می کنیم و علاقمند به این مدل زندگی هستیم، استفاده از پرده هر چند مینیمال و ساده، اما تو فرهنگ و چیدمان ما هست. از طرفی هم همونطور که در ابتدای متن اشاره کردیم به دلیل موضوع محرمیت پرده میتونه بهترین گزینه باشه و اینکه مرزی بین داخل و خارج خونه ایجاد بشه تا احساس راحت تری داخل خونه داشته باشیم.

دیزاین پنجره بدون پرده

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها