|

آباژور مثل لوستر هیولا نیست که نظافتش راحت باشه؛ فقط با این ترفندا میتونی تمیزش کنی

اگر شما هم از دست بانوان شیفته آباژور هستید ولی تمیز کردنش براتون دشواره، پس حتما با این مطلب و نحوه تمیز کردن انواع آباژور همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برخی از وسایل در خانه هستند که گرچه اونقدر ها واجب نیستند، اما بودنشون تو خونه میتونه کاربردی و ظاهری موثر داشته باشه. مثلا یکی از این لوازم آباژور هستش که خب میدونیم آباژورها علاوه بر اینکه نور قابل توجهی به محیط میدن، زیبایی و جلوه خاصی هم دارن که باعث میشه تا چیدمان خونه ما شکیل تر و لوکس تر دیده بشه. این جذابیت اونقدری زیاد هست که اصلا برخی افراد هستند که آباژور رو میخرن فقط واسه استایل و ظاهرش به عنوان یک دکوری.

از طرفی هم آباژور ها درسته که به مانند لوستر نیستند، اما قیمتی رو به بالا دارند که اگه شما یک آباژور کثیف شده و یا کهنه داشته باشید بهتره که تمیزش کنید و به مانند روز اول درخشندگی رو بهش ببخشید، تا اینکه برید و یکی دیگه بخرید. آخه میدونید که تمیز کردن آباژور ها واقعا سخته و خیلی .وقتا ممکنه پیش بیاد اصلا به خاطر همین سخت بودنش سمتش نریم و اون بیچاره همینجوری خاک بخوره! 

اگر شما هم از دست بانوانی هستید که دیگه همت کردید و دلتون میخواد تا آباژور جان رو تمیز کنید، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا با وسایل اولیه این کار رو انجام بدیم.

27 Modelos Lindos de Luminária de Barbante + Passo a Passo

هر چند وقت یکبار باید آباژور رو تمیز کرد؟

قبل از اینکه بریم سراغ مراحل تمیز کاری، باید بگیم که شاید برای شما هم سوال بشه که اصلا آباژور رو باید هر چند وقت یکبار تمیزش کنیم که در پاسخ باید گفت بهترین تایم هفته ای یکبار هستش تا عنکبوتی در لا به لای آن دیده نشه و از طرفی هم گرد و خاک و چربی موجود در هوا به عمق آباژور نفوذ نکنه. انیجوی راحت تر هم تمیز میشه. 

ترفند تمیز کردن آباژور پارچه ای

- گرد و غبار: میدونید که آباژور ها در انواع مختلف شیشه ای، پلاستیکی، پارچه ای و کاغذی هستند. ابتدا قراره که با تمیز کردن نوع پارچه ایش آشنا بیشم که در مرحله اول باید با استفاده از یک دستمال میکروفایبر، غلتک پرزدار و یا برس استفاده کنید و لامپ ها رو تمیز کنید. البته که لامپ هارو قبلش خاموش کنید و سرد باشن. در این مرحله میشه که از جارو برقی هم استفاده داشت اما به شرطی که خشن و با مکش بالا نباشه. برای آباژورهای که پارچه آن‌ها مدل پلیسه‌ هستند، باید از یک برس با موهای نرم و تمیز استفاده کنید تا نقاطی که دسترسی به آن‌ها سخت است را به‌ راحتی گردگیری کنید.

175157d249180d1f11caa6ee363f63d9

- محلول تمیز کننده: اگر آباژور پارچه ای شما با استفاده از مرحله بالا به خوبی تمیز نشد باید وارد ترفند بعدی یعنی استفاده محلول تمیز کننده بشید. اگر قسمت شید آباژور شما دارای برچسب مراقبت داشت پس طبق دستورالعملی که داده برید جلو، اما اگر نداره شید رو به آرومی با دست بشویید و در صورت وجود چیز میزای تزیینی مثل منگوله اونها رو جدا کنید.

وان و یا سینک ظرفشویی رو با آب گرم پر کنید و شید رو به طوری که نیمی از ارتفاعش بره داخل آب بپوشانید، بعد دو قاشق غذاخوری از مواد شوینده به آب اضافه کنید و مخلوطش کنید.

- نحوه شستشوی آباژور: در این مرحله لامپ رو از برق بکشید و شید رو از پایه جدا کنید. این کار مخصوصا برای برخی لامپ‌ ها مثل لامپ‌ های InPowered که منبع نوریشون تو پایه هستش خیلی اهمیت داره. آباژور و سیم‌ های اون رو بالا نگه دارید، سپس شید رو درون محلول صابونی (ساخته شده) قرار بدید. اجازه بدین شید 10 الی ۱۵ دقیقه خیس بخورد. در این حین یک پارچه رو آغشته به محلول کنید و همه جای آباژور رو تمیز کنید. در نهایت آب رو تخلیه کنید و دوباره آب ولرم کنید  و شید رو درونش قرار بدید تا آب و صابونی که بهشه تمیز بشه. برای خشک کردن شید بهتره که اون رو به صورت عمودی روی حوله ای ضخیم بگذارید تا کاملا خشک بشه. و البته نصب کردن دوباره لامپ ها در حالی که مطمئن شده باشید همه چیز خشک شده است.

Miss Paty

ترفند تمیز کردن آباژور کاغذی

- آباژور های کاغذی به راحتی میتونن با کمترین چربی چسبیده به دست و یا لوسین های دست کثیف بشن پس دقت کنید که حتما قبلش دستکش پلاستیکی به دست کنید. 

- گردگیری آباژور: برای این کار باید علاوه بر اینکه گردگیری معمولی رو انجام میدین، به طور مرتب آباژور کاغذی رو از پایش جدا کنید و به‌ آرومی با یک پارچه میکروفایبر تمیز و خشک اونرو پاک کنید. همچنین فراموش نکنید که این کار رو هم برای داخل و هم برای خارج شید انجام بدید.

DIY Tissue Lamp _ How to Make Paper Ornaments for Christmas Decorations

ترفند تمیز کردن آباژور شیشه ای و پلاستیکی

- گرد و غبار: ابتدا به وسیله یک پارچه میکروفایبر داخل و خارج شید شیشه ای یا پلاستیکی رو تمیز کنید.

- آباژور رو بشویید: تو این مرحله سینک یا وان رو با آب ولرم پر کنین و کمی مایع ظرف‌ شویی رو درون آن بریزید. بعد با یه دستمال میکروفایبر روی شید بکشید. بعد از تموم شدن این مرحله، شید رو با آب تمیز بشورید و اون رو خشک کنید. در نهایت شید رو به پایه آباژور متصل کنید.

آباژور

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها