|

می بینی لاکت خشک شده فرتی نرو لاک بخر گرونه؛ با این ترفندا درستش کن جیرینگی شل شه

احیای لاک ناخن

اگه شما هم از دست بانوانی هستید که لاک میزنید و حالا لاتون خشک شده، پس حتما به این مطلب سر بزنید تا با ترفندای احیای لاک خشک شده آشنا شید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- کلا خانوما عاشق زیبایی ها هستند. این زیبایی در ظاهر خودشون هم به شدت دیده میشه که خب یک بانو بیشتر بهش توجه میکنه و بانویی دیگر کمتر. مثلا یکی از مواردی که تو دو دهه اخیر به شدت ترند شده و دیگه هررر خانومی تو ای مود دیده میشه کاشت ناخت هستش. البته که تو دو سه سال اخیر هم این روند کمی کمتر شده و می بینیم که بسیاری از خانوما از لاک برای ناخن طبیعی خودشون استفاده می کنند. واقعیت اینه که لاک انگاری هیچوقت از مد نمیوفته و هر چیز دیگه ای هم که جاش بیاد باز لاک جان موقعیت خودش رو نگه میداره و جایگاهش رو داره.

اما استفاده از لاک هم مشکلات خاص خودش رو داره. مثلا اینکه اگه یه مدت ازش استفاده نکنید یهو میرید سراغش و می بینید که خشک شده و در این حالت اگه شیفته رنگش بوده باشید واقعا حس بدی بهتون دست میده و یه جورایی میخوره تو ذوق. اما به جای اینکه به دنبال اون رنگ تو بازار بگردید میتونید همون لاک خودتون رو احیا کنید تا دوباره رقیق بشه و قابل استفاده. در این حالت یه چند تا ترفند ریز باید زد که در این مطلب به شما کمک میشه تا به اونچه میخواید برسید.

Untitled

لاک سفت خود را تکان دهید!

همیشه که قرار نیست لاک شما خشک شده باشه و یهو می بینید که لاک عزیز تو جایگاهی بوده که موادش نیاز به تکان دادن داره و تو نگاه اول فکر می کنید لاک غلیظ و سفت شده در حالی که خشک نشده و با یه تکان ساده میتونه به شکل اولش در بیاد. پس اگر مواد لازم رو داره حتما اولش به آرومی تکان دهید و بعد استفاده کنید.

گرم کردن لاک با استفاده از آب داغ

اول اینکه تست کنید و لاک خود رو میون دستان خود قرار بدید و با مالش گرما ایجاد کنید اگر غلظت کم باشه به حالت اولش برمیگرده. اما اگرم نشد تو یه ظرف پر از آب داغ در لاک رو محکم ببندید و بعد در ظرف قرارش بدید تا گرما بهش برسه. این مدلی لاک میتونه شل شدگی اولش خود رو دوباره به دست بیاره.

مراحل-آماده-سازی-ناخن-ها-برای-لاک-زدن

اما سوال اصلی اینکه برای احیای لاک میشه از استون استفاده کرد؟

برای پاسخ به این سوال باید بگیم که برای رقیق کردن لاک و برگردوندنش به قبل حتما باید از رقیق کننده های لاک استفاده نمایید، چرا که رقیق کننده های لاک بدون آسیب به ترکیبات لاک، اونرو دوباره به حالت اول خود باز برمیگردونه. با این حال گاهی برخی از خانوما هستند که به جای رقیق کننده لاک از استون یا لاک پاک کن استفاده دارند که این کار به هیچ وجه توصیه نمیشه. دلیل این مسئله اینه که در صورت اضافه کردن استون یا لاک پاک کن به لاک، لاک شما خانوم زیبا پس از قرار گرفتن بر روی ناخن ترک می خوره! از طرفی هم استون موجب تغییر فرمولاسیون لاک و خراب شدن اون خواهد شد. 

چجوری لاک خشک شده رو تمیز کنیم؟

معمولا وقتی که با یه لاک خشک شده روبرو میشید، اون چیزی که توجه شما رو به خودش جلب میکنه اینه که داخل درب لاک با لاک های خشک شده پر شده که خب اصلا خوشایند نیست. برای پاک کردن داخل درب لاک راه حلی ساده دارید و میتونید از یک گوش پاکن آغشته به استون استفاده داشته باشید. البته برای این کار باید کمی حوصله داشته باشین و حتی لاک های خشک شده بیرون بطری رو هم با استون و پد آرایشی تمیز کنید. این مدلی لاک شما تمیز شده و لاک های کهنه هم از بین میره.

Untitled

نحوه نگهداری درست حسابی از لاک ناخن

بعد از هر بار لاک زدن و استفاده ازش، پیش از بستن دربش، اطراف درب لاک رو با یه پد استونی تمیز کنید چرا که لاک های خشک شده ای که در اطراف درب هستند، نمیذارن درب لاک کاملا بسته بشه و در نتیجه هوا میره داخل لاک و لاک رو غلیظ و خشک میکنه.

دقت داشته باشید که حتما لاک خود رو جایی که خشک و خنک باشه به مانند کشوی میز آرایش نگهداری کنید. یکسری از خانوما عادت دارن لاک رو تو حمام قرار میذارن که این کار به هیچ وجه توصیه نمیشه. دلیل این مسئله هم اینه که وجود رطوبت و تغییرات دما تو این فضا باعث افزایش خراب شدن لاک خواهد شد.

هیچوقت درب لاک رو به طولانی مدت باز نزارید، چرا همونطور که قبلتر هم توضیح دادیم، این کار باعث خشک شدن سریع لاک میشه و اصلا درست نیست. بنابراین بعد از تموم شدن لاک زدن، دربش رو زود تند سریع ببندید.

دیگه اینکه همیشه بطری لاک خود رو به حالت ایستاده نگهداری کنید چرا چون در غیر این صورت لاک میریزه تو دربش و همونجا هم خشک میشه و دیگه درب باز نمیشه!

188324-1920x930

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها