|

اومدی لاک بزنی ریخت رو فرش و ناراحتی ؟ فدای سرت دختر با این ترفندا پاکشون کن جیرینگی

اگر شما هم حین زدن لاک بر روی فرش ریخته اید و حالا موندین چه کنید پس حتما با این مطلب همراه بشید تا با ترفندای راحت فرش رو مثل روز اول کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- احتمالا برای شما هم پیش اومده که خواستین لاک بزنین و یهو به دلایلی مختلف لاک بر روی فرش اتاقتون ریخته و خب از اونجایی که لاک ها به راحتی پاک نمیشن و از طرفی هم معمولا رنگ هایی غلیظ و تو دید دارند میتونن به طور کل ظاهر فرش شما رو خراب کنند. وقتی چنین اتفاقی رخ میده تمیز کردن لاک اصلا کار آسونی نیست، به خصوص اینکه لاک ریخته شده خشک هم بشه که دیگه کار تمومه! در چنین شرایطی احتمالا میگید ای وای باید فرش رو بفرستم قالیشویی! که در اینجا باید بگیم نه عجله نکنید، چرا که با روش های ساده خونگی میتونید از این مشکل عبور کنید و فرشتون رو به روز اولش برگردونید. تنها کافیه تا در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا ببینید چطور میشه لاک خیس و خشک رو از فرش محو کرد.

Remove-nail-polish-from-the-carpet-2-1024x683

ابتدا روش گام به گام پاک کردن لاک خیس از روی فرش

1- اول لاک رو با قاشق از روی فرش بردارید: معمولا پاک کردن لاک خیس میتونه خیلی آسون تر از لاک خشک شده باشه. در این مرحله با قاشقی که سایز متناسبی با اندازه لاک داره انتخاب کنید و سعی کنید تا کل لاک ریخته شده رو قلفتی بردارید. 

2- باقی مونده لاک رو با پارچه جذب کنید: بعد از اینکه با قاشق برداشتید، سعی کنید تا باقی موندش رو با حوله یا دستمالی که جذب خوبی داریه بزنید به لاک تا جذبش بشه و دقت کنید که پارچه رو به هیچ عنوان روی فرش نمالید چرا که بیشتر باعث پخش شدن لاک خواهد شد. بعد از ضربه زدن برای ضربه دوم از قسمت تمیز پارچه استفاده کنید و انقدر این عمل رو انجام بدید تا کاملا لاک پاک بشه. 

Untitled

3- یه تمیز کننده مناسب انتخاب کنید: در این مرحله خب باید از یک تمیز کننده استفاده داشته باشید تا فرش به روز اولش برگرده، اما دقت کنید که اصلا استون و وایتکس نزنید چرا که به فرش آسیب میزنن و در عوض میتونید از لاک پاک کن بدون استون استفاده کنید و یا از الکل مالشی، اسپری مو، آب‌اکسیژنه (فقط برای فرش‌هایی که رنگ روشن دارند) و یا شیشه پاک کن بهره ببرید. فقط داشته باشید ک. قبلش یه تیکه ریز فرش امتحان کنید تا مطمئن بشید ضرری برای بافت فرش شما نداره. معمولا قسمت هایی ب مانند زیر مبل یا زیر تخت تو دید نیستن و میشه روشون تست کرد.

4- تمیز کننده رو این مدلی بزنید بهتره: به مانند مرحله قبلی یک پارچه تمیز رو آغشته به تمیز کننده کنید و به فرش ضربه بزنید و به هیچ عنوان نمالید. محلول پاک کننده رو به طور مستقیم روی فرش نریزید و بعد از اینکه پارچه رو آغشته بهش کردید به صورت ضربه ای زنید تا کاملا لکه لاک محو بشه.

3401

روش گام به گام پاک کردن لاک خشک از روی فرش

1- لاک خشک شده رو از فرش جدا کنید: ابتدا بهتره که لاک خشک شده رو با چاقو یا ناخن از روی فرش بِکنید تا جای ممکن چیزی ازش باقی نمونه. اگر هم امکانش هست میتونید اون قسمت از فرش رو با قیچی ببرید، البته که دقت زیادی داشته باشید که جوری نباشه به فرش آسیب زیادی بزنه.

2- جاروبرقی بکشید تا تمیز بشه: بعد از گام اول بهتره که قسمت مورد نظر رو جاروبرقی بکشید تا جارو بتونه خورده لاک های داخل فرش رو بکشه بیرون و یا اون ریزه فرش هایی که مونده رو تمیز کنه. 

3- تمیز کننده رو روی فرش تست کنید: درست به مانند مرحله ای که بالاتر اشاره کردیم عمل کنید و باز هم بهترین گزینه استفاده لاک پاک کن بدون استون هستش که بادی تکه ای پنبه رو بهش آغشته کنید و ابتدا در قسمتی از فرش تستش کنید و سپس روی قسمت اصلی اجراش کنید. از استون و وایتکس استفاده نشه. پنبه رو به طور ضربه ای به قسمت لکه لاک بزندی تا کاملا پاک بشه و به هیچ عنوان نکشید روی فرش.

4- در آخر بهترین گزینه اینه که در یک ظرف مقداری محلول بسازید. به این شکل که در آب مقداری شوینده مایع، مایع لباس‌شویی یا شوینده فرش در آن حل کنید و بعد با استفاده از اسفنج روی فرش بزنید و انقدر این کار رو ادامه بدید تا کاملا تمیز بشه و بعد هم آبکشی کنید و تمام. در نهایت بذارید فرش خشک بشه و برگرده به حالت اولیش.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها