|

مبلمان خونت کهنه شده ولی میگی آی مبل گرونه چکنم؟ با این ترفندا راحت و شیرین نو میشن

گاهی برای اینکه مبلینو و سالم تر داشته باشیم میمونیم چیکار کنیم با این هزینه های زیاد که خب در این مطلب یاد میگیریم ترفندایی هست ارزان تر.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- در اینکه مبلمان اصلی ترین قسمت چیدمان و دکوراسیون خونه محسوب میشه شکی نیست، چرا که مبلمان علاوه بر اینکه بر دلیل بزرگی میتونه فضای زیادی رو اشغال کنه و بیشتر به چشم بیا و در زیبایی خونه تاثیرگذار باشه، بلکه به شدت عملکردی مهم داره و وسیله ای نیست که مثلا به مانند میز ناهار خوری های بزرگ تنها برای آیتم هایی خاص در زندگی روزمره استفاده بشه! بلکه شما میخواید استراحت کنید، فیلم ببینیم، با خانواده گپ بزنید و حتی دراز بکشید به جهت استراحت، مبل رو انتخاب می کنید. به همین دلیل قطعا این عضو از خونه بیشتر هم آسیب می بینه و ممکنه زودتر خراب بشه.

اما اگر مبل شما هم دچار خرابی و یا کهنگی شده، اصلا نگران نباشید و تو فکر فرو نرید که آی مبل گرونه حالا از کجا بیارم بخرم و این حرف ها! بلکه با ادامه مطلب ما همراه باشید تا ترفند هایی رو یاد بگیریم که میتونن اقتصادی و کمک کننده باشند و در نهایت هم مبلی سالم تر و حسی بهتر تحویل دهند.

2979_orig

نو کردن مبل کهنه با ترفندی در روکش 

اگر مبل شما احساس کهنگی رو القا میکنه پس احتمال اینکه کثیف شده باشه هست و میتونید با تماس با مراکز خدماتی که شستشوی مبل رو انجام میدن مبلی زیبلت تحویل بگیرید و اگر هم فکر میکنید از لحاظ هزینه ای نقرون به صرفه نیستند پس خودتون دست به کار بشید و با ترفند تمیز کردن مبل این مشکل رو حل کنید.

1- روکش پارچه ای رو رنگ کنید

برای نو کردن مبل کهنه به روش ذکر شده، به رنگ گچی و کمی چسب کاغذی نیاز دارید. رنگ رو تو آب حل کنید تا محلولی شفاف و روشن ساخته بشه. قسمتایی که به رنگ نیاز ندارن رو با چسب کاغذی بپوشونید؛ بعد با بُرسی ظریف به‌ دقت نقاط موردنظرتون رو رنگ آمیزی کنید. در نهایت، چسب‌ ها رو جدا کنین و با حرارت کم سشوار، قسمتای رنگ‌ خورده رو خشک کنید.

OR3_S5naTSKF7H30BnHwOg_480x352

2- روکش چرمی رو رنگ کنید

برای رنگ‌ آمیزی روکش‌ های چرمی به رنگ اکریلیک چرم و برسی با سریِ زبر نیاز دارید که باید تهیه کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیازه که سه لایه از رنگ اکریلیک رو بر روی روکش چرمی بزنید. بعد از اتمام هر لایه رنگ ۴۵ دقیقه ای صبر کنید بعد لایه بعدی رو بزنید! سپس بعد از اینکه هر سه لایه رنگ رو زدید، 24 ساعت از نشستن روی مبل خودداری داشته باشید و اجازه بدید خشک بشه و تمام.

3- عوض کردن و یا دوختن روکش

اگر حوصله و یا تایم کافی برای رنگ زدن رو ندارید، میتونید روکش‌ های جدید سفارش بدید یا اینکه خودتون روکش جدید و دلخواهتون رو بدوزید. البته که اگر این کار رو به کاردونش بسپارید، قطعا نتیجه بهتری خواهد داشت؛ چرا که نتیجه نهایی کار اونها، به دلیل داشتن دستگاه‌ و تجهیزات ، میتونه بهتر و مطمئن‌ تر بشه. همچنین اگه فکر میکنین مبلتون طراحی و ظاهر زیبا و منحصربه‌ فردی داره، به‌ جای اینکه به عوض کردن مبل فکر کنید اونرو به کارگاه های مخصوص بفرستید و یا روکش‌ های جدید سفارش دهید.

12-4-min-scaled

آثار خش افتادگی رو از روی چوب از بین ببر

گاهی اوقات پیش میاد که پایه‌ ها و دیگر قسمت‌های چوبی مبل خش افتاده میشن ک این خودش باعث کهنه نشون دادن مبل میشه. راهکارهای متعددی واسه رفع آثار خش‌ افتادگی‌ از روی چوب وجود داره که مثلا یکیش اینه که واکس و پاستل مخصوص چوب میتونن انتخاب های خوبی باشند؛ محلول ترکیب‌ شده از میزان‌ های برابری از سرکه و روغن‌ زیتون رو هم میتونید انتخاب کنید که موثره.

تعویض پایه مبل قدیمی با پایه مبل جدید

پایه هی مبل نیز میتونن تاثیر گذاری فراوونی در نو شدن داشته باشند. به این شکل که پایه هایی جدید و اونطور که مورد پسندتون خریداری کنید و تعویضی جانانه با قبلی ها داشته باشید. اینجوری فرصت این رو هم دارید که ارتفاع مبل رو با خواسته خودتون انتخاب کنید. مبل هرچقدر به زمین نزدیکی بیشتری داشته باشه ظاهر بهتری به دکوراسیون خونه میده. 

slide1

کوسن های جدید بخرید و مبلتون رو نو کنید

با خرید کوسن های جدید، هم ظاهر نویی به مبلتون خواهید بخشید و هم دکوراسیون داخلی رو کمی بهبود دادید. از اونجایی که هزینه کمی صرف خرید کوسن‌ های جدید می‌ کنید، انتخابی ایده آل برای نو کردن مبل کهنه میتونه باشه. حتی برای کمترکردن این هزینه میتونید به‌ جای سفارش‌دادن کوسن با طرح و رنگ دلخواه، از اونچه که دربازارهست استفاده کنید، تنها کمی گشت و گذار نیاز داره.

نو کردن مبل با خرید روکش کامل جدید

سفارش روکش جدید واسه مبلمان گاهی هزینه ای برابر با خرید خود مبل رو داره. اگر راهکار مقرون به صرفه تری هستید پس بهتره که به جاش کاور بخرید، البته که روکش میتونه کاملا همه چیز رو نو تر کنه. کاور مبلمان علاوه بر اینکه از کهنه شدن مبل جلوگیری میکنه، بلکه این آزادی رو به شما میده بتونید هر موقع دلتون خواست اون رو در بیارید و دوباره کاور رو تن مبل کنید. همچنین راحت میتونید کاورها رو بردارید و بشویید. اما در این بین به جنس کاور دقت زیادی داشته باشید.

کوسن مبل راحتی

16707009965ff0

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها