|

چیکار کنیم سرکار خوابمون بپره ؟ اگه هی رو میز کارت غش میری از خواب اینجوری اوکی شو

خواب در محل کار

احساس خواب در محل کار یکی از سخت ترین شرایطی هستش که مهار کردنش دشواره و در این مطلب راه های راه اومدن باهاش رو یاد میگیرم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خواب به مانند آب و غذاست! قطعا اگر به جسم و روح نرسه و یا کم برسه، میتونه به شدت آزار دهنده باشه و زندگی ما رو مختل کنه. حس خواب آلودگی تو محیط کار که اصلا حسی فرای اذیت هستش چرا که شما مجبورید در عین حال که مغزتون پر از خوابه، تمرکز هم داشته باشید و کارتون رو به خوبی انجام دهید. این حس برای افرادی که باید 7 صبح سرکار باشن و یا شیفت شب هستند و اونهایی که بادی کله ظهر بعد ناهار یکراست سرکارشون باشن، به شدت عذاب آوره که تحملش به مرور سخت تر هم میشه.

خستگی و خواب آلودگی در طول روز اصلا اتفاقی غیر معمول نیست. اروپایی ها که در شب بین هفت تا هشت ساعت خواب کامل دارند، در طول هفته 45 درصد از اونها در هفته سه بار گزارش خستگی و موندگی میدن! از بین کسانی که شیش ساعت یا کمتر میخوابن نیز در طول هفته 54 درصدشون 4 روز یا بیشتر احساس خستگی دارند.

اگر شما هم از اون دست افراد هستید و دارین آزار می بینید، پس بهتره که حتما با این مطلب همراه باشید تا مشکلتون رو حل کنیم. 

درمان-خواب-آلودگی-در-محل-کار

خانوم یا آقای محترم بهتره که تحرک داشته باشید

برای کمی دور شدن خواب از ذهنتون بهتره که از سرجای خود پاشید و چند قدمی در دفتر راه برید. با همکاران کمی گپ بزنید و اگر فضایی هست در معرض هوای آزاد قرار بگیرید. ممکنه به دلیل دور شدن از کارتون کمی عذاب وجدان بگیرین اما در عوض وقتی برمیگردید کارآمد تر هستید.

ارتباط رو در رو بگیرید

ما انسان هستیم و همه انسان ها چه برون گرا و چه درون گرا تمایل به روابط اجتماعی دارند و میتونن از هم انرژی بگیرن. حتی اگر فردی درون گرا هم باشید کمتر از برون گراها، ولی دوست دارید روابط اجتماعی کوتاهی داشته باشید. پس اگه خوابتون اومد به طور مستقیم با آدما حرف بزنید.

Untitled

عرق نعنا میتونه درمون خواب شما باشه

نعنا میتونه یک خوردنی موثر در بالا بردن سطح انرژی شما باشه. یک بطری کوچیک از عرق نعنا رو به محل کارتون ببرید و هر زمان که احساس خستگی داشتید کمی ازش استفاده کنید تا ببینید چجوری زود تند سریع انرژی شما رو بالا میبره.

یه خوراکی فسقلی بخورید

گاهی ما گشنمونه اما حس میکنیم که خسته ایم. به همین علت همک به جهت پروندن خواب و هم به جهت اینکه کمی ته دل شما گرفته بشه و انرژی دوباره ای بگیرید، بهتره که از خوراکی های سالم مثل تخم مرغ، آووکادو، دانه های کامل و آجیل استفاده داشته باشید. نوشیدن آب هم تاثیر بسیار خوب و مفیدی داره.

1682748046_S8uE9

درست بنشینید تا خوابتون نیاد

صحیح نشست بر روی صندلی میتونه یکی از عوامل بالا رفتن سطح انرژی بشه. برخی از افراد به خصوص کارمندان هستند که به درستی روی صندلی خود نمیشینن و در نهایت احساس خستگی به بدن میوفته و در نهایت ذهن شما نیز خسته خواهد شد.

آدامس بجوید و اصلا ازش غافل نشید

یک مطالعه بریتانیایی بر این نظره که افرادی که 15 دقیقه آدامس میخورن هوشیاری بیشتری نسبت به باقی افرادی دارند که هیچ آدامسی نجویده اند. تحرک عضلات صورت شما باعث میشه که خون جریان بیشتری پیدا کنه و در نتیجه حس خواب آلودگی در شما کمتر بشه.

573163

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها