|

ترفند تمیز کردن مبل رنگ روشن تا مخملی و چرم؛ روش لکه ریخته غصه نخور اینجوری پاکش کن

مبلمان گاهی کثیف میشن و یا روشون لکه میریزه که در این حالت با روش های گفته شده در این مطلب راحت میتونید تمیز و مثل روز اولشون کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- قطعا وجود مبل تو دکوراسیون خونه به شدت میتونه مهم باشه. اما اینکه مبل داشته باشیم به تنها اهمیت نداره و اینکه تا چه میزان زیبا و تمیز نگهش داریم هم خیلی مهمه. یک ست مبلمان در حالی میتونن جلوه خوبی به محیط خونه شما بدن که تمیز باشن و تیره و چرک نشده باشن البته که گاهی هم مبل تمیزه اما یهو یه لکه ای چیزی روش ریخته میشه و اونه که میتونه ظاهر مبل رو به طور کامل ناجور کنه. خب مبل هم که چیزی نیست بگیم میندازیم لباسشویی و از طرفی هم بالش نیست که روکش روش رو دربیاریم و بندازین لباسشویی، به همین سبب میتونه دردسر ساز بشه که در این مطلب قراره یاد بگیریم تو این شرایط چیکار کنیم تا مبلمون به حالت اولیه و جلوه واقعیش برگرده. 

چگونه-مبل-مخمل-و-پارچه-ای-را-تمیز-کنیم؟

تمیز کردن مبل با فوم

محلول مبل میتونه خیلی زود شما رو از شر کثیفی های مبل راحت کنه. محلول فوم رو بر روی مبل بمالید تا تمیز بشه که در نهایت هم بوی خوشی داره و هم میتونه پاک کننده خوبی باشه. این یکی از رایج ترین روش هاست چرا که میشه میزان کف رو کنترل کرد و میزان آسیب رطوبت کمتر میشه.

استفاده از سرکه واسه تمیز کردن مبل

سرکه واقعا یکی از عجایب در زمینه تمیز کردن هر چیزی میتونه باشه چرا که برای نظافت خیلی موارد موثره. برای از بین بردن سریع آلودگی از روی مبل پارچه ای از سرکه استفاده کنید. به این شکل که چند قطره سرکه رو به نصف فنجون آب اضافه کنید. محلول ساخته شده رو روی قسمتی که به نظرتون کثیفه بزنید و بدون اینکه اون تیکه رو مالش بدید با یک حوله خشک کنید تا لکه از بین بره.

جوش شیرین برای تمیز کردن مبل

جوش شیرین تنها یک ماده غذای نیست، بلکه میتونه تمیز کننده ای عالی باشه. در واقع پاشیدن جوش شیرین بر روی مبل هم میتونه بوی ناخوشایند رو از بین ببره و بیشت لکه ها رو هم پاک میکنه. البته که از جوش شیرین میتونید برای هر ناحیه کثیفی استفاده کنید و به این شکل که در یک ظرف به مقدار مساوی جوش شیرین و آب مخلوط کنید. چه بیا لک خشک و چه مرطوب اجازه بدید 15 تا 20 دقیقه ای محلول جوش شیرین و آب روش بمونه. هر موقع جوش شیرین به طور کامل جذب شد روش جاروبرقی بکشید . دقت داشته باشید مثل تست همه تمیز کننده ها، این محلول رو هم ابتدا در گوشه ای از مبل تست کنید و اگر براتون مفید بود ادامه بدید.

نظافت-سطحی-مبل

نحوه تمیز کردن کاناپه پلی استر

برای تمیز کردن پلی استر (و یا هر پارچه مصنوعیه دیگه) مراقب باشید که استفاده از مواد زیاد و یا نفوذ آب به داخل مبل میتونه باعث آسیب بهش بشه. بهترین راه حل برای تمیز کردن مبل با پارچه پلی استر اینه که با استفاده از یک اسفنج که کمی مرطوبه روش بکشید. اگر فکر می کنید لکه چربیه و یا با آب خالی تمیز نمیشه پس از کمی مایع ظرفشویی استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن روغن از روی مبل

این ترفند رو کمی بالاتر اشاره کردیم اما برای توضیح بیشتر باید بگیم که در حالی که لکه چربی روی مبل هستش بهتره که جوش شیرین رو بریزد روی اون تیکه چرا که جوش شیرین خاصیت جذب داره و بعد از کمی گذشت اون رو جاروبرقی بکشید.

نحوه تمیز کردن مبل روشن 

در مرحله اول اینکه باید دقت داشته باشید تا از کثیف شدن مبل رنگ روشن جلوگیری کنید. مثلا اینکه در مقابل نور مستقیم خورشید نباشه چرا که به مرور رنگش رو تغییر میده و یا اینکه از کاور مبل استفاده کنید تا از کثیف شدن مبلمان خود باز ه جلوگیری کرده باشید.

غبار روی مبل رنگ روشن هم خیلی میتونه به ثبات رنگش و کثیف نشدنش کمک کنه.

تمیز کردن مبل پارچه ای رنگ روشن

در این مرحله همون مواردی که در رابطه با جوش شیرین یا گرفتیم رو اجرا کنید و سپس چند قطره صابون مایع رو تو ۴ فنجان آب بریزید و لکه های موجود روی پارچه رو با کمک محلول خانگی تمیز کننده مبل و پارچه کتانی پاکسازی کنید و رطوبت باقی مونده رو هم با دستمال خشک بگیرید.

پاک-کردن-نجاست-از-روی-مبل3

نحوه تمیز کردن مبل چرمی رنگ روشن

مقداری آب با دمای معمولی اتاق رو با سرکه مخلوط کنید. محلول ساخته شده رو بر روی دستمال به میزان کافی بریزید و بر روی مبل قسمت لکش بکشید که فقط مرطوب و تمیز بشه. با استفاده از دستمال خشک رطوبت موجود روی مبل رو بگیرید و در نهای به جهت بهتر شدن میتونید از واکس چرم هم استفاده داشته باشید.

نحوه تمیز کردن مبل مخملی رنگ روشن

اگه مبل شما مخملی هستش پس کمی تمیز کردنش از چرم سخت تره که در این حالت باید کمی آبلیمو و آب و جوش شیرین رو مخلوط کنید و پارچه ای تمیز رو در این محلول آغشته کنید و اوم بذارید روی قسمتی که لکه هستش. دقت کنید که اصلا پارچه رو روی مبل نکشید که باعث آسیب به پارچه میشه. با یک دستمال تمیز و خشک خیسی مبل رو بگیرید و بعد هم برس به مبل بکشید تا حالت پارچه به قبلش برگرده.

پاک-کردن-مبل-مخمل-800x580

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها