|

ترفند از بین بردن حشرات داخل ظرف حبوبات؛ این هیولای ریز رو از بین ببر تا بیشتر نشده

گاهی حشره زدن حبوبات میتونه اونقدری بد باشه که آدم رو بترسونه که در این مطلب یاد میگیریم چه کنیم تا حبوباتمون حشره نزنه و از بینشون ببریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در مبحث قبلی راجب ترفند از بین بردن شپشک داخل کیسه برنج صحبت کردیم که خب خیلی هم کاربردی بود چرا که این حشرات در حالی که بی خطر هستند، اما به شدت میتونن افزایش جمعیت بدن و از کنترل خارج میشن. به همین علت باید با روش های ساده خونگی اون هارو از بین برد! 

اما جدا از برنج، در آشپزخانه مواد مصرفی و غذایی بسیاری وجود داره که تاریخ انقضای بیشتری به نسبت دیگر مواد غذایی دارند، مثل حبوبات. اما دقیقا نکته اینجاست که در روش نگهداری اونها نیز بادی دقت فراوونی داشت و در جایی خشک و خنک نگهداری کرد تا حشره نزنند. اما خب در این بین سوالی که واسه شما خانوم محترم ایجاد میشه اینه که باید حبوبات رو در کجا و تو چه شرایطی محیطی نگهداری کنیم؟

حبوبات از مهم ترین منابع غذایی محسوب میشن که دارای مقدار زیادی کلسیم، آهن و مواد معدنی هستند و تو رژیم غذایی سالم اهمیت بسیاری دارند. چرا که در آشپزی بیشتر کاربرد دارند، اما خب باید راه های مراقبت از اونهارو هم یاد بگیریم دیگه! که در این مطلب کمی تا قسمتی با این موضوع آشنا خواهیم شد و یاد میگیریم چه کنیم تا حبوباتمون حشره نزه و یا اگر زد چه کنیم؟

800wm

حبوبات رو این مدلی بسته بندی کنید

معمولا تو همه خونه های ایرانی لوبیا قرمز و لوبیا چیتی و لوبیا سفید و عدس و لپه خیلی بیشتر استفاده میشه که باید برای نگهداری اونها دقت زیادی داشته باشد و از طرفی هم زمان خرید این حبوبات اونهارو به اندازه بخرید نه بیش از حد!

حبوبات رو میشه میشه یک سال تو محیط خشک و خنک و کم نور نگه داشت، اما خب باید در بسته بندی نیز دقت زیادی کرد که داخلشون هوا جمع نشه. کیفیت حبوبات نیز بسیار موثر هستند و برخی حبوبات دیرپز می باشند و برخی شون هم زود پز که خب همه اینها به شرایط آب و هوایی منطقه و نوع بذر بستگی داره که چقدر مرغوبیت داشته باشند.

کدوم حبوبات دیگه غیر قابل مصرف هستند؟

اما اینکه چطور متوجه بشیم حبوبات ما قابل مصرف هستند یا خیر باید به چند نکته دقت داشته باشیم. مثلا اینکه حبوبات تغییر رنگ و شکل بدن و یا اینکه گرد و خاک زیاد گرفته باشن.

از طرفی هم اگر بخوایم غذای خوشمزه تری داشته باشیم بهتره که حبوبات رو قبل از پخت غذا یه دو باری تو اب جوش بجوشونیم و اگر در حین پخت حبوبات به شدت له و باز شدن نشون میده که فاسد هستند. 

نکته: نکته مهم اینه که اگر سوراخ شدگی زیادی در داخل حبوبات دیدین نشون مدیه حشره به اونها زده و باید مراقبت کنید.

دفع-آفت-حبوبات

حالا چجوری این حشرات وارد حبوبات میشن؟ چه کنیم از بین برن؟

معمولا تخم حشرات از قبلتر بر روی حبوبات بوده و بعد که حبوبات در شرایطی مناسب قرار گرفتن، شروع به رشد کردند. رطوبت و هوای گرم و روشن باعث رشد آنها خواهد شد.

- بعد از خرید حبوبات اگر قصد دارید تا از زدن حشره جلوگیری کنید بهتره که حبوبات رو به مدت 4 روز تا یک هفته در فریزر نگهداری کنید تا حبوبات به دمای زیر صفر درجه برسن و در این حالت اگر تخم حشره ای هم بر روی اونها وجود داشته از بین رفته.

- راه دیگه اینکه حبوبات رو بر روی سینی فر بریزید و بعد در دمای 140 درجه 15 دقیقه ای نگه دارید تا اگر تخمی وجود داره بر اثر گرما از بین برن و در نهایت تو یه ظرف بعد از خنک شدن نگهدارید کنید.

ac-image-qt1630154653KU

- یکی از جالب ترین راه ها اینه که تو ظرف حبوبات خود چند میخک قرار بدید تا حتی و زمانی که در ظرف بازه حشره ای واردش نشه . البته ک میخک تو طعم حبوبات هیچ تاثیری هم نخواهد داشت. 

- در اینجا میتونید چند جعبه کبریت در اطراف حبوبات قرار بدید چرا که حشرات از گوگرد دخل کبریت متنفر هستند و باعث میشه تا نزدیک حبوبات نشن.

- از شناخته شده ترین را حل ها افزودن نمک به داخل حبوبات هستش چرا که نمک باعث جلوگیری از فاسد شدن و حشره زدن حبوبات خواهد شد.

- اگر میزان حبوبات خریداری شده شما زیاد هستش پس بهتره که اونها رو در ظرفی بریزد و سپس 48 ساعت زیر آفتاب قرار بدید. نور خورشید حشرات رو به شدت دور میکنه و اگر حشره ای داخله در میاد.

حشره-حبوبات

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها