|

ترفند تمیز کردن لباس سفیدی که تو لباسشویی از لباسا رنگ گرفته؛ نترس اینجوری حلش کن

اگر شما هم با مشکل رنگ عوض کردن لباس سفید در لباسشویی، مواجه هستید بهتره که با این ترفندا لبسا قشنگتون رو به حالت اولیش برگردونید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- زندگیه دیگه! احتمالا برای شما هم پیش اومده که لباس سفید خود را با لباس های دیگه که از قضا رنگی هم بودند، به داخل لباسشویی انداختید و بعد دیدین لباس سفیدتون دیگه سفید نیست چرا که رنگ دیگر لباس ها رو به خود گرفته و از دست رفته! خیلی حس بدیه! آدم حس میکنه دیگه اون جذابیت اولیه لباسش رو از دست داده و در این شرایط فکر میکنه دیگه راه چاره ای نیست که در پاسخ باید بگیم چرا راه هایی برای نجات لباس شما هست. برای دونستن این راه ها با ادامه مطلب همراه باشید.

از سرکه استفاده کنید تا لباستون سفید بشه

یکی از پایه ثابت های هر تمیزکاری سرکه و جوش شیرین هستش که در این راه هم میتونید استفاده کنید. مرکزی در لندن که روی ترکیبات بدون ضرر برای تهیه شوینده ها تحقیق میکنه موفق شد با سرکه، لباسی که رنگش رفته رو دوباره سفید کنه. اونها بر روی جورابی که کفش سیاه شده بود این ترفند رو زدن  جواب گرفتند. برای لباس سفیدی که رنگش تغییر کرده هم همچنین! 

امیلی شاتل ورس در اینباره میگه: من برای شستن لباسهای سفید با آب 40 درجه و مقداری سرکه این آزمایش رو انجام دادم و به نتیجه ای فوق العاده رسیدم. سرکه علاوه بر اینکه قیمت مناسبی داره آسیبی هم به تنفس افراد وارد نمیکنه، برخلاف شوینده های غیر طبیعی.

الگوریتم-شستن-لباس-سفید-با-ماشین-لباسشویی

خورشید قابلیت سفید کننده داره

دقت داشته باشید وقتی لباس ها رو شستید با نور خورشید خشک کنید چرا که این حرکت لباس رو بدون هیچگونه بو و آسیبی خشک میکنه. اشعه فرابنفش خورشید زنجیره های شیمیایی در لک لباس رو در هم می شکند و باعث میشه تا رنگ اضافی لباس کم کم محو افق بشه، دقیقا همون کاری که سفید کننده ها انجام میدن!

خیسوندن لباس تو آب و برخی مرکبات معجزه گر هستند

مثلا اینکه استفاده از لیمو میتونه خیلی موثر باشه و سفیدی لباس رو برگردونه و درخشندگی لازم رو به لباس سفید بده اما خب نه اینکه بیش از حد معمول سفید کنه چرا که سفید کننده ها یهو خیلی سفید میکنن. نصف فنجون آب لیمو رو با یک گالون آب داغ مخلوط کنید و به مدت یک ساعت و یا حتی یک شبانه روز لباس رو درونش بخیسانید تا نتیجه دهد.

بعد لباس رو از تشت در بیارید و بندازید لباسشویی تا بشوره.

Untitled

ریختن جوش شیرین در لباسشویی میتونه خوب باشه

در ابتدای متن اشاره کردیم که جوش شیرین رو کلا تو تمیزکاریا زیاد استفاده می کنن. جوش شیرین از نظر شیمیایی بسیار شبیه کربنات سدیم بلورین هستش و از خوبیای استفادش اینه که لباس بوی بد نمیگیره و از حد طبیعی هم روشن ترش نمیکنه. به علاوه اینکه جوش شیرین یه ضدعفونی کننده ملایم هم هست که میتونه لباسها و ماشین لباسشویی رو از رشد باکتری ها در امان نگه داره.

استفاده از شوینده های طبیعی هم عالیه

از اونجایی که ما بیشتر شوینده های شیمیایی رو می شناسیم و ازشون استفاده می کنیم، خیلی سراغ طبیعی ها نمیریم چون اینجوری کارمون راحت تره. در حالی که شوینده های طبیعی پایه گیاهی دارن و آنزیم و مواد معدنی طبیعی به کار رفته در اونها تاثیر بسیار خوبی تو شویندگی داره و حداقل اینکه دارای مواد سخت و خشن نیستند. آسیبی به لباس های دیگه یا حتی خود فرد نمیزنن و ضد میکروب و ضد آلودگی نیز می باشند، درست برخلاف شوینده های شیمیایی که ما استفاده می کنیم.

Bleach-Your-Clothing-www.koorook.com-15

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها