|

بلیط هواپیما ارزان

پیش از انجام سفرهای هوایی و خرید بلیط هواپیما از اسنپ تریپ حتما از خود پرسیده‌اید که چگونه می‌توان بلیط هواپیما ارزان تهیه کرد؟

لینک کوتاه کپی شد

پیش از انجام سفرهای هوایی و خرید بلیط هواپیما از اسنپ تریپ حتما از خود پرسیده‌اید که چگونه می‌توان بلیط هواپیما ارزان تهیه کرد؟ برای پاسخگویی به این سوال نخست باید بررسی کرد که چه عواملی روی قیمت بلیط تاثیر می‌گذارند. با شناخت این عوامل می‌توان با ایجاد برخی تغییرات در سفر، بلیط ارزان‌تری تهیه کرد. 

b509e8ea-a3a0-480a-8434-a4fbf530529c

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما یک سند الکترونیک یا کاغذی است که از سوی یک آژانس هواپیمایی صادر می‌شود. در این سند مواردی مثل هویت خریدار، شماره صندلی و همچنین کلاس پروازی بلیط مشخص شده‌اند. 

بلیط‌های هواپیما به 2 فرم کاغذی یا الکترونیکی عرضه می‌شوند. سازمان بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی از تاریخ یک ژوئن سال 2008 تصمیم گرفت قانون به کار بردن بلیط الکترونیکی به جای بلیط کاغذی را اجرایی کند. 

اطلاعات موجود در بلیط هواپیما

اگر پس از تهیه بلیط هواپیما به اطلاعات درج شده روی آن دقت کنید، به مواردی برمی‌خورید که دانستن آن‌ها مهم است. این موارد عبارت‌اند از:

  • نام مسافر

  • نام ایرلاین

  • شماره بلیط

  • مسیر پروازی

  • میزان بار مجاز

  • تاریخ پرواز

  • کلاس پروازی

  • ساعت خروج از مبدأ

  • ساعت ورود به مقصد

  • شماره پرواز

بلیط‌های قابل استرداد و غیرقابل‌استرداد

بلیط‌های قابل استرداد به گروهی از بلیط‌ها می‌گویند که در صورت کنسل شدن از طرف مسافر، وجه آنها یا به صورت کامل یا با کسر مبلغی به‌عنوان جریمه به خریدار بلیط پرداخت می‌شود.

بلیط‌های غیرقابل‌استرداد آن دسته از بلیط‌هایی هستند که در صورت کنسلی، وجه آنها به مسافر مسترد نمی‌شود؛ اما مسافر این امکان را می‌یابد از مبلغ بلیط برای انجام یک پرواز دیگر استفاده کند. گاهی برخی شرکت‌های هواپیمایی برای این منظور هزینه‌ای اضافی دریافت می‌کند. برای رزرو آنلاین بلیط ارزان هواپیما اینجا را کلیک کنید.

انواع پروازهای مسافربری

نوع پرواز در تعیین قیمت بلیط تاثیر زیادی می‌گذارد. در صنعت هواپیمایی، پروازها به دو نوع تقسیم می‌شوند؛ سیستمی و چارتری.   

  1. پروازهای سیستمی 

پروازهای سیستمی یا زمان‌بندی شده به پروازهایی می‌گویند که از مدت‌ها قبل به‌طور دقیق از نظر زمان و مسیر پروازی برنامه‌ریزی شده‌اند. در پروازهای سیستمی، همه صندلی‌ها از طرف شرکت هواپیمایی به فروش می‌رسند. به همین دلیل مسافران می‌توانند از ماه‌ها قبل این بلیط‌ها را خریداری کنند. برای خرید بلیط سیستمی به هر مقصدی، تنها کافی است به لینک https://www.snapptrip.com مراجعه کنید. 

  1. پرواز چارتری 

شاید در مواقعی، درباره قیمت ارزان برخی از بلیط‌های هواپیما شنیده باشید. گاهی بلیط‌های چارتر می‌توانند قیمت بسیار پایین یا بسیار بالایی پیدا کنند. 

چارتر به معنی «دربست اجاره کردن» است. هر وسیله مسافربری که تعداد زیادی صندلی داشته باشد را می‌توان چارتر کرد؛ مثل بلیط‌های قطار و هواپیما. البته این واژه در ایران بیشتر درباره بلیط‌های هواپیما استفاده می‌شود. 

اولین تفاوت پروازهای چارتر با سیستمی، نوع زمان‌بندی آن‌ها است. پروازهای چارتر معمولا در زمانی خارج از جدول از پیش زمان‌بندی شده، انجام می‌شوند. می‌توانید از طریق لینک https://www.snapptrip.com برای خرید بلیط پرواز از اسنپ تریپ اقدام کنید.  

بلیط هواپیما لحظه آخری

برخی بلیط‌ها با نام لحظه آخری شناخته می‌شوند. ممکن است فکر کنید این نام مربوط به دسته جداگانه‌ای از بلیط‌ها است، اما این طور نیست! بلیط‌های لحظه آخری از نوع چارتر هستند. وقتی یک شرکت هواپیمایی چارترکننده، صندلی‌های یک هواپیما را اجاره یا خریداری کرده باشد و با نزدیک شدن به ساعت پرواز نتواند همه آن‌ها را به فروش برساند، ناچار می‌شود قیمت بلیط را پایین بیاورد. 

چارترکننده با کم کردن قیمت، بلیط تلاش می‌کند راحت‌تر بلیط‌ها را به فروش برساند. به یاد داشته باشید که برای خرید بلیط لحظه آخری نمی‌توان از قبل برنامه‌ریزی کرد؛ چرا که این مسئله در روز پرواز اتفاق می‌افتد. برای رزرو آنلاین بلیط ارزان هواپیما اینجا را کلیک کنید.

تفاوت پروازهای سیستمی و چارتری

در پروازهای چارتر به دلیل خریداری شدن صندلی‌ها توسط شرکت هواپیمایی، امکان استرداد و کنسل کردن بلیط وجود نخواهد داشت. به علاوه در پروازهای چارتر نمی‌توان زمان پرواز را نیز تغییر داد. اما تغییر زمان پرواز و همچنین کنسل کردن بلیط در پروازهای سیستمی، امکان‌پذیر است. 

از دیگر تفاوت‌ها بین این دو نوع پرواز می‌توان به قیمت آن‌ها اشاره کرد. معمولا قیمت بلیط چارتر نسبت به سیستمی ارزان‌تر است. مزیت پروازهای سیستمی در تخفیفی است که به کودکان داده می‌شود. برای کسانی که کودک به همراه دارند، خرید بلیط سیستمی به‌صرفه‌تر است. این قانون در پروازهای چارتری وجود ندارد. 

ca4eb338-65eb-4bfb-a511-0951754426d1

زمان پرواز

یکی از موارد موثر دیگر در نرخ بلیط هواپیما، زمان پرواز است. قیمت بلیط در مواقعی از سال که تقاضا زیادی برای سفر وجود دارد – مانند نوروز – گران‌تر خواهد بود. به همین دلیل، چنانچه قصد تهیه بلیط مقرون به‌صرفه دارید، بهتر است زمان سفر خود را به زمان‌های اوج سفر گره نزنید. گاهی یک تغییر چند روزه در زمان سفر، می‌تواند تفاوتی فاحش در قیمت بلیط هواپیما داشته باشد. 

روش خرید بلیط پرواز از اسنپ تریپ 

خرید بلیط هواپیما از سامانه اسنپ تریپ کار بسیار راحتی است. برای این کار، تنها کافی است پس از ورود به وب‌سایت https://www.snapptrip.com موارد زیر را انجام دهید: 

  • در آغاز، در بخش جستجو، نوع بلیط و مواردی مثل تعداد مسافران، تاریخ سفر و کلاس بلیط را وارد کنید. 

  • بعد از چند ثانیه، یک فهرست برای شما به نمایش درمی‌آید. شما می‌توانید از این فهرست پس از مقایسه نوع بلیط و قیمت، گزینه خود را انتخاب کنید. 

  • در مرحله آخر، روی دکمه خرید کلیک کنید و از طریق درگاه بانکی پرداخت خود را انجام دهید. در مدت زمان کوتاهی پس از تکمیل خرید، بلیط به ایمیلی که از قبل ثبت کرده‌اید، ارسال می‌شود. 

جمع‌بندی

برای خرید بلیط هواپیما ارزان، بهتر است از قبل با عوامل تعیین‌کننده نرخ آن مانند نوع بلیط، کلاس پرواز و ... آشنا شد. زمان پرواز نیز نکته مهم دیگری در ارزش‌گذاری بلیط هواپیما است. انتخاب بلیط چارتر در زمان‌های خلوت باعث می‌شود سفر به‌صرفه‌تری داشته باشید. برای رزرو آنلاین بلیط ارزان هواپیما اینجا را کلیک کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی