|

شگفتی های حیات وحش؛ خرس قطبی غووول پیکر با دندون تیز گراز دریایی رو بد زخم زد! (ویدیو)

ویدیو امروز در مورد خرس قطبی هست که بی خیال گراز دریایی نمیشه و اون رو آخر بدجور شکار میکنه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از جذاب ترین موضوعات حیات وحش هست. جهانی که ما در اون به شگفتی های زیادی بر میخوریم. جنگ برای بقا، تولد و شکار. حیوانات مختلف با توانایی های گوناگون تمام تلاش خودشون رو انجام میدن تا بتونن زنده بمونن، اما این دنیا بی رحم هست، چون همیشه یک بازنده وجود داره.

خرس قطبی از خانواده خرس ها است که در مناطق قطبی اقیانوس منجمد شمالی زندگی میکنه. این حیوان بزرگ ترین گونه خرس به حساب میاد، البته خرس های قهوه ای کدیاک ساکن آلاسکا تقریبا اندازه خرس قطبی هستند. خرس قطبی شناگر ماهری هست و در آب هایی که تقریبا 160 کیلومتر با یخ یا ساحل فاصله دارند دیده میشن.

خرس های قطبی برای شکار طعمه به داخل آب شیرجه می زنند، آن ها می توانند چشم های خود را باز نگه دارند و حتی تا 2 دقیقه نفس خودشون رو حبس کنند! خرس قطبی نر بزرگترین شکارچی جهان به حساب میاد و وزنش به 700 کیلو هم میرسه اما سنگین ترین خرس قطبی 1.2002 کیلوگرم وزن داره!

گراز دریایی پسـتاندار هست که اندام شـنای بزرگی داره و در قطب شمال و دریاهای زیر قطبی نیمکره شمالی هم زندگی میکنه. گراز بالغ با عاج و ریش های بلند قابل تشخص هست و نرهای بالغ در اقیانوس هستند بیش از 2000 کیلوگرم وزن دارند.

گراز دریایی نقش زیادی در فرهنگ مردمان بومی قطب شمال دارد که به علت گوشت، چربی، پوست، شکار می شوند.

گرازهای دریایی شکارچیان خوبی به حساب نمی‌آیند. غذای مورد علاقه این حیوانات صدف! گرازهای دریایی در یک وعده غذایی حدود 4000 صدف میتونه بخوره! اگر هم صدف نباشه گرازهای دریایی از لاشه صدف‌ های مرده تغذیه می‌کنن.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی