|

افشای آنچه نتانیاهو سعی در پنهان کردن آن دارد!

«به تازگی واقعیت های جدیدی از عمق اراضی اشغالی فاش شده که نتانیاهو به دنبال لاپوشانی آن ها بوده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- رژیم اشغالگر قدس به تازگی بر شدت لفاظی های خود با محوریت حمله قریب الوقوع به لبنان افزوده است. استدلال اصلی صهیونیست ها نیز این است که باید برای برخورد با حزب الله لبنان و حملات آن به شمال فلسطین اشغالی به زور متوسل شد. حزب الله از ابتدای جنگ غزه تاکنون، به نحوی جدی در حمایت از ملت فلسطین اقدام به انجام حمله به طیفی از اهداف در شمال فلسطین اشغالی کرده و می کند و تاکید دارد که تا جنگ غزه خاتمه نیابد، حملات آن به اراضی اشغالی نیز خاتمه پیدا نخواهد کرد.

در این راستا، در مدت اخیر شاهد بوده ایم که شمار قابل توجهی از مقام های سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی اقدام به طرح موضع گیری های مختلف و از موضع قدرت علیه لبنان کرده و مثلا از ویرانی این کشور در مدت زمانی کوتاه خبر داده اند. حتی وزیر جنگ صهیونیست ها مدتی قبل در موضع گیری گفته بود که اسرائیل بر آن است تا لبنان را به عصر حجر برگرداند. با این حال، افشای گاه و بیگاه واقعیت های تازه از عمق بحران های رژیم صهیونیستی حاکی از این است که مقام های اسرائیلی به شدت درگیرِ بلوف زدن هستند و واقعیت های آن ها فاصله زیادی با موضع گیری های ظاهریشان دارد.

جنگ-با-اسرائیل

به عنوان مثال به تازگی انجمنی از تجار اسرائیلی که 200 کارآفرین صهیونیست را شامل می شود، از اراده جدی خود برای اعمال فشار به دولت نتانیاهو جهت متوقف کردن جنگ غزه خبر داده و تاکید داشته اند که نتانیاهو دشمن اصلی اسرائیل در شرایط کنونی است. خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی با اشاره به این انجمن تاکید کرده که اعضای آن که از تاجران بزرگ اسرائیلی هستند خواستار برگزاری انتخابات زودرس و خروج نتانیاهو از قدرت هستند. در رویدادی دیگر، کانال 12 ارتش اسرائیل خبر داده که شمار نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل که برای خدمت اعلام آمادگی می کنند به کمتر از یک سوم کاهش یافته است. موضوعی که دولت نتانیاهو را با چالشی جدی در امر تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در بحبوحه جنگ غزه رو به رو کرده است.

حال در این فضا، اینکه نتانیاهو بخواهد ارتش خسته اسرائیل را وارد میدان های جنگ با حزب الله لبنان کند، یک ریسک و قمار خطرناکی برای اسرائیل است. بگذریم که به تازگی برخی مقامهای حوزه برق اراضی اشغالی اعلام کرده اند که حزب الله لبنان می تواند در همان ساعات نخستین جنگ بخش قابل توجهی از برق اراضی اشغالی را با حمله به تاسیسات برق در فلسطین اشغالی نابود کند که احیا نیروگاه های برق اسرائیل نیز مدت ها زمان می‌برد و البته که میلیاردها دلار نیز هزینه به دنبال خواهد داشت.

مسائلی از این دست شبیه به پازل هایی هستند که قرار دادن آن ها در کنار یکدیگر تنها یک برونداد را به ذهن متبادر می کند و آن این است که اسرائیل با حمله لبنان، صرفا خود را از موقعیت بد وارد بدتر خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها