|

رونمایی از یک سناریوی شوکه کننده در اراضی اشغالی

«به تازگی و در بحبوحه تجاوز صهیونیست ها به شهر رفح برخی از احتمال وقوع یک سناریوی شوکه کننده در فلسطین اشغالی سخن می گویند.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ رژیم اشغالگر قدس به تازگی و علی رغم موافقت جنبش حماس با توافق آتش بس پیشنهادی مصر و قطر، اقدام به تشدید حملات هوایی و توپخانه ای خود به شهر راهبردی رفح کرده و حتی گذرگاه رفح در بخش فلسطینی آن را نیز به تصرف خود درآورده است. موضوعی که با سیلی از انتقادات بین المللی همراه شده و حتی در عمق اراضی اشغالی اعتراضات گسترده ای با محوریت این مساله برگزار شده که دولت نتانیاهو باید هر چه سریعتر توافق آتش بس با حماس را بپذیرد و اسرای صهیونیست را به خانه هایشان بازگرداند.

به گزارش شایانیوز؛ با این حال، چالش و مشکل اصلی این است که هم نتانیاهو و هم افراطیون متحد وی، قویا حامی ایده حمله به شهر رفح هستند و تاکید دارند که عدم حمله به رفح به معنای شکست و بی نتیجه بودنِ کارزار نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه است. موضوعی که سطح قطبی گرایی در اراضی اشغالی را به شدت بالا برده و سبب شده تا معترضان صهیونیست در روزهای اخیر اقدام به مسدود سازی برخی بزرگراه های کلیدی در شهرهای مهم فلسطین اشغالی کرده و یا تجمعات گسترده ای را سازماندهی کنند.

در این چهارچوب، بسیاری از ناظران و تحلیلگران مسائل راهبردی بر این باورند که حماس با پذیرش طرح پیشنهادی آتش بس قطر و مصر، عملا دولت نتانیاهو را آچمز کرده و وضعیت دشواری را برای آن رقم زده است. موضوعی که از چشم اندازی کلان هم سطح فشارهای داخلی و هم خارجی را علیه نتانیاهو و دولتش را به نقطه انفجار رسانده است. در این راستا، برخی به طور خاص از یک سناریوی شوکه کننده در اراضی اشغالی در وضعیت کنونی خبر می دهند و صحبت می کنند. این طیف ها بر این باورند که با توجه به شرایط نادر کنونی در اراضی اشغالی هیچ بعید نیست که شاهد یک اقدام شوکه کننده و ناگهانی نظیر ترور شخص نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو باشیم.

فراموش نکنیم که حتی قبل از آغاز جنگ غزه و در بحبوحه برگزاری اعتراضات گسترده در اراضی اشغالی در اعتراض به لایحه اصلاحات قضایی نتانیاهو، نخست وزیر صهیونیست ها در چندین نوبت تهدید به ترور شد. حال در وضعیت کنونی، احتمال تحقق این سناریو نسبت به قبل، چندین برابر بیشتر است. معادله ای که از چشم منتقدان و جریان های مخالف با نتانیاهو می تواند در وضعیت فعلی از منطقِ و توجیه به مراتب بیشتری نیز برخوردار باشد و در نوع خود، تا حدی از شدت بن بست های جاری در فلسطین اشغالی بکاهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها