|

ترفندای ساده برای برق انداختن سینک ظرفشویی / اینجوری سینکت برق بزنه یه کدبانوی خفنی!

ترفندهای ساده ای وجود داره تا خیلی سریع سینک ظرفشویی رو برق بندازی. توی این مقاله ترفندهای خونگی یاد میگیری تا سینکت از تمیزی برق بزنه!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هرچند که خونه داری پر از کارای زیر و درشته و جزئیات خیلی زیادیه ولی خب با به کار بردن ترفندهایی میشه این کار تموم نشدنی و طاقت فرسا رو کمی سبک تر کرد. آشپزخونه اوج کارای کوچیک و بزرگ خونه داری رو در خودش پنهان داره. تمیز کردن و چیدمان یخچال، ضد عفونی کردن لباسشویی و ماشین ظرفشویی، تمیز کردن جرم های اجاق گاز و مایکروفر و ده ها کار دیگه... تمیز کردن و برق انداختن سینک ظرفشویی یکی دیگه از کارهای آشپزخونه ست که به دلیل در معرض دید بودن سینک، خیلی مهمه! ترفندهای ساده ای وجود داره تا خیلی سریع سینک ظرفشویی رو برق بندازی. توی این مقاله بهتون آموزش میدیم چجوری سینک رو براق و تمیز کنید. تا پایان همراهمون باشید.

siink3

سینک رو هر روز بشویید

نکته مهمی که در مورد تمیز نگه داشتن سینک وجود داره، تمیز کردن و شستن اون به صورت روزانه ست. این وسیله به خاطر کاربردی که داره در معرض رشد باکتری ها و رسوب گرفتنه. پس مهمه که هر روز سینک ظرفشویی رو با اسکاچ و مایع ظرفشویی بشویید و سپس خشک کنید.

هفته ای یک بار هم از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید تا جلوی رشد باکتری ها در سینک ظرفشویی رو بگیرید.

siink2

با لیمو ترش سینک رو برق بندازید

همونطور که می دونید لکه های سفید و ناخوشایند ناشی از رسوب آب، چهره بدی برای سینک به وجود میاره که میشه با ترفندهای ساده ای اونا رو از بین برد.

یک لیمو ترش رو از وسط نصف کنید و روی سینک، شیرها و اطراف اونها بکشید. اسید موجود در لیمو ترش باعث میشه تا رسوبات از بین برن. وقتی تمام سینک و جزئیات اون رو تمیز کردید، آبکشی کرده و سینک رو خشک کنید.

siink1

سرکه سفید و براق کردن سریع سینک

یکی دیگه از مواد در دسترس که استفاده از اون عوارضی برای سلامتی نداره، سرکه سفیده. با این ماده می تونید سینک ظرفشویی هم برق بندازید و هم ضد عفونیش کنید. به این صورت که یک دستمال تمیز رو با سرکه خیس کنید و روی سینک و شیرها بکشید. بعد از چند دقیقه سینک رو آبکشی کرده و سینک رو خشک کنید.

تمیز کردن سینک با جوش شیرین و نمک

ماده شگفت انگیز بعدی که هم میتونه سینک ظرفشویی رو برق بندازه و هم اون رو ضد عفونی کنه، جوش شیرینه. با استفاده از ترکیب این ماده با نمک، میشه سینک رو حسابی تمیز و براق کرد.

مقدار مساوی نمک و جوش شیرین رو با هم مخلوط کرده و به وسیله اسکاچ خیس، روی سطوح سینک بکشید و بعد از 10 دقیقه آبکشی و خشک کنید.

siink7

در استفاده از شوینده های شیمیایی دقت کنید!

شوینده های شیمیایی بسیاری هستن که می تونن، سینک ظرفشویی رو براق و ضد عفونی کنن اما در مصرف این مواد باید دقت کافی داشته باشید.

برخی شوینده ها مناسب سطوح استیل و فلزی نیستن و لکه های سیاه برجا می ذارن. موقع خرید این محصولات دقت کنید تا به اشتباه شوینده نامناسب خریداری و استفاده نکنید.

siink4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی