|

لباسشویی بوی بد گرفته و نمیشه از کنارش رد شد؟/ ترفندهای ساده برای رفع بوی بد لباسشویی

توی این مقاله نکات خانه داری در مورد رفع بوی بد لباسشویی گفته میشه تا با ترفندهایی ساده و راحت این وسیله برقی مهم رو تمیز و خوشبو نگه دارین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خانه داری پر از رمز و رازه! پر از جزئیات و ریزه کاری و کسی باید باشه تا حواسش به همه چیز باشه و همینه که این کار رو خیلی سخت میکنه. البته این شغل تمام وقت برای خیلی ها پر از شیرینی و نکات مثبت هم هست. اینکه یخچال رو چجوری چیدمان کنی؟ گیاهان خونه رو کی به کی آبیاری کنی؟ کابینت ها رو چجوری بچینی؟ و... لذت های خاص خودش رو داره... حالا توی این مقاله میخوام نکات خانه داری در مورد رفع بوی بد لباسشویی رو بهتون بگم تا با ترفندهایی ساده این وسیله برقی مهم رو تمیز و خوشبو نگه دارین. تا پایان همراه من باشید...

lebashooee3

چرا لباسشویی بوی بد میگیره؟

گردش مداوم لباس های چرک و کثیف داخل لباسشویی، باقی موندن مواد شوینده داخل اون و گرما و رطوبتی که در محفظه این وسیله برقی وجود داره، باعث میشه محلی برای رشد باکتری ها و تجمع جرم و کثیفی باشه و در نتیجه بوی بد بگیره. واسه همین مهمه که داخل اون رو به طور منظم تمیز کنیم. بهتره این کار رو با مواد طبیعی انجام بدیم هرچند مواد شوینده شیمیایی هم کمک خوبی در این زمینه هستند.

lebashooee1

راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در لباسشویی

خشک کردن لاستیک دور در لباسشویی

با کارهای ساده ای میشه کاری کرد که لباسشویی جرم و بوی بد نگیره یا حداقل فاصله این اتفاق طولانی تر بشه. یکی از این راهکارهای ساده خشک کردن لاستیک دور در لباسشوییه که باید بعد از هر بار استفاده از این وسیله برقی با یک پارچه حوله ای و نم گیر انجام بشه.

lebashooee6

در لباسشویی رو نبندید

باز گذاشتن در لباسشویی مخصوصا بعد از هر بار استفاده از اون باعث میشه محفظه کاملا خشک بشه و شرایط برای رشد باکتری ها فراهم نشه و در نتیجه جرم و بوی بد هم ایجاد نکنه.

حالا اگر به هر دلیلی لباسشویی شما بوی بد گرفت ترفندهایی برای تمیز کردن اون وجود داره که در ادامه به اون اشاره میکنیم.

استفاده از سرکه رو فراموش نکن!

یک ماده طبیعی که عصای دست خانومای خانه داره و توی خیلی از موارد به دادشون میرسه، سرکه هست. این مایع معجزه گر خاصیت تمیزکنندگی و ضدعفونی کنندگی بالایی داره و برای تمیز کردن و رفع بوی بد لباسشویی هم بسیار موثره.

lebashooee5

برای تمیز کردن و رفع بوی بد لباسشویی با سرکه باید یک پیمانه از این مایع رو در محفظه جاپودری لباسشویی بریزی و ماشین رو بدون لباس روشن کنی. سرکه باکتری ها و قارچ‌ های داخل محفظه لباسشویی رو به خوبی از بین میبره و در نهایت بوی بد این وسیله هم رفع میشه.

جوش شیرین و معجزه رفع بوی بد لباسشویی

احتمالا میدونی که جوش شیرین هم یک ماده‌ شگفت ‌انگیز برای خیلی از کارهای خونه محسوب میشه. این پودر سفید رنگ قابلیت تمیز کردن و ضدعفونی کردن خیلی خوبی داره. جالبه بدونی با استفاده از جوش شیرین میتونی بوی ناخوشایند ماشین لباسشویی رو از بین ببری. برای این منظور کافیه یک پیمانه از این پودر رو در محفظه جاپودری لباسشویی بریزی و ماشین رو بدون لباس روشن کنی. این کار باعث میشه تا تمام باکتری ‌ها و قارچ‌ ها از بین برن و در نتیجه دلیل اصلی بوی نامطبوع لباسشویی هم از بین بره.

lebashooee4

توی این مقاله راهکارهایی برای جلوگیری از ایجاد بوی بد لباسشویی و از بین بردن اون مطرح شد. اینجا میتونی ترفند تمیز کردن مایکروفر رو ببینی و در صورت نیاز از اون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی