|

اصول و نحوه چیدمان یخچال رو یاد بگیر/ یخچالت رو اینجوری بچین احساس کدبانو بودن میکنی!

توی این مقاله اصول و نحوه چیدمان یخچال رو یاد میگیری تا اگه با این موضوع مشکل داری، کارت راه بیفته و خیلی راحت تر توی آشپزخونه فعالیت کنی.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- اکثر خانم هایی که خونه ای رو اداره میکنن، دلشون میخواد توی خونه نظم و تمیزی رعایت بشه و جوری امور رو ساماندهی کنن که همه کارها راحت تر و سریع تر انجام بشن. خونه داری کار سخت و طاقت فرساییه ولی میشه روش هایی رو به کار بست و کمی آسونترش کرد. آشپزخونه قلب تپنده خونه ست و خیلی مهمه که توی کابینت ها همه چیز سر جای خودش باشه تا اهالی خونه به دردسر نیفتن. یکی از چالشی ترین وسایل آشپزخونه که خیلی هم پرکاربرده، یخچاله که واقعا مهمه تا درست چیده بشه و همیشه تمیز باشه. توی این مقاله میخوام اصول چیدمان یخچال رو بهت بگم تا اگه با این موضوع مشکل داری، کارت راه بیفته و راحت تر توی آشپزخونه فعالیت کنی. تا پایان همراهم باش...

chideman-yakhchal8

ابتدا یخچال رو تمیز کن!

قدم اول برای مرتب کردن یخچال، تمیز کردن اونه. برای این کار باید همه شیشه ها، بطری ها، ظروف و خوراکی هایی که داخل یخچال قرار داره رو خارج کنی. طبقه ها و کشوها رو خارج کن و در صورت نیاز بشور و کاملا خشک کن.

chideman-yakhchal9

داخل یخچال رو هم با دستمال مرطوب، تمیز کن. حتما حواست باشه تا از مواد شوینده شیمیایی برای داخل یخچال استفاده نکنی! بعد از تمیز کردن و خشک کردن تمامی قسمت ها، وقتشه تا بری سراغ مراحل بعدی مرتب کردن یخچال...

فضاهای سردتر یخچال رو بشناس!

احتمالا میدونی که دمای یخچال در تمامی نقاط یکسان نیست و بعضی جاها دمای کمتری دارن و سردتر هستن. پایین‌ ترین قسمت یخچال هوای خنک و سنگین‌ تری نسبت به بقیه نقاط داره. طبقه وسط گرم ‌ترین نقطه یخچاله و طبقه های بالایی به دلیل نزدیکی به کندانسور، سردترین نقطه رو دارن. پس موقع چیدمان مواد غذایی باید به این موضوع توجه کنی.

chideman-yakhchal3

کدوم ماده غذایی رو کجا بذاری؟

میوه ها و سبزیجات بهتره در کشوهای پایینی یخچال قرار بگیرن چون به سرمای زیادی نیاز ندارن. میتونی اونها رو از قبل کامل بشوری و در ظرف های جداگانه بذاری. یک کشو رو به میوه ها و کشوی بعدی رو به سبزیجات اختصاص بده تا در زمان نیاز راحت تر اونا رو پیدا کنی.

chideman-yakhchal1

وقتی در یخچال رو باز میکنی، قسمت میانی یخچال بیشترین دید رو داره و بهتره تا مواد غذایی که سریعتر فاسد میشن رو در این قسمت قرار بدی تا از دید پنهان نمونن.

همونطور که گفتم طبقه بالا از بقیه نقاط سردتره و مواد غذایی که به سرمای بیشتری نیاز دارن رو باید در این طبقه قرار داد. هرچه مواد غذایی رو عقب تر بذاری، در نقطه سردتری قرار میگیرن.

chideman-yakhchal7

درِ یخچال گرم ترین نقطه توی این وسیله برقی به حساب میاد و بهتره تا مربا، سس، آب میوه، نوشیدنی و خامه رو که نیاز به سرمای زیادی ندارن رو در این قسمت قرار بدی.

یخچالت رو همیشه تمیز نگه دار!

تمیز نگه داشتن یخچال موضوع مهمیه که به سلامت خانواده مرتبط هست. تمام مواد غذایی رو که باید در یخچال گذاشت رو از قبل بشور، خشک کن و بعد ب یخچال منتقل کن. این کار باعث میشه تا باکتری ها کمتر وارد محفظه یخچال بشن.

chideman-yakhchal2

تمیز کردن لاستیک دور در یخچال رو هم فراموش نکن چون خیلی وقتا تمیز کردن این نقطه فراموش میشه و به مکانی برای رشد باکتری ها درمیاد.

توی این مقاله با اصول چیدمان یخچال آشنا شدی. اینجا هم میتونی بقیه مطالب مربوط به خانه داری رو ببینی و ازشون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی