|

بنظرت چجوری میشه فر اجاق گاز رو تمیز کنیم با اینکه خیلی چربه؟ با این ترفندا اوکیه

تمیز کردن طبقات فر

تمیز کردن فر اجاق گاز بعد از اینکه چرب میشه و آلودگی میگیره، به شدت تمیز کردنش سخته که در این مطلب راه های ساده تری رو آموزش دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا فر یکی از پر استفاده ترین لوازم خونه هستش، به خصوص اینکه اگه شما اهل کیک پزی و پخت غذاهایی مثل پیتزا و نون و مرغ سوخاری و … باشید که دیگه بیش از اندازه فر رو استفاده می کنید و در نهایت فر شما به دلیل چسبیدن و ریختن مواد غذایی کثیف و آلوده میشه. این آلودگی ها اگر در مدت زمان طولانی بمونه و کلا کاری به کارش نداشته باشید قطعا به یک معضل تبدیل میشه چرا که دیگه تمیز کردنش خیلی سخته.

اما بهتره پیش از افتادن چنین اتفاقی دست به کار بشید و یا اصلا اگر هم در این مرحله خشن هستید دست از راه حل های نه چندان جالب بردارید و به جاش با ترفندای راحت و چیز میز های تو آشپزخونتون این تمیز کاری رو شروع کنید تا فر شما عاری از هر گونه آلودگی و لک بشه.

تمیز کردن طبقات فر

چجوری فر اجاق گاز رو تمیز مثل روز اول کنیم؟

یکی از راه حل های بسیار ساده و سرعتی استفاده از آب و جوش شیرین و سرکه هستش که شما باید ابتدا طبقات فر رو در بیارید و تمیز کنید. در مرحله بعد مقداری جوش شیرین و آب رو مخلوط کنید تا یه خمیر مانند به دست بیاد که البته نه زیاد سفت باشه و نه خیلی شل. به تمامی قسمت های فر این خمیر رو بزنید و اجازه بدید تا کار خودش رو انجام بده.

عجله نکنید و بگذارید 12 ساعتی خمیر بمونه تا جوش شیرین ها به رنگ قهوه ای در بیاد! پس اگر با این صحنه مواجه شدید وحشت نکنید! بعد سرکه رو به تمام مناطق بریزد و اجازه بدین تا تمیز کردن فر به دتس این دو عزیز هر چه سریعتر و بهتر انجام بشه. بعد هم تمیز کاری با دستمال کهنه همه رو تمیز کنید و فر رو مثل دسته گل ببینید.

تمیز کردن طبقات فر

اینجوریم میشه به داد فر رسید و تمیزش کرد! چه ساده

در این روش ابتدا یک لیمو رو از وسط نصف کنید، بعد آب لیمو رو به طور کامل در ظرف بچکانید تا کاملا خشک بشه. بعد باقی مونده لیمو رو در بشقاب قرار بدید و یک سوم ظرف رو آب بریزید و داخل فر قرارش بدید. فر رو 30 دقیقه در دمای 250 درجه نگه دارید تا آب و عصاره لیمو گرم بشه. در این مرحله بخار به دوده سیاه میچسبه و آلودگی ها رو راحت تر از بین میبره.

بعد از تموم شدن اون نیم ساعت، اجازه بدین فر کمی خنک بشه و بعد با آب لیمویی که کنار گذاشته بودین جرم ها رو توسط یک اسفنج از بین ببرید. اونقدری اسفنج رو بکشید تا تمیز بشه و مراقب باشید در طول این تایم فر دود میکنه پس حتما پنجره ای چیزی باز کنید و پنکه فر رو روشن بگذارید.

تمیز کردن طبقات فر

 اما شیشه در فر رو چیکار کنیم؟

خب در این مرحله قطعا نمیشه که داخل فر تمیز بشه و شیشه درش کثیف بمونه! پس بهتره که یک خمیرفلیظ دیگر با جوش شیرین و آب درست کنید و با یک اسنفج بمالید به شیشه و بذارید 20 دقیقه بمونه. در آخر هم با یک اسنفج مرطوب تمیز کنید. به همین راحتی!

تمیز کردن طبقات فر

تمیزکاری شبکه فر اجاق گاز رو چجوری ترفند بزنیم؟

به شبکه های گاز میرسیم که خب اگه چنداااان کثیف نباشن میتونید با آب و مایع ظرفشویی بشویید و یا در ماشین ظرفشویی بذارید.

اگر نه، پس خوبه که یک ظرف رو پر از آب کنی و درش نصف فنجون صابون و یا سه چهارمه لیوان پودر رختشویی بریزید و محلول رو به آب اضافه کنید و بذارید یک شب کامل بمونه.

اگر هم نه، میتونید دوباره به سراغ جوش شیرین برید و روش بریزید و با سرکه خیسش کنید و بذارید یه شب بمونه.

صبح با یه دستمال کهنه و مسواک جرم ها رو محکم بکشید تا پاک بشن. بر روی مسواک نمک دریایی بریزید تا به روند تمیزکاری کمک خوبی داشته باشه.

تمیز کردن طبقات فر

نوشابه که میگن، تمیز کننده خوبیه؟

توجه: اما شایعه ای در فضای مجازی و اینترنتی وجود داره که میگه نوشابه مشکی پاک کننده ای فوق العاده برای چربی هاست که خب چون ارزان قیمت هم تموم میشه و از طرفی تو بیشتر یخچال ها هست، پس میتونه راهی مناسب باشه. در حالی که  نوشابه ممکنه بتونه مواردی مثل قوطی های کثیف و روغن های خشکیده رو تمیز کنه، اما برای تمیز کردن چیزی مثل فر چندان مناسب نیست!

تمیز کردن طبقات فر

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی