|

اخبار سرمایه گذاری؛ رابطه تنگاتنگ بیت کوین و دلار!

پیش‌بینی می‌شود BRICS و بیت‌کوین در سال 2024 مانع رشد دلار آمریکا میشوند!

لینک کوتاه کپی شد

در بحبوحه تغییر بیشتر جهانی از برجسته‌ترین ارز جهان، پیش‌بینی می‌شود که BRICS و بیت‌کوین هر دو مانع رشد دلار آمریکا در سال 2024 شوند. به طور خاص، شرکت خدمات مالی برجسته مورگان استنلی انتظار دارد که هم اتحاد و هم ارز دیجیتال سهم زیادی داشته باشند. وضعیت دلار در سال جاری کاهش یافته است.

اندرو پیل، مدیر اجرایی و رئیس بازارهای دارایی دیجیتال مورگان استنلی در مورد تهدیدات بالقوه ای که دلار آمریکا ممکن است در سال جاری با آن مواجه شود، صحبت کرد. در میان آنها، او بازارهای دارایی دیجیتال و سازمان های بین دولتی را برجسته کرد. پس از آن، هر دو بیت کوین و BRICS نشان دهنده مهم ترین تهدید دلار در مقیاس جهانی هستند.

مورگان استنلی پیش بینی کرد که بیت کوین و بریکس منجر به کاهش دلار در سال 2024 خواهند شد.

در طول سال گذشته، ظهور بریکس یک پیشرفت ژئوپلیتیکی پیشرو بوده است. در واقع، این بلوک از آغاز سال 2024 خود را گسترش داده است.

در همین حال، بخش دارایی های دیجیتال رونق گسترده ای را تجربه کرده به خصوص در بیت کوین، زیرا این دارایی تایید افتتاحیه 11 ETF بیت کوین نقطه ای را داشته است. این تصمیم مهم روند یک دهه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) را معکوس کرد. متعاقباً این دارایی را از نمونه‌های معاصر خود جدا می‌کند و در مسیر اصلی تجدید شده قرار می‌گیرد.

در حال حاضر، مورگان استنلی BRICS و بیت کوین را به عنوان موجودیت هایی که مانع دلار آمریکا در سال 2024 خواهند شد، شناسایی کرده است. زیرا از آنجایی که هم اتحاد و هم ارز دیجیتال شکوفا شده اند، دلار با مشکل مواجه شده است. 

در حال حاضر، پیل بیان کرده است که "رشد اخیر در علاقه دارایی های دیجیتال مانند بیت کوین (BC) به همراه استیبل کوین ها و CBDC ها، چالشی را برای ارز سبز ایجاد کرده است. به طور خاص، پیل اعلام کرد که آنها "فرصت را برای فرسایش و تقویت هژمونی دلار در امور مالی جهانی دارند."

از طرف دیگر، پیل BRICS و سازمان‌هایی مانند آن را که تهدیدی بزرگ‌تر هستند، شناسایی کرد. وی خاطرنشان کرد که این سازمان‌ها «بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهند و همچنین در ماه‌های اخیر به استفاده از ارزهای محلی برای تجارت ابراز علاقه کرده‌اند». پس از آن، وی خاطرنشان کرد که این کشورها "تمایل خود را برای تجارت با یوان نشان داده اند" و این امر باعث تحکیم بیشتر چشم انداز جهانی در حال تغییر شده است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی