|

ضرر 2.7 میلیاردی از بیت کوین!

GBTC در صورت تایید ETF ممکن است ۲.۷ میلیارد دلار ضرر کند:

لینک کوتاه کپی شد

طبق گزارش JPMorgan، تعداد قابل توجهی از سهام Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) با تخفیف به ارزش خالص دارایی (NAV) در سال 2023 فروخته شد. طبق گفته بانک، افزایش فروش GBTC با تخفیف پیش بینی شده است که وسیله نقلیه سرمایه گذاری به یک بیت کوین (BTC) ETF (صندوق معامله در بورس) تبدیل می شود.

به گفته جی پی مورگان، GBTC از ابتدای سال تاکنون 2.5 میلیارد دلار ورودی داشته است. علاوه بر این، این بانک خاطرنشان می کند که در صورت در نظر گرفتن سود کوتاه، این مبلغ به 2.7 میلیارد دلار افزایش می یابد.

به گفته تحلیلگران به رهبری نیکولاوس، «با فرض اینکه این جریان خرید عمدتاً با پیش بینی تبدیل GBTC به ETF سوداگرانه بود، پس این احتمال وجود دارد که این 2.7 میلیارد دلار از GBTC خارج شود زیرا این سرمایه گذاران پس از تبدیل GBTC سود می برند. .

آیا قیمت بیت کوین ضربه خواهد خورد؟

به گفته تحلیلگران، اگر 2.7 میلیارد دلار از بازار خارج شود، می تواند فشار نزولی بر BTC وارد کند. با این حال، اگر این مبلغ به سایر وسایل سرمایه گذاری BTC برود، فشار کمتری بر قیمت وارد می شود. با این وجود، بانک پیش بینی می کند که مقداری از 2.7 میلیارد دلار از بازار خارج شود. خروج وجوه می تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر منفی بگذارد.

با این حال، سایر تحلیلگران پیش بینی می کنند که در اوایل سال 2024، روند صعودی برای بازار کریپتو به دلیل نصف شدن بیت کوین (BTC) افزایش یابد. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که SEC (کمیسیون بورس و اوراق بهادار) یک ETF BTC را در سال آینده تایید کند. هر دو پیشرفت می توانند قیمت بیت کوین را به ارتفاعات جدیدی برسانند. سرمایه‌گذاران مدت‌هاست که ETF بیت کوین را درخواست می‌کنند. در صورت تایید، این دارایی می تواند شاهد افزایش سرمایه گذاری های سازمانی باشد. علاقه سازمانی یکی از بزرگترین محرک ها برای پذیرش انبوه است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی