|

خبر های ضد و نقیض در خصوص مالیات طلا شامه سکه را تیز کرد

در معاملات پشت‌خطی شنبه قیمت سکه حدود ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد. برخی میگفتند احتمالا سکه در دومین روز هفته هم نوسان خاصی را تجربه نکند.

لینک کوتاه کپی شد

 بازار طلا و سکه این روزها در یک وضعیت خاص قرار گرفته است. در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه از ابتدای دی‌ماه سال جاری، میزان مالیات معاملات طلا افزایش خواهد یافت و از سود خرید طلا به میزان ۲۵ درصد مالیات اخذ می‌شود؛ این خبر در فضای مجازی موردتوجه قرار گرفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکوایران، با اینکه سخنگوی سازمان امور مالیاتی در واکنش به این ادعا گفت هیچ افزایشی در نرخ و پایه‌های مالیاتی طلا و جواهر صورت نگرفته است و فقط اتصال آنها به صورت‌حساب‌های مالیاتی مدنظر است و نرخ جدیدی برای مالیات طلافروشان نیست. با این حال این ادعا شامه بازار را تیز کرده است. برخی‌ها مدعی بودند که عده‌ای از طلا فروشی‌ها در اعتراض به مالیات‌ستانی تعطیل کردند و خرید و فروش طلا به کندی پیش رفته است.  

در کنار طلا، بازار سکه هم شاهد جهش قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی روز پنجشنبه گذشته با ۲۹ میلیون و ۲۵۰ تومان به کار خود خاتمه داد اما در روز شنبه با ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به فروش رسید. البته این قیمت برای صبح بود و از صبح تا عصر قیمت سکه تغییر نکرد. 

روز قبل قیمت پایانی طلای آب‌شده ده میلیون و ۷۶۱ هزار تومان بود که با احتساب نرخ دلار‌ و اونس جهانی طلا، قیمت بازاری طلای آب‌شده دارای ۳۰ هزار تومان حباب منفی است.

از نظر تکنیکالی طلای آب‌شده در محدوده ۱۰ میلیون و۸۵۰ هزار تومان تا ده میلیون و ۹۵۰ هزار تومان یک محدوده مقاومتی مهم دارد که اگر شکسته شود مقاومت طلای آب شده به محدوده یازده میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خواهد رسید.

در معاملات پشت خطی شنبه شب هم قیمت سکه در حدود ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. برخی از معامله‌گران می‌گفتند احتمالا سکه امامی در دومین روز هفته هم نوسان خاصی را تجربه نخواهد کرد. البته عده‌ای می‌گفتند در صورتی که نرخ دلا در روز جاری به مسیر صعودی خود ادامه دهد احتمال تداوم رشد قیمت سکه وجود دارد.

jpg

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی