|

پدیکور پا در خانه / یه عالمه پول آرایشگاه میدی آخرم اینو نمیزنن پات که صاف شه هی میری

در این مقاله در خصوص مراحل پدیکور پا در خانه باهاتون صحبت کردیم تا خیلی راحت پوست پاتون رو صاف و صوف کنید و لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- رفته رفته کارهای زیبایی داره همینطور مختف و مختلف میشه البته که این مدل از کارها در شکل و شمایل دیگه از قدیم الایام بین مردم باب بوده یعنی زیبایی در هر دوره ای برای خودش تعریف های متنوع داشته مثلا قبلا لب های کوچک و خطی بسیار زیبا بوده در حالی که این روزا خیلی ها دوست دارن لب هاشون برجسته باشه ولی در این بین یه سری چیزها هست که از گذشته تا به امروز ثابت مونده مثلا داشتن پوست و موی سالم همیشه یکی از ملاک های زیبایی در نظر گرفته میشده و حالا مثلا در قدیم مردم با دونستن خواص سفید آب برای صورت و استفاده از اون برای خودشون یه پوست زیبا و شفاف دست و پا میکردن.

الان هم با کرم ها و لوسیون های مختلف و هزار تا چیز دیگه سعی میکنن که پوست رو جوون و شاداب نگه دارن که خب شاید با خودتون بگید که همه ی این ها هزینه میخواد در صورتی که شما میتونید حتی با یه روتین پوستی ارزان هم به پوست خودتون رسیدگی کنید و از افتادگی و پیری زودرس اون جلوگیری کنید  پس پول اصلا بهونه ی خوبی برای عدم رسیدگی شما به این موضوع نیست. هر چند که در این بین پیش میاد که یه سری از خدمات زیبایی واقعا گرون هستن و نمیشه و خیلی راحت برای اون ها مدام هزینه کرد مثل پدیکور پا که در صورت انجام دادن اون توی آرایشگاه باید پول زیادی بپردزاید در حالی که شما میتونید خیلی راحت پدیکور پا در خانه انجام بدید که در ادامه مراحل اون رو بهتون میگیم تا پولتون رو صرف چیزهای دیگه کنید، پس با ما همراه باشید.

پدیکور پا در خانه

مرحله ی اول: آبرسانی و تغذیه اولیه پا

توی مرحله ی اول برای پدیکور پا در خانه باید یه تشت رو با آب گرم پر کنید و پاهاتون رو داخل اون بذارید و یه کوکتل پدیکور داخل اون بندازید، کوکتل ها در اصل یه سری محصولات مراقبتی هستن که به محض افتادن در آب غل میخوردن و دونه هاشون باز میشه و این دون ها باعث سم زدایی پا و رفع خستگی اون میشن و علاوه بر این موضوع پوست پای شما رو هم آبرسانی میکنن بنابراین در مرحله ی اول باید پوست پا و ناخن رو تغدذیه کنید و بعد از گذشت چیزی حدود یه ربع تا بیست دقیقه پاهاتون رو از تشت دربیارید و بعد با یه حوله ی تمیز خیلی آروم خشکشون کنید.

پدیکور پا در خانه

مرحله ی دوم: از بین بردن پوست های مرده ی پا

حالا که پاهاتون بعد از گذشت بیست دقیقه به طور کامل مرطوب شدن میتونید به سراغ مرحله ی بعدی برید که در اون با نرم شدن پوست پا میتونید خیلی راحت از شر پوست های مرده کف پا و پاشنه و همچنین اضافات کنار ناخن ها خلاص بشید. در اصل پاشنه ها در صورتی که چار خشکی بشن به مرور بافتشون سفت میشه و در نهایت ممکن هست که این بافت به پینه تبدیل بشه که با کمک یه سوهان پا و یا حتی سنگ پا میتونید این پوست های خشک و مرده رو از پاشنه و کف پا حذف کنید و این کار رو باید تا زمانی که پوست پا کاملا صاف و یه دست بشه انجام بدید. البته که با احتیاط .وآروم سوهان بکشید تا یه وقت پاتون بعدا سوزش نگیره.

حالا باید به کنارهای ناخن ها و پوست مرده ی اون ها رسیدگی کنید که برای این منظور میتونید از ابزار های مخصوص مثل پوشر کوتیکول استفاده کنید و و کوتیکول که همون پوست مرده ی اطراف ناخن هست رو به عقب هل بدید و بعد با استفاده از قیچی مخصوص پدیکور و مانیکور اون رو حذف کنید و حتی از این طرف ناخن های پاتون رو کشیده تر هم به نظر بیارید.

پدیکور پا در خانه

مرحله ی سوم: درست کردن ناخن ها

خب تقریبا کارمون با تمیز کاری پا تموم شده و حالا نوبت به تمیز کردن ناخن ها رسیده که برای این منظور باید سوهان ناخن دم دستتون باشه تا با استفاده از اون ناخن هاتون رو با توجه به سلیقتون گرد  یا صاف درست کنید تا ناخن هاتون یه شکل و مرتب بشه فقط در این بین حواستون باشه که هیچ قسمتی از ناخن هاتون تیز نمونه. در اصل یکی از خوبی هایی که پدیکور پا در خانه داره این هست که شما میتونید هر چقدر که وقت نیازه برای رسیدگی به پاهاتون صرف کنید و از نتیجه ی کار لذت ببرید. در مرحله ی بعد هم میتونید با استفاده از یه وسیله ی دیگه به اسم بافر سطح ناخن هاتون رو صاف و صیقلی کنید و در صورت علاقمندی روشون لاک بزنید و تمام.

پدیکور پا در خانه

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی