|

چند ماسک خونگی شفاف کننده پوست صورت / خیلی راحت با مواد طبیعی پوستت رو درخشان کن

میدونی که توی خونه و با مواد طبیعی در دسترس میتونی ماسک شفاف کننده پوست صورت درست کنی؟ در این مقاله طرز تهیه چند ماسک طبیعی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پوست ما مخصوصا پوست صورت میتونه بیان کننده وضعیت سلامتی داخلی بدنمون باشه. پوست وقتی شفاف و درخشانه یعنی ما در عین حال که تا حدود زیادی روحیه خوبی داریم از بدن سالم و سرحالی هم بهره می بریم. پوست شفاف در کنار دندون های سفید و سالم، موهای پر و درخشان، بدن ورزیده و سالم و... میتونه زیبایی ظاهری و آراستگی ما رو کامل کنه. برای شفاف کردن پوست خیلی وقتا نیاز نیست تا محصولات گرون قیمت بخریم. با مواد خونگی در دسترس هم می تونیم ماسک های طبیعی درست کنیم و به پوست مون تازگی و طراوت ببخشیم. در این مقاله طرز تهیه چند ماسک خونگی شفاف کننده پوست صورت رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

Homemade_mask_7

ماسک خیار و آلوورا

برای تهیه این ماسک به یک قاشق غذاخوری ژل آلوورا و نصف یک خیار نیاز دارید. خیار رو رنده کرده و ژل آلوورا رو به اون اضافه و مخلوط کنید. این ماسک رو حدود ۱۵ دقیقه بر روی صورت قرار بدید و سپس اون رو با آب گرم بشویید.

این ماسک برای جوان‌ سازی و درخشان کردن پوست صورت و همینطور تسکین بیماری‌ های پوستی موثره.

Homemade_mask_6

ماسک گوجه فرنگی، جو دو سر و ماست

گوجه فرنگی حاوی موادی ست که از پیری پوست و اثرات مخرب اشعه UV بر پوست جلوگیری میکنه. جو دو سر هم خاصیت لایه برداری داره و در ترکیب با آب گوجه فرنگی و ماست باعث شادابی پوست خواهد شد.

نصف یک گوجه فرنگی رو رنده کرده و دو قاشق از آب اون رو جدا کنید. آب گوجه فرنگی رو با یک قاشق غذاخوری ماست تازه و یک قاشق غذاخوری پودر جو دو سر مخلوط کنید. این ماسک طبیعی رو به مدت 20 دقیقه روی پوست صورتتون بذارید و سپس با آب گرم بشویید.

از این ماسک دو بار در هفته می تونید استفاده کنید. این ماسک طبیعی شفاف کننده پوست صورت برای همه انواع پوست مناسبه.

Homemade_mask_2

ماسک آب سیب زمینی

آب سیب زمینی منبع غنی ویتامین C هست و به خاطر خاصیت آنتی اکسیدانی، به شفافیت پوست کمک میکنه. برای تهیه ماسک سیب زمینی می تونید یک سیب زمینی کوچیک رو پوست بگیرید، اون رو نصف کرده و روی صورت تون بمالید. اجازه بدید حدود 20 دقیقه روی پوست بمونه و سپس آبکشی کنید.

راه دیگه تهیه این ماسک طبیعی شفاف کننده پوست صورت اینه که یک سیب زمینی کوچیک رو پوست بگیرید، اون رو رنده کنید و آب سیب زمینی رو به وسیله یک پد تمیز و یا پنبه روی صورت تون بمالید.

Homemade_mask_1

ماسک شیر و عسل

عسل به خاطر خواص عالی و بی نظیری که داره میتونه خیلی از مشکلات پوستی رو برطرف کنه. ترکیب این ماده با شیر یه ماسک طبیعی شفاف کننده پوست هست که به راحتی می تونید در منزل درست کنید.

یک قاشق غذاخوری عسل رو با یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و اون رو روی صورت تمیز خودتون به ‌مدت ۲ دقیقه با حرکات دایره ‌ای و خیلی آروم، ماساژ بدید. اجازه بدید ماسک شیر و عسل حدود ۲۰ دقیقه روی پوست تون بمونه سپس با آب بشویید.

Homemade_mask_5

ماسک زردچوبه و لیمو

ویتامین C موجود در لیمو ترش باعث شفافیت پوست صورت میشه و زردچوبه با خواص آنتی اکسیدانی میتونه مثل یه لایه بردار طبیعی عمل کنه.

یک قاشق غذاخوری زردچوبه رو با یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه مخلوط کنید و این خمیر رو روی پوست صورت قرار بدید. حدود 15 دقیقه زمان بدید و سپس آبکشی کنید. هفته ای دو بار میتونید از این ماسک طبیعی شفاف کننده پوست استفاده کنید.

Homemade_mask_4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی