|

داستان مرموز داعش با رمزارزها!

BITCOIN

استفاده روزافزون از ارزهای دیجیتال توسط داعش؛ رمزارز مورد علاقه تروریست‌ها کدام است؟

لینک کوتاه کپی شد

پلتفرم اطلاعاتی TRM Labs اخیراً گزارشی را منتشر کرده که بر استفاده از ارزهای دیجیتال توسط وابسته‌های داعش در سراسر آسیا تأکید می‌کند.
به گزارش شایانیوز به نقل از رمزارزنیوز و گزارشی که در ۲۱ جولای منتشر شد، شواهد آنچین از دوازده ماه گذشته نشان می‌دهند که شبکه‌های حامی داعش در تاجیکستان، پاکستان، اندونزی و افغانستان، از ارزهای دیجیتال برای کمک به تسهیل عملیات این گروه استفاده کرده‌اند. به گزارش TRM، اکثر این تراکنش‌ها با استفاده از استیبل کوین تتر در شبکه ترون انجام شده است. از طرفی، گزارش‌های دیگر هم حاکی از آن است که صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) دارای نقدینگی و حجم معاملاتی بالا، گزینه‌های خوبی برای شست‌وشوی آسان این‌گونه وجوه هستند.

به گزارش TRM، سازمان‌های تروریستی مرتبط با گروه داعش امسال بیش از ۲ میلیون دلار کمک مالی با ارزهای دیجیتال جمع‌آوری کرده‌اند.
تیم TRM به تعداد قابل‌توجهی از افراد اشاره کرده که از صرافی‌های مستقر در اندونزی برای ارسال وجوه به آدرس‌های مرتبط با کمپین‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی برای داعش در سوریه استفاده می‌کنند. در این گزارش همچنین آمده که در تاجیکستان، از ارزهای دیجیتال برای جذب افراد به گروه‌های وابسته به داعش در افغانستان استفاده می‌شود.
از طریق ردیابی داده‌های بلاکچینی، آزمایشگاه TRM همچنین توانست جریان وجوه مشکوکی را شناسایی کرده و به صرافی مورد استفاده اطلاع دهد. صرافی مذکور سپس به مقامات محلی هشدار داد و در نتیجه، مقامات ترکیه توانستند یکی از اعضای ارشد داعش را در تاریخ ۲۲ ژوئن دستگیر کنند. بر اساس گزارش آزمایشگاه TRM، تا سال ۲۰۲۲، ترون برای ۹۲ درصد از فرآیند تأمین مالی تروریسم استفاده ‌شده است.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی