|

شیائومی

شیائومی 13 اولترا پرچمدار شیائومی در مقابل گلکسی S23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس

حالا که پرچمدار پر ادعا و پر سر و صدای شیائومی رونمایی شده است نگاهی می اندازیم به این گوشی هوشمند در مقابل دو پرچمدار سامسونگ و اپل.

لینک کوتاه کپی شد

جدیدترین کنفرانس مطبوعاتی شیائومی محفلی برای رونمایی شیائومی 13 اولترا بود، پرچمداری دوربین‌محور که سخت‌افزار پرقدرت دارد و از طراحی متفاوتی استفاده می‌کند. شیائومی ۱۳ اولترا به‌عنوان برادر بزرگ‌تر شیائومی ۱۳ پرو در بسیاری از زمینه‌ها ارتقا پیدا کرده است.

شیائومی 13 اولترا

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از زومیت، شیائومی ۱۳ اولترا که پرچمدار ۲۰۲۳ شیائومی محسوب می‌شود فعلا گلکسی S23 اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس را به‌عنوان جدی‌ترین رقبای خود در بازار می‌بیند. آیفون ۱۵ پرو مکس رقیب شایسته‌تری است، اما هنوز پنج ماه تا رونمایی پرچمدار جدید اپل فاصله داریم.

شیائومی ۱۳ اولترا در بدنه‌اش ترکیبی از چرم و شیشه و فلز دارد و به طراحی هیجان‌انگیزی مزین است. این گوشی از بهترین مدل آیفون و بهترین مدل گلکسی سبک‌تر است و پنل جلویی‌اش با شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. آیفون‌های اپل به شیشه‌ی اختصاصی سرامیک شیلد مجهزند و طبق اطلاعات رسمی، گلکسی اس ۲۳ اولترا از شیشه‌ی ویکتوس ۲ استفاده می‌کند.

در بین سه پرچمدار موردمقایسه، گلکسی S23 اولترا به بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش مجهز است (۶٫۸ اینچ). شیائومی ۱۳ اولترا نمایشگر ۶٫۷۳ اینچ و آیفون ۱۴ پرو مکس نمایشگر ۶٫۷ اینچ دارد. هر سه گوشی از نمایشگر باکیفیت و سریع استفاده می‌کنند. نرخ نوسازی این نمایشگرها ۱۲۰ هرتز و از نوع متغیر است؛ یعنی بسته به محتوایی که روی نمایشگر نشان داده می‌شود، نرخ نوسازی تغییر می‌کند. وضوح نمایشگر شیائومی ۱۳ اولترا بیشتر از گلکسی S23 اولترا و آیفون ۱۴ پرو مکس است.

اپل آیفون 14

شیائومی با رونمایی گوشی ۱۳ اولترا سرانجام در زمینه‌ی روشنایی نمایشگر، آیفون را شکست داد. درحالی‌که آیفون ۱۴ پرو مکس با روشنایی ۲٬۰۰۰ نیتی پرنورترین نمایشگر دنیای موبایل را داشت، شیائومی ۱۳ اولترا به نمایشگر ۲٬۶۰۰ نیت مجهز است.

در سال‌های قبل همیشه پردازنده‌های موبایلی اپل بهتر از پردازنده‌ی گوشی‌های اندرویدی بودند، اما در نسل جدید شرایط بسیار متفاوت شده است. کوالکام با پردازنده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 فاصله‌ی پردازش‌های مبتنی‌بر CPU را با آیفون کم کرد و در برخی از پردازش‌های مبتنی‌بر GPU موفق شد پردازنده‌های اپل را شکست دهد. Snapdragon 8 Gen 2 که در شیائومی ۱۳ اولترا استفاده شده، پردازنده‌‌ی سطح بالایی است.

گلکسی اس ۲۳ اولترا از نسخه‌ی سفارشی Snapdragon 8 Gen 2 با سرعت کلاک بیشتر استفاده می‌کند و در بنچمارک‌ها قوی‌تر از پرچمدار شیائومی ظاهر می‌شود. واحد CPU در پردازنده‌ی جدید کوالکام یک هسته‌ی پرقدرت اصلی دارد که از نوع Cortex-X3 است. دو هسته‌ی Cortex-A715 و دو هسته‌ی Cortex-A710 کلاستر میانی را تشکیل می‌دهند و در نهایت سه هسته‌ی Cortex-A510 کلاستر کم‌مصرف هستند.

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا

ازطرفی گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس به پردازنده‌ی A16 Bionic مجهز است که لیتوگرافی چهار نانومتری دارد و از دو هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف استفاده می‌کند. این پردازنده همچون پردازنده‌ی جدید کوالکام مبتنی‌بر لیتوگرافی چهار نانومتری است.

گوشی‌های رده‌بالای اندرویدی در زمینه‌ی مشخصات فنی تأکید زیادی روی بازی با اعداد دارند، با این‌حال اپل در آیفون روی سازگاری حداکثری نرم‌افزار و سخت‌افزار متمرکز می‌شود. شیائومی ۱۳ اولترا حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و گلکسی S23 اولترا به حداکثر ‍۱۲ گیگابایت رم مجهز است. ازطرفی آیفون از ۶ گیگابایت رم استفاده می‌کند.

مهم‌ترین خصوصیت شیائومی ۱۳ اولترا، مجموعه‌دوربین پنل پشتی است. این گوشی از دوربین اصلی ۵۰٫۳ مگاپیکسلی با حسگر یک اینچی و سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کند. پنل پشتی همچنین میزبان دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی و حسگر سه‌بعدی مدت‌پرواز است.

شیائومی 13 اولترا

گلکسی S23 اولترا با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی به‌شدت خودنمایی می‌کند. این گوشی همچنین به دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی مجهز است. آیفون ۱۴ پرو مکس دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و حسگر لایدار دارد.

برای نظر دادن درباره‌ی دوربین پرچمداران موردبحث باید از نزدیک با آن‌ها کار کنیم؛ اما به‌طور کلی این سه دستگاه تجربه‌ی تصویربرداری فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهند.

شیائومی ۱۳ اولترا به باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۹۰ وات مجهز است و از شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند. سامسونگ گوشی گلکسی S23 اولترا را به باتری با ظرفیت مشابه و توان ۴۵ وات مجهز کرده است و آیفون ۱۴ پرو مکس باتری ۴٬۳۲۳ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۱۵ وات دارد. این گوشی نیز از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

شیائومی 13 اولترا

شیائومی ۱۳ اولترا در بازار اروپا با قیمت ۱٬۲۹۹ یورو به فروش می‌رسد. قیمت گلکسی S23 اولترا ۱٬۲۰۰ دلار و قیمت آیفون ۱۴ پرو مکس ۱٬۱۰۰ دلار است.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها