|

چیکار کنم عمر گوشی هوشمندم زیاد بشه؟

هفت ترفند که عمر موبایلت رو میبره بالا؛ تو این گرونی مراقب گوشیت باشااا

تو این گرونی و قیمت های سرسام آور گوشی ها اگه نمی خواید کلی خرج بذارید روی دستتون باید حواستون به عمر موبایل های تون باشه تا از کار نیوفتن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها گوشی های هوشمند اصلی ترین ابزار ارتباطی ما به حساب میان، از برقراری تماس صوتی و ارسال پیام که ابتدایی ترین اقدامات هستند گرفته تا تماس تصویری و ثبت عکس و فیلم با کیفیت و انتظار در شبکه های اجتماعی، حتا ما با استفاده از نصب برنامه های مختلف بسیاری از کارهای خودمون رو همبه وسیله گوشی های هوشمند پیش می بریم. به این ترتیب باید اعتراف کنیم که دیگه زندگی کردن بدون این فناوری برامون خیلی هم راحت نیست.

از طرف دیگه نکته ای که در رابطه با گوشی های هوشمند وجود داره اینه که متاسفانه هرچه این دستگاه ها پیشرفته تر میشند، حساسیت اون ها هم بیشتر میشه اما این تنها چیزی نیست که افزایش پیدا میکنه، قیمت آن ها هم به طرز سر سام آوری رو به افزایش است. با این حساب چیزی که باید خیلی بهش توجه داشته باشیم اینه که از گوشی های هوشمند خودمون خوب مراقبت کنیم تا عمر اون ها بالا بره و ما مجبور به تعویض و خرید یک دستگاه جدید نشیم.

ترفند های کاربردی

ممکنه با خودتون فکر کنید که چطور میشه عمر گوشی هوشمند رو افزایش داد و منظرو از این که باید از اون ها کراقبت کرد چیه! در ادامه ما هفت ترفند ساده ای رو که می تونید با رعایت کردنشون عمر گوشی هوشمند خودتون رو بالا ببرید با شما به اشتراک میگذاریم.

1.ترفند شما ره یک برای طولانی کردن عمر گوشی

اگر حتا یک مقدار خیلی کمی هم اهل تکنولوژی باشید می دونید که سازنده های گوشی های هوشمند یک سری محصول در قالب گوشی های هوشمند گیمینگ تولید می کنند که اصلا ساخته شده برای بازی کردن و نصب بازی ها و برنامه های سنگین، با این اوصاف خیلی دور از انتظار نیست که شما نباید برنامه ها و بازی های سنگین رو روی گوشی های هوشمند معمولی نصب کنید، اگرچه اکثرا به این موضوع توجهی نمیشه.

2. ترفند شما ره دو برای طولانی کردن عمر گوشی

به گزارش شایانیوز، یکی از مواردی که موقع کار کردن با گوشی هوشمند خیلی باید حواستون بهش باشه اینه که از داغ شدن گوشی در مدت زمان طولانی جلوگیری کنید. مسلما تایم بالا بازی کردن با گوشی یکی از مواردی است که می تونه باعث داغ شدن اون بشه، فیلم دیدن طولانی مدت و کار کردن با برنامه های سنگین هم می تونه از دیگر عواملی باشه که باعث داغ شدن دستگاه شما بشه.

mobilegame

3. ترفند شماره سه برای طولانی کردن عمر گوشی

یکی از مواردی که متاسفانه اکثر ما بهش بی توجهی می کنیم استفاده از لوازم جانبی مناسب برای گوشی های هوشمندمون هستند که مهمترینشون هندزفری و شارژر می باشند. استفاده از هندزفری غیر اورجینال و یا هندزفری ای که به محصول دیگه ای تعلق داره باعث میشه که به جک صوتی دستگاه شما آسیب وارد بشه. از طرف دیگه شارژری که متعلق به دستگاه شما نیست ولتاژ متفاوتی با باتری دستگاه شما داره که استفاده مکرر از آن باعث آسیب به باتری گوشی هوشمند شما میشه.

4. ترفند شماره چهار برای طولانی کردن عمر گوشی

افزایش نور صفحه نمایش یک جاهایی اجتناب ناپذیر ست اما دیدی تا به حال بعضی از افراد هستند که همیشه تا بیشترین حد ممکن روشنایی صفحه نمایش خودشون رو. افزایش میدند؟ حالا جالبه بدونید که اگر نور صفحه نمایش گوشی هوشمند شما در مدت زمان زیادی بالا باشه باعث داغ شدن پنل صفحه نمایش میشه که در نتیجه اون ممکنه به مرور پیکسل های نمایشگر شما بسوزند.

how-to-fix-auto-brightness-issue-on-android

5. ترفند شماره پنج برای طولانی کردن عمر گوشی

همون طور که می دونید هر چند ماه یک بار برای گوشی های هوشمند یک آپدیت جدید ارائه میشه با هدف ارتقا عملکرد و بهوبد ضعف های سیستم عامل و رابط کاربری دستگاه شما و معمولا هم ما به محض ارائه یک آپدیت جدید سریع دستگکاه خودمون رو به روز رسانی می کنیم اما بهتره که این کار رو نکنید حالا چرا؟ هر نسخه جدید که ارائه میشه ممکنه شامل یک سری باگ ها و ضعف ها باشه که در به روز رسانی های بعدی بر طرف میشه بنابراین بهتره که کمی زمان بدید تا شرکت سازنده ضعف های آپدیت جدید رورفع کنه و بعد اون رو بارگذاری کنید.

6. ترفند شماره شش برای طولانی کردن عمر گوشی

خیلی از افراد عادت دارند تا هرچی برنامه خوب و کاربری هست رو روی موبایل خودشون نصب کنند اما خیلی وقت ها از بسیاری از آن ها استفاده نمی کنند این کار سرعت دستگاه شما رو پایین میاره و باعث میشه که فشار زیادی به دستگاهتون وارد بشه پس هم برنامه های اضافی ای رو که ازشون استفاده نمی کنید پاک کنید و هم cash گوشیتون رو هر چند وقت یکبار خالی کنید.

apps

7.ترفند شماره هفت برای طولانی کردن عمر گوشی

استفاده از گلس و محافظ صفحه نمایش و همین طور کیس باعث میشه تا گوشی شما در برابر خط و خش و ضربه مقاوم بشه. لزوما نباید دستگاه شما از دستتون بیوفته که ضربه بخوره یا خش روش بیوفته گاهی حتا اگر داخل کیف یا جیبتون در مجاورت وسیله دیگری باشه ممکنه آسیب ببینه.

آیا شما کاربران شایانیوز ترفند کاربردی دیگه ای بلدید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

شهرزاد فدایی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها