|

ترفندهای خفن و کاربردی

هفت ترفند خفن گوشی های هوشمند که ندونی باختی؛ خیلی ساده اما کاربردی

ما بهت چند تا ترفند ساده و کاربردی که روحت هم ازشون خبر نداره یاد میدیم و شما کاری کن تا عملکرد گوشیت کلی بهتر بشه و حال کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها گوشی های هوشمند بخش جدایی ناپذیری از زندگی ما شدند و در طول روز ما کارهای زیادی رو به وسیله گوشی های هوشمند خودمون پیش میبریم که گرفتن فیلم و عکس با کیفیت و گوش دادن به موسیقی تنها بخش کوچیکی از اون ها هستند، به همین دلیل هم هست که ما انواع و اقسام برنامه های مهم و مختلف رو به روی گوشی هوشمند خودمون نصب می کنیم تا کارکردن با اون ها آسون تر و بی دردسر تر بشه.

حالا سوالی که ما از شما داریم اینه، که سوای از این که شما کاربر گوشی های هوشمند اندرویدی هستید و یا iOS، آیا می دونستید که با انجام یکسری ترفند ساده می تونید عملکرد گوشی هوشمندتون رو ارتقا بدید و کار کردن با اون رو برای خودتون راحت تر کنید؟

در ادامه ما هفت مورد از ترفندهای خفن و باحال رو با شما به اشتراک میگذاریم که بهتره بشمار سه روی موبایلتون پیاده کنید.

1.ترفند شماره یک

دقت کردید که گوشی های هوشمند جدید یک قابلیت دارند که بهش میگن night mood و شما با فعال کردن این حالت باعث میشید تا صفحه نمایش شما نور کمتری رو منتشر کنه و چشمتون کمتر اذیت بشه؟! حالا جالبه بدونید که این حالت باعث میشه که مصرف شارژ شما هم پایین تر بیاد، اما جدای از این چیزی که خیلی جالب تره اینه که به طور کلی پس زمینه و بک گراند های تیره باعث میشند که شارژ گوشی هوشمند شما دیر تر تموم بشه و عمر بیشتری داشته باشه.

هفت ترفند خفن گوشی های هوشمند

2.ترفند شماره دو

برای گوشی های با سیستم عامل اندروید قابلیتی طراحی شده به اسم Accidental touch که به گوشی شما این امکان رو میده تا در صورتی که قفل نیست اما در یک مکان تاریک مثل جیب یا کیف قرار میگیره، به صورت اتوماتیک از آغاز یک عملیات جدید بر اثر برخورد و لمس تصادفی جلوگیری کند. شما می تونید این گزینه رو با جست و جو در تنظیمات دستگاه پیدا کنید.

3.ترفند شماره سه

به گزارش شایانیوز، همون طور که می دونید شب تا صبح به شارژ موندن گوشی اصلا پیشنهاد نمیشه چون که به باتری دستگاه شما آسیب میرسونه اما اگر سر صبح باید از خونه بزنید بیرون و ناچارید تا شب قبل از خواب موبایلتون رو شارژ کنید بهتره که اون رو در حالت خاموش به برق بزنید تا حداقلِ آسیب به اون وارد بشه.

هفت ترفند خفن گوشی های هوشمند

4.ترفند شماره چهار

همون طور که می دونید به خاطر بزرگ شدن سایز صفحه نمایش این روزها کار کردن با دو دست یک امر کاملا طبیعی به حساب میاد اما با این حال، در Setting گوشی های هوشمند چه اندروید و چه iOS قابلیتی هست به اسم One Hand که به شما این امکان رو میده تا به راحتی و با یک دست تایپ کنید و به تمام قسمت های صفحه نمایش گوشی هوشمندتون دسترسی داشته باشید.

5.ترفند شماره پنج

برای این که کیفیت صدای گوشی شما بهتر بشه یک ترفندی که می تونید ازش استفاده کنید اینه که برید داخل موزیک پلیر دستگاهتون و گزینه Equalizer رو در قسمت تنظیمات پیدا کنید، بعد تمام گزینه ها رو تا آخر بالا ببرید، با این کار می بینید که چقدر راحت کیفیت صدای دستگاهتون تا چند برابر بهتر میشه.

هفت ترفند خفن گوشی های هوشمند

6.ترفند شماره شش

برای اون دسته از افرادی که زمان زیادی رو بی وقفه به صفحه گوشی هوشمندشون نگاه می کنند مثل محصل ها و یا اون هایی که عادت دارند تا با موبایلشون کتاب بخونند و فیلم ببینند و ... قابلیتی هست به اسم Eye Contact Shield که به شما این امکان رو میده تا با توجه به نور محیط، درجه گرمی و سردی تصویر رو تغییر بدید و به این ترتیب از چشمتون در برابر نور های اضافی محافظت کنید.

7.ترفند شماره هفت

و آخرین ترفندی که ما بهتون معرفی می کنیم مناسب اون دسته از افرادی است که نمی تونند گوشیشون رو از خودشون جدا کنند و بی وقفه در اینستاگرام، واتساپ یا هر برنامه دیگه ای می چرخند. App Timer یک گزینه ایده آل برای این دست از افراد است که شما از طریق  App Info به اون دسترسی خواهید داشت و می تونید به کمکش به هر برنامه زمان بدید که در روز چقدر بهتون دسترسی بده؛ برای مثال اگر شما به برنامه اینستاگرام خودتون دسترسی 70 دقیقه ای بدید وقتی که شما در طول یک روز، 70 دقیقه از اون برنامه استفاده کنید به طور اتوماتیک برنامه قفل میشه و دیگه بهتون اجازه ورود نمیده تا روز بعد، حالا شما می تونید این 70 دقیقه رو مداوم استفاده کنید یا در طول 24 ساعت شبانه روز.

هفت ترفند خفن گوشی های هوشمند

آیا شما کاربران شایانیوز ترفند کاربردی دیگه ای بلدید؟ تجربیات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها