|

بهترین دستور برای پخت کیک ساده خونگی بدون فر / پف زیاد و طعم و بافت عالی

اینجا بهترین دستور برای پخت کیک ساده خونگی بدون فر رو براتون داریم که اگه فر ندارید خیلی به دردتون میخوره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر توی خونه فر ندارید اما خیلی دوست دارید کیک بپزید روش های مختلفی هست تا بتونید بدون فر کیک درست کنید. کیک های خونگی رو میشه با پلوپز درست کرد، یا توی قالب ریخت و داخل توستر گذاشت. کیک ساده خونگی رو میشه داخل قابلمه و روی اجاق گاز درست کرد. شاید فکر کنید که کیک بدون فر خوب پف نمیکنه و خوشمزه نمیشه اما اینطور نیست. توی این مطلب بهترین دستور برای پخت کیک ساده خونگی بدون فر رو براتون داریم که حتما خوشتون میاد. این آموزش رو از دست ندید.

cake-bedunefre-5

مواد لازم برای تهیه کیک ساده بدون فر

آرد یک و نیم لیوان

شکر دو سوم لیوان

شیر نصف لیوان

روغن مایع نصف لیوان

تخم ‌مرغ ۳ عدد

بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری

وانیل یک قاشق چایخوری

نمک نوک قاشق چایخوری

cake-bedunefre-3

طرز تهیه کیک ساده بدون فر

مرحله اول

برای درست کردن کیک ساده خونگی بدون فر ابتدا شیر و تخم مرغ رو از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط بشن. سپس آرد، نمک و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و 2 یا 3 بار الک کنید و کنار بذارید.

مرحله دوم

زرده و سفیده های تخم مرغ رو جدا کنید. سفیده ها رو با دور تند همزن برقی بزنید تا رنگش سفید بشه و حالت فوم پیدا کنه. می تونید از همزن دستی هم استفاده کنید.

مرحله سوم

زرده های تخم مرغ رو به همراه شکر و وانیل هم بزنید تا کرم رنگ بشه. بعد روغن و شیر رو به ترتیب به این مخلوط اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

cake-bedunefre-2

مرحله چهارم

مخلوط آرد و بکینگ پودر رو در چند مرحله به زرده های تخم مرغ اضافه کنید و با لیسک به شکل دورانی و در یک جهت مخلوط کنید تا مایه کیک ساده بدون فر یکدست بشه.

مرحله پنجم

حالا سفیده های تخم مرغ رو به مایه کیک اضافه کنید و باز هم با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید تا مخلوط و یکدست بشه.

مرحله ششم

در این مرحله یک قابلمه بزرگ روی حرارت قرار بدید تا گرم بشه. قالب مورد نظرتون رو با روغن مایع چرب کنید و مایه کیک ساده رو داخل قالب بریزید. حرارت رو ملایم کنید و قالب رو داخل قابلمه بذارید. بهتره یک پایه برای زیر قالب در نظر بگیرید. در قابلمه رو بذارید و حدود 45 دقیقه زمان بدید تا کیک پف کنه و بپزه.

cake-bedunefre-4

مرحله هفتم

وقتی کیک پخت، حرارت رو خاموش کنید و حدود 15 دقیقه زمان بدید تا کیک خنک بشه. سپس اون رو داخل ظرف مورد نظرتون برگردونید. نوش جان.

اگر به کیک و شیرینی پزی علاقمند هستید، اینجا می تونید مطلبی بخونید که برای شما مفید و کمک کننده ست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها