|

بهترین دستور پخت کیک دو تخم مرغی / خیلی راحت کیک با پف زیاد و طعم عالی درست کن

کیک دو تخم مرغی یکی از ساده ترین و خوشمزه ترین کیک های خونگیه که هم بافت نرمی داره و هم خوب پف میکنه. اینجا طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- درست کردن کیک های ساده خونگی برای خیلی از خانم ها و آقایون جذابیت زیادی داره و سعی می کنن از هر فرصتی برای پختن کیک و شیرینی خونگی بهره ببرن. یه برش کیک خوش طعم یا چند دونه شیرینی که با عشق و حوصله توی خونه درست شده، در کنار چای یا قهوه عصرگاهی قطعا خیلی دلنشین و جذابه و می تونه خستگی روز رو با خودش محو کنه...

کیک دو تخم مرغی یکی از ساده ترین و در عین حال خوشمزه ترین کیک های خونگیه که هم بافت نرمی داره، هم خوب پف میکنه و هم طعمش عالیه. در ادامه یکی از بهترین دستورهای پخت کیک دو تخم مرغی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-2tokhmemorghi-3

مواد لازم برای تهیه کیک دو تخم مرغی

آرد گندم 2 و نیم لیوان

تخم مرغ درشت ۲ عدد

شکر یک لیوان

روغن مایع یک سوم لیوان

آب (آب میوه یا شیر) یک لیوان

وانیل نصف قاشق چایخوری

بیکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری

گلاب یک قاشق غذاخوری

cake-2tokhmemorghi-6

طرز تهیه کیک دو تخم مرغی

مرحله اول

از حدود 20 دقیقه قبل، فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه. آرد و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و دو تا سه بار الک کنید و کنار بذارید.

مرحله دوم

تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه بشکنید. شکر و وانیل رو اضافه کرده و با همزن برقی یا دستی اونقدر بزنید تا بافت کشدار و کرم رنگ پیدا کنه.

cake-2tokhmemorghi-7

مرحله سوم

در این مرحله روغن مایع رو اضافه کرده و مخلوط کنید تا مایه کیک دو تخم مرغی کاملا یکدست بشه. سپس آب (آب میوه یا شیر) و گلاب رو اضافه کنید و هم بزنید. (اضافه کردن آب به جای شیر داخل مایه کیک باعث میشه تا کیک بهتر پف کنه.)

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد گندم و بیکینگ پودر رو در چند مرحله به مایه کیک اضافه کرده و به آرومی با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید.

cake-2tokhmemorghi-2

مرحله پنجم

قالب کیک رو با روغن مایع چرب کنید و مایه کیک دو تخم مرغی رو داخل قالب بریزید و در طبقه وسط فر قرار بدید. حدود 40 دقیقه زمان بدید تا کیک دو تخم مرغی آماده بشه. برای تست پخته شدن کیک کافیه یه خلال دندون داخل کیک فرو کنید و اگر مایه کیک بهش نچسبید، کیک حاضره.

مرحله ششم

حدود 10 دقیقه زمان بدید تا کیک دو تخم مرغی داخل فر بمونه سپس اون رو خارج کنید و اجازه بدید در محیط آشپزخونه خنک بشه. حالا کیک رو به شکل دلخواه برش بدید و سرو کنید. نوش جان.

cake-2tokhmemorghi-4

اگه به آشپزی، کیک و شیرینی پزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها