|

طرز تهیه کیک با پف زیاد بدون فر و بدون همزن برقی / خیلی ساده یه کیک عالی درست کن

توی این مطلب طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد رو در قابلمه و روی اجاق گاز بدون نیاز به همزن برقی یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کسانی که کیک خونگی درست میکنن با لذت زیاد این کار آشنا هستن، اینکه مواد اولیه رو از روی یه دستور خوب و امتحان شده، پیمونه کنی، بعد با حوصله و دقت اونا رو با هم ترکیب کنی و در نهایت عطر کیک توی خونه بپیچه واقعا سرگرمی جذابیه!

بیشتر دستورهای کیک های خونگی نیاز به همزن برقی و فر داره اما باید بگیم که بدون این دو وسیله هم میشه کیک های خوشمزه ای درست کرد. برای کیک پختن میشه از همزن دستی، چنگال و لیسک استفاده کرد و کیک رو میشه با قابلمه، پلوپز و حتی در توستر پخت! توی این مطلب طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد رو در قابلمه و روی اجاق گاز بدون نیاز به همزن برقی بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-dar-ghablame-1

مواد لازم برای تهیه کیک ساده بدون فر

آرد سفید دو و نیم لیوان

شیر یک لیوان

تخم مرغ ۵ عدد

شکر یک لیوان

روغن نصف لیوان

وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری

cake-dar-ghablame-6

طرز تهیه کیک ساده بدون فر

مرحله اول

در ابتدا تخم مرغ و شیر رو از نیم ساعت قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط بشن. قالب با قطر 20 سانت رو با روغن چرب کنید و کمی آرد روی اون بپاشید. می تونید به جای چرب کردن قالب، کف اون کاغذ روغنی پهن کنید.

مرحله دوم

بکینگ پودر رو با آرد مخلوط کرده و دو تا سه بار الک کنید و کنار بذارید.

مرحله سوم

زرده ها و سفیده های تخم مرغ رو از هم جدا کنید و هر کدوم رو داخل ظرف های گود بریزید. حالا شکر و وانیل رو به زرده های تخم مرغ اضافه کنید و با استفاده از همزن دستی اونها رو تا حدی که یک مایه کرمی رنگ، کشدار و یکدست درست بشه هم بزنید.

cake-dar-ghablame-5

مرحله چهارم

همزن دستی رو بشویید و خشک کنید سپس سفیده های تخم مرغ رو اونقدر بزنید تا بافت اسفنجی و سفید رنگ پیدا کنه.

مرحله پنجم

حالا شیر و روغن رو به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کرده و با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست بشه. سپس سفیده های تخم مرغ رو به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه کنید و به آرومی با لیسک هم بزنید.

مرحله ششم

آرد رو در سه مرحله به مایه کیک ساده اضافه کرده و به آرومی با لیسک یا همزن دستی مخلوط کنید. دقت کنید که آرد رو در حد مخلوط شدن به صورت دورانی در یک جهت هم بزنید تا پف سفیده تخم مرغ نخوابه.

cake-dar-ghablame-2

مرحله هفتم

روی شعله زیاد گاز، شعله پخش کن بذارید تا کاملا داغ بشه. قابلمه مناسبی که قالب شما داخلش جا بشه روی شعله پخش کن قرار بدید. مایه کیک رو داخل قالب که از قبل چرب کردید، بریزید و اون رو داخل قابلمه قرار بدید. وقتی فضای داخل قابلمه کاملا داغ شد، حرارت رو ملایم کنید و روی قابلمه دم کنی بذارید.

مرحله هشتم

اجازه بدید کیک ساده بدون فر حدود 40 تا 45 دقیقه روی حرارت ملایم گاز بمونه تا حسابی پف کنه و بپزه. بعد از اینکه کیک پخت قابلمه رو از روی حرارت بردارید و قالب رو خارج کنید و زمان بدید خنک بشه. سپس کیک رو خارج کرده و به هر شکلی که دوست دارید تزئین کنید. نوش جان.

cake-dar-ghablame-4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها