|

بهترین روش برای تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی / اینجوری حسابی براق و زیباشون کن

تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی، اصول و روش هایی داره که در این مطلب، اون ها رو یادآوری می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گیاهان طبیعی لذت زیادی داره مخصوصا اگر گل های شاداب و زیبایی داشته باشید. رسیدگی به گیاهان آپارتمانی کار چندان سختی نیست اما اصول و روش هایی داره که باید بدونید. گل های آپارتمانی به نور مناسب، آبیاری کافی، کود، خاک، تهویه هوا و دمای مناسب نیاز دارن و در شرایط متعادل رشد خوبی هم میکنن. تمیز کردن سطح برگ ها هم موضوع مهم دیگه ای هست که باید اون رو هر چند وقت یک بار انجام داد تا تنفس گیاهان از طریق برگ ها به راحتی انجام بشه. تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی، اصول و روش هایی داره که در این مطلب، اون ها رو یادآوری می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

03

مراقب برگ گیاهان باشید

اولین نکته در تمیز کردن برگ گیاهان، مراقبت از اون هاست. اکثر گل های طبیعی، برگ ها، شاخه ها و ساقه های ظریف و شکننده ای دارن و هنگام تمیز کردن اون ها باید خیلی مراقب بود تا آسیبی نبینن. پیشنهاد میشه یک دست خودتون رو پشت برگ ها قرار بدید و با دست دیگه به آرومی اون ها رو تمیز کنید.

02

آب بهترین تمیزکننده برگ گیاهان

استفاده از آب و دستمال نمدار، بهترین روش برای تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی به حساب میاد. اکثر گیاهان به وسیله آب یا کشیدن دستمال نمدار به خوبی تمیز و براق میشن. اگر گیاه شما برگ های ریز و ظریفی داره، بهتره با جریان ملایم آب ولرم تمام برگ ها رو شستشو بدید.

06

اگر گیاه آپارتمانی شما برگ های متوسط و بزرگ داره می تونید یک دستمال بدون پرز و نرم رو با آب نمدار کنید و به آرومی روی برگ ها بکشید تا تمیز بشن.

ترکیب آب و شیر هم موثره

اگر دوست دارید برگ گیاهان آپارتمانی شما حسابی براق بشن و آلودگی های سطح اون ها هم تمیز بشه می تونید از ترکیب مساوی آب و شیر کمک بگیرید. دستمال تمیز و بدون پرزی رو به این مخلوط آغشته کرده و به آرومی روی برگ گیاهان بکشید. خواهید دید که بسیار براق و تمیز میشن.

07

گاهی از روغن زیتون استفاده کنید

یکی دیگه از مواد موثر برای تمیز کردن برگ های گیاهان طبیعی، روغن زیتونه که می تونه اون ها رو کاملا براق و تمیز کنه. نکته مهم در تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی با روغن زیتون اینه که هر از گاهی از این روش استفاده کنید چون استفاده زیاد از روغن زیتون باعث انباشت چربی روی برگ گیاهان میشه. نکته بعدی اینه که در هر بار، از مقدار خیلی کمی روغن زیتون استفاده کنید.

01

اگر به نگهداری از گیاهان آپارتمانی علاقمند هستید، اینجا مطلبی هست که به دردتون میخوره.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها