|

گیاهان برگ پهن که فضای خونه رو خاص و زیبا میکنن / معرفی مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی

در این مطلب به معرفی و نحوه نگهداری گیاهان برگ پهن آپارتمانی که علاوه بر زیبایی، مقاوم هم هستن می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا کسی نیست که موافق زیبایی و طراوتی که گیاهان به خونه و محل کار و زندگی ما میبخشن، نباشه. گیاهان آپارتمانی و سرسبزی و شادابی شون می تونه فضا رو بسیار جذاب تر و دلنشین تر کنن؛ موضوعی که با استقبال روزافزون آدم های بیشتری به نگهداری از گل ها و گیاهان طبیعی، ثابت میشه.

تنوع گیاهان آپارتمانی خیلی زیاده و هر کس با توجه به فضا و سلیقه خودش از بین این همه تنوع چندتایی رو انتخاب میکنه اما در این بین گیاهانی هستن که ویژگی های خاص تری دارن؛ مثلا برگ های رنگی یا برگ های گوشتی دارن و یا مثلا برگ پهن و بزرگ هستن. در این مطلب به معرفی و نحوه نگهداری گیاهان برگ پهن آپارتمانی که علاوه بر زیبایی، مقاوم هم هستن می پردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

giahan-11

گیاهان برگ پهن؛ فیکوس لیراتا

فیکوس ها گیاهان برگ پهن آپارتمانی محبوبی هستن که تنوع زیادی دارن و همگی هم زیبا و خاصن اما در این بین، فیکوس لیراتا از بقیه خاص تر و زیباتره و با برگ های پهن و سبز رنگ خودش میتونه زیبایی فضای خونه و کار شما رو چند برابر کنه.

جالبه بدونید برگ‌های این گیاه بیضی شکله و لبه های پیچ و تاب خورده داره که طول اونها به 30 سانتی‌ متر هم میرسه. فیکوس لیراتا به نور متوسط و غیر مستقیم نیاز داره و هر وقت که خاک اون خشک بشه باید اون رو آبیاری کرد.

lirata-2

گیاهان برگ پهن؛ برگ انجیری

یکی از زیباترین گیاهان برگ پهن آپارتمانی، گیاه برگ انجیریه که ظاهر زیبای اون باعث شده تا توی خیلی از خونه ها و اماکن عمومی هم دیده بشه.

گیاه برگ انجیری با نور متوسط و غیرمستقیم و همینطور با خاک غنی و دارای زهکشی مناسب، رشد خوبی داره. در مورد آبیاری هم باید زمانی برگ انجیری رو آب بدید که خاک گلدون کمی خشک شده باشه.

barg-anjiri

گیاهان برگ پهن؛ بابا آدم

بابا آدم یکی دیگه از گیاهان برگ پهن هست که خیلی پر طرفداره اما شرایط نگهداری اون کمی سخت تره و باید رطوبت و گرما رو براش تامین کرد. گیاه بابا آدم که به اون فیلگوش هم میگن به نور متوسط و غیرمستقیم نیاز داره و بهتره برگ های اون رو به طور روزانه با آب پاش مرطوب کرد. اگه یه دستگاه بخور سرد هم در نزدیکی گیاه برگ پهن بابا آدم قرار بدی حتما با برگ های براق و زیباش ازت تشکر می کنه!

baba-adam

گیاهان برگ پهن؛ دیفن باخیا

گیاه برگ پهن بعدی که قصد داریم در این مطلب بهتون معرفی کنیم دیفن باخیاست که از قدیم مورد توجه بسیاری از خانواده ها قرار داره و با برگ های پهن و دو رنگ خودش جلوه زیبایی به فضای شما می بخشه. ضمن اینکه با رشد خوب و منظمی که داره، جزو گیاهان کم دردسر آپارتمانی به حساب میاد.

موضوعی که در مورد نگهداری از گیاه برگ پهن دیفن باخیا میشه گفت اینه که به نور متوسط و محیط نسبتا مرطوب نیاز داره.

dieffenbachia

گیاهان برگ پهن؛ پرنده بهشتی

پرنده بهشتی هم یکی دیگه از گیاهان برگ پهنه که ظاهر جذاب و فوق العاده، اون رو به یکی از گیاهان خاص تبدیل کرده. پرنده بهشتی به نور متوسط و غیر مستقیم نیاز داره و بهتره خاک اون هم زهکشی مناسبی داشته باشه. در فصل گرما آبیاری بیشتری میخواد و باید دقت کنید که گیاه تشنه نمونه.

parande-beheshti

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها