|

طرز تهیه کیک موز و گردو با پف زیاد / بهترین طعم و مزه رو از کیک خونگی تجربه کن

یکی از کیک های مناسب فصل پاییز، کیک موز و گردو هست که در این مطلب طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیک های خونگی طعم و مزه ای دارن که خیلی پرطرفداره و می تونه در کنار چای تازه دم یا قهوه خوش عطر، بی نظیر باشه. با اومدن فصل پاییز درست کردن کیک های خونگی مثل کیک هویج و گردو، کیک سیب و دارچین، کیک کدو حلوایی و کیک خرمالو خیلی جذابه و تجربه عالی واسه شما میسازه. یکی دیگه از کیک های مناسب فصل پاییز، کیک موز و گردو هست که در این مطلب طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-mozgerdu-1

مواد لازم برای تهیه کیک موز و گردو

آرد قنادی ۱۰۰ گرم

تخم مرغ ۳ عدد

کره ۱۰۰ گرم

شکر ۷۰ گرم

شیر نصف فنجون

گردو ۵۰ گرم

موز 2 عدد

خامه قنادی 100 گرم

وانیل یک قاشق چایخوری

بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری

نمک نوک انگشت

رنده پوست لیمو ترش کمی

cake-mozgerdu-5

طرز تهیه کیک موز و گردو

مرحله اول

برای درست کردن کیک موز و گردو ابتدا زرده و سفیده تخم ‌مرغ ها رو از هم جدا کنید. سفیده تخم ‌مرغ رو با همزن دستی یا برقی تا حدی هم بزنید تا کاملا پف کنه و وقتی کاسه رو برمی ‌گردونید ازش بیرون نریزه.

مرحله دوم

شکر رو به زرده تخم‌ مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که کرمی رنگ بشه. کره رو ذوب کنید و بعد به مخلوط زرده تخم ‌مرغ و شکر اضافه کنید و کاملا هم بزنید.

مرحله سوم

حالا وانیل، بیکینگ پودر، نمک و رنده پوست لیمو ترش رو اضافه کنید. سپس آرد رو اضافه کنید و اون رو در یک جهت و به آرومی مخلوط کنید و دورانی هم بزنید.

مرحله چهارم

سفیده تخم‌ مرغ پف کرده رو داخل کاسه بریزید و آروم و دورانی هم بزنید. وقتی کاملا بافت مایه کیک موز و گردو یکدست شد شیر رو بریزید و کاملا مخلوط کنید. در نهایت گردو رو با دست خرد کنید و به بقیه مواد کیک اضافه کرده و مخلوط کنید.

cake-mozgerdu-6

مرحله پنجم

کف قالب مورد نظرتون رو با کمی کره چرب کنید و آرد بپاشید. مایه کیک موز و گردو رو داخل قالب بریزید و صاف کنید. بعد داخل فر که از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۴۰ تا 50 دقیقه قرار بدید. بعد از پخت، کیک رو از فر در بیارید و اجازه بدید تا خنک بشه. سپس کیک رو از قالب خارج کنید.

مرحله ششم

خامه قنادی رو تا جایی که فرم بگیره با همزن بزنید سپس با موز و گردوی خرد شده مخلوط کنید. کیک رو از وسط نصف کنید و مخلوط خامه، موز و گردو رو روی سطح کیک بمالید سپس لایه دوم رو روی کیک قرار بدید.

مرحله هفتم

می تونید تمام سطح خارجی کیک رو هم با خامه فرم گرفته بپوشونید ولی اگر دوست دارید که کیک تون کالری کمتری داشته باشه این کار رو انجام ندید.

مرحله هشتم

کیک رو داخل ظرف دردار به مدت حدود یک ساعت داخل یخچال بذارید و سپس اون رو برش بزنید و سرو کنید. نوش جان.

cake-mozgerdu-4

اگر به آشپزی، کیک و شیرینی پزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها