|

طرز تهیه کیک ساده خونگی با ماست / پف زیاد و بافت و طعم این کیک بی نظیره

کیک خونگی رو میشه با شیر، با آب و یا با ماست تهیه کرد اما باید بگیم که کیک با ماست بافت لطیف تری پیدا میکنه. اینجا طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه داری این مطلب رو میخونی یعنی اهل کیک پختن توی خونه هستی و باید بهت آفرین بگیم! کیک و شیرینی پزی توی خونه یکی از بهترین سرگرمی های ممکن میتونه باشه، چون حتما عشق و ذوقی پشت این کار هست که زیباست... چه برای خودت بپزی چه برای عزیزانت، مهر و حوصله تو تحسین برانگیزه.

کیک های خونگی زیادی هستن که واقعا طعم و مزه خوبی دارن؛ کیک هویج و گردو، کیک کدو حلوایی، کیک وانیلی، کیک شکلاتی، کیک ردولوت و... کلی کیک خوشمزه دیگه که همه عالی هستن. کیک خونگی رو هم میشه با شیر، هم با آب و هم با ماست تهیه کرد اما باید بگیم که کیک با ماست بافت لطیف تری پیدا میکنه. در ادامه، طرز تهیه کیک ساده خونگی با ماست رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-sade-6

مواد لازم برای تهیه کیک ساده خونگی با ماست

آرد ۲ و نیم لیوان

تخم مرغ ۲ عدد

شکر دانه ریز یک لیوان

ماست یک لیوان

روغن مایع یک فنجان

بیکینگ‌ پودر 2 قاشق مرباخوری

وانیل یک قاشق مرباخوری

cake-sade-4

طرز تهیه کیک ساده خونگی با ماست

مرحله اول

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم بشه. آرد و بیکینگ پودر رو مخلوط کرده و دو تا سه بار الک کنید و کنار بذارید. قالب کیک رو هم با روغن چرب و کمی آردپاشی کنید.

مرحله دوم

شکر، وانیل و تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه بزرگ بریزید و با دور تند همزن برقی، مخلوط کنید. حدود 5 تا 7 دقیقه هم بزنید تا این مخلوط، کرم رنگ و کشدار بشه.

مرحله سوم

روغن مایع و ماست رو هم اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید تا مایه کیک ساده خونگی با ماست کاملا یکدست بشه.

cake-sade-1

مرحله چهارم

مخلوط آرد و بیکینگ پودر رو کم کم به مایه کیک اضافه کنید و به آرومی و در یک جهت هم بزنید. در این مرحله باید از دور کند همزن برقی یا لیسک استفاده کنید تا پف کیک نخوابه.

مرحله پنجم

وقتی مایه کیک ساده با ماست کاملا یکدست شد، داخل قالب کیک بریزید و داخل فر گرم شده، قرار بدید. حدود 40 دقیقه لازمه تا کیک ساده خونگی حسابی پف کنه و بپزه. بعد از این مدت، با کمک یک خلال دندون آماده بودن کیک رو تست کنید. اگه از کیک چیزی به خلال دندون نچسبه کیک آماده ست.

مرحله ششم

حالا کیک رو از فر خارج کنید و بعد از اینکه خنک شد کیک رو از قالب بیرون بیارید و در ظرف مورد نظرتون برش بزنید. در صورت تمایل کیک ساده خونگی با ماست رو با کمی پودر قند و پودر پسته تزئین و سرو کنید. نوش جان.

cake-sade-3

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها