|

طرز تهیه کیک ساده در توستر / یه دستور عالی که حسابی پف میکنه و خوشمزست

اینجا طرز تهیه کیک ساده در توستر رو یاد میگیری که خیلی خوب پف میکنه و مزه خوبی هم داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر اهل کیک پختن توی خونه باشید احتمالا دلتون نمی خواد کیک های بازاری رو بخرید. طعم و مزه کیک های خونگی اگر اصولی و خوب پخته بشن واقعا عالی هستن و بعد از مدتی تمایلی به خوردن کیک های بیرون ندارید. کیک هویج و گردو، کیک وانیلی، کیک اسفنجی، کیک شکلاتی و... از خوشمزه ترین و محبوب ترین کیک های خونگی هستن.

شاید بگید که توی خونه فر ندارید و نمی تونید کیک بپزید اما باید بدونید که بدون فر هم میشه کیک خونگی درست کرد. کیک با قابلمه روی گاز، در پلوپز و در توستر هم قابل درست کردنه. ما در این مطلب، طرز تهیه کیک ساده در توستر رو بهتون آموزش میدیم که خیلی خوب پف میکنه و مزه خوبی هم داره. تا پایان همراه ما باشید.

cake-ba-toster-4

مواد لازم برای تهیه کیک ساده در توستر

آرد ۲ لیوان

شکر یک لیوان

شیر نصف لیوان

روغن مایع نصف لیوان

تخم ‌مرغ ۳ عدد

بکینگ پودر ۲ قاشق مرباخوری

وانیل یک قاشق چایخوری

نمک نوک قاشق چایخوری

cake-ba-toster-3

طرز تهیه کیک ساده در توستر

مرحله اول

آرد، نمک و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و 2 یا 3 بار الک کنید و کنار بذارید. داخل یک قالب مناسب رو چرب کنید یا کف اون کاغذ روغنی پهن کنید و کنار بذارید.

مرحله دوم

زرده و سفیده های تخم مرغ رو جدا کنید. سفیده ها رو با دور تند همزن برقی بزنید تا رنگش سفید بشه و حالت فوم پیدا کنه.

مرحله سوم

زرده های تخم مرغ رو به همراه شکر و وانیل اونقدر هم بزنید تا کرم رنگ بشه. سپس روغن و شیر رو به ترتیب به این مخلوط اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

cake-ba-toster-1

مرحله چهارم

مخلوط آرد و بکینگ پودر رو در چند مرحله به زرده های تخم مرغ اضافه کنید و با لیسک به شکل دورانی و در یک جهت مخلوط کنید تا مایه کیک ساده بدون فر یکدست بشه.

مرحله پنجم

حالا سفیده های تخم مرغ رو به مایه کیک اضافه کنید و باز هم با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید تا مخلوط و یکدست بشه.

مرحله ششم

حالا مایه کیک ساده رو داخل قالب بریزید و اون رو داخل توستر قرار بدید. وقتی کیک به طور کامل پف کرد و روی اون طلایی شد، المنت های بالایی توستر رو خاموش کنید.

*اگر توستر شما امکان خاموش کردن المنت های بالایی رو نداره، بعد از پف کیک، قالب رو خارج کنید، روی اون رو با فویل بپوشونید و دوباره داخل توستر قرار بدید. همچنین بهتره داخل توستر یه کاسه آب بذارید تا کیک شما خشک نشه.

cake-ba-toster-5

مرحله هفتم

بعد از گذشت 40 تا 45 دقیقه، پخت کیک رو با فرو کردن یک خلال دندون در وسط کیک امتحان کنید. اگر از مایه کیک چیزی به خلال دندون نچسبید کیک ساده با توستر حاضره و می تونید اون رو خارج کنید.

مرحله هشتم

20 دقیقه زمان بدید تا کیک کمی خنک بشه سپس اون رو از قالب جدا کنید و اجازه بدید کاملا خنک بشه سپس برش بدید و سرو کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها