|

تمیز کردن و چیدمان یخچال به شکل اصولی / کدبانو که باشی یخچالت اینجوری تمیز و مرتبه

در این مطلب تمیز کردن و چیدمان یخچال به شکل اصولی رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سر و سامون دادن به آشپزخونه یکی از مهم ترین کارهای خونه ست که وقت زیادی هم میخواد. تمیز و مرتب کردن کابینت ها، برق انداختن سینک، تمیز کردن اجاق گاز و ماکروفر، ضد عفونی کردن لباسشویی و تمیز کردن هود تنها گوشه ای از کارهای مربوط به آشپزخونه هستن.

یخچال هم به عنوان یکی از مهم ترین وسایل آشپزخونه به تمیز کردن و چیدمان درست نیاز داره تا نحوه استفاده از اون و نگهداری از مواد غذایی فاسد شدنی به بهترین شکل انجام بشه. در این مطلب تمیز کردن و چیدمان یخچال به شکل اصولی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

chideman-yakhchal5

قدم اول؛ خالی و تمیز کردن یخچال

برای تمیز کردن یخچال ابتدا باید اون رو خالی کنید تا بتونید به همه قسمت های یخچال دسترسی داشته باشید. تمام مواد غذایی رو از یخچال بیرون بیارید، با دستمال تمیز و مرطوب تمیز کنید، سپس خشک کنید و کنار بذارید.

حالا با یه دستمال تمیز مرطوب دیگه تمام قسمت های داخلی یخچال رو تمیز کنید و بعد با یه دستمال خشک تمیز، داخل یخچال رو خشک کنید. کشوها و طبقات یخچال رو هم بشویید و خشک کنید و سر جاشون بذارید.

yakhchaal7

قدم دوم؛ دور ریختن مواد غذایی تاریخ گذشته

وقتی یخچال رو خالی می کنید احتمالا با مواد غذایی تاریخ گذشته و یا میوه و سبزیجات فاسد شده مواجه میشید که بهترین زمان برای دور ریختن اون هاست. بهتره از مواد غذایی یخچال لیست داشته باشید تا به موقع اون ها رو استفاده کنید تا خراب و فاسد نشن.

chideman-yakhchal1

قدم سوم؛ چیدمان اصولی یخچال

بعد از اینکه داخل یخچال رو کامل تمیز و خشک کردید، حالا باید بدونید هر ماده غذایی رو کجا بذارید تا به بهترین شکل یخچال رو چیدمان کنید و بهترین بهره وری رو از اون داشته باشید.

میوه ها و سبزیجات رو در کشوهای پایینی یخچال قرار بدید چون به سرمای زیادی نیاز ندارن. میوه ها رو داخل یک کشو و سبزیجات رو داخل کشوی دیگه بذارید تا در زمان نیاز دسترسی بهتری داشته باشید.

وقتی درِ یخچال رو باز میکنید، قسمت میانی یخچال بیشترین دید رو داره و بهتره تا مواد غذایی که سریعتر فاسد میشن رو در این قسمت قرار بدید تا از دیدتون پنهان نمونن.

chideman-yakhchal6

طبقه بالا از بقیه نقاط سردتره و مواد غذایی که به سرمای بیشتری نیاز دارن رو باید در این طبقه قرار داد. هرچه مواد غذایی رو عقب تر بذارید، در نقطه سردتری قرار میگیرن.

درِ یخچال گرم ترین نقطه ست و بهتره تا مربا، سس، آب میوه، نوشیدنی و خامه رو که به سرمای زیادی نیاز ندارن در این قسمت قرار بدید.

قدم آخر؛ تمیز کردن قسمت های خارجی یخچال

وقتی کارتون با تمیز کردن داخل یخچال و چیدمان اصولی مواد غذایی در یخچال تموم شد، با یک دستمال تمیز و ترجیحا از جنس میکروفایبر، قسمت بیرونی درها و دیواره های خارجی یخچال رو با یک پاک کننده سطوح کاملا تمیز کنید و برق بندازید.

yakhchaal5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها