|

راهنمای تمیز کردن و چیدمان یخچال / مثل یه کدبانوی درجه یک یخچالت رو بچین

توی این مطلب همراهمون باش چون قراره در مورد ترفندهای تمیز کردن و چیدمان اصولی یخچال صحبت کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- به عقیده خیلیا، آشپزخونه مهم ترین قسمت خونه و یخچال مهم ترین وسیله آشپزخونه ست. تمیز بودن آشپزخونه خیلی مهمه و تمیز بودن یخچال از اون هم مهم تره؛ چون یخچال محل نگهداری مواد غذاییه و با سلامت افراد خونواده در ارتباطه. خیلی مهمه یخچال رو اصولی تمیز کنید و بعد از اون به درستی بچینید تا بیشترین بهره رو از فضای اون ببرید. توی این مطلب قراره در مورد ترفندهای تمیز کردن و چیدمان اصولی یخچال صحبت کنیم. تا پایان همراهمون باشید.

yakhchaal8

تمیز کردن یخچال

همونطور که گفتیم تمیز کردن یخچال موضوع خیلی مهمیه و باید به صورت منظم این کار رو انجام داد. شاید نشه فاصله زمانی دقیق واسه این کار مشخص کرد چون این کار بستگی به میزان استفاده از یخچال داره و این وسیله برقی مهم رو هروقت که نیاز به تمیز کردن داره باید تمیز کرد.

yakhchaal1

یخچال رو خالی کنید

برای شروع، یخچال رو از برق بکشید و اون رو کاملا خالی کنید تا بتونید به راحتی تمام قسمت هاش رو تمیز کنید. کشوهای یخچال، جای تخم مرغ ها و هر چیزی که میشه جدا کرد رو خارج کنید.

مواد غذایی تاریخ گذشته رو دور بریزید

وقتی یخچال رو خالی کردید احتمالا با مواد غذایی ای برخورد می کنید که پژمرده و پلاسیده شدن یا تاریخ مصرفشون گذشته. اونها رو دور بریزید. تمام موارد رو به دقت بررسی کنید و هر چیزی که نیازه رو بیرون بریزید تا فضای یخچال رو باز کنید.

yakhchaal4

داخل یخچال رو تمیز کنید

با یک دستمال تمیز و نمدار تمام فضای داخلی یخچال رو تمیز کنید. دقت کنید که در این مرحله نباید از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید. اگر زود به زود یخچال رو تمیز می کنید با پارچه نمدار به راحتی تمیز میشه ولی اگر لکه هایی داخل یخچال هست که تمیز نمیشن میتونید از سرکه سفید و یا جوش شیرین استفاده کنید.

وقتی کاملا داخل یخچال رو تمیز کردید با یک دستمال تمیز اون رو خشک کنید.

yakhchaal3

کشوها و طبقات رو بشویید و خشک کنید

حالا باید کشوها، طبقه ها و هر وسیله جانبی که از یخچال خارج کردید رو بشویید و خشک کنید. این کار رو با دقت انجام بدید و سپس اونها رو سر جای خودشون قرار بدید.

مواد غذایی رو داخل یخچال بذارید

بسته های مواد غذایی، ظروف در دار، شیشه ها و بطری ها، میوه و سبزیجات رو با دقت بشویید و خشک کنید و داخل یخچال برگردونید. تمیز کردن بسته مواد غذایی و میوه و سبزیجات قبل از گذاشتن اونها داخل یخچال باعث میشه تا یخچال تون مدت بیشتری تمیز بمونه.

yakhchaal5

درها و بدنه یخچال رو تمیز کنید

وقتی کارتون با تمیز کردن داخل یخچال تموم شد، با یک دستمال تمیز و ترجیحا از جنس میکروفایبر، درها و بدنه خارجی یخچال رو با یک پاک کننده سطوح کاملا تمیز کنید و برق بندازید.

yakhchaal6

چیدمان اصولی یخچال

میوه ها و سبزیجات بهتره در کشوهای پایینی یخچال قرار بگیرن چون به سرمای زیادی نیاز ندارن. یک کشو رو به میوه ها و کشوی بعدی رو به سبزیجات اختصاص بدید تا در زمان نیاز راحت تر اونا رو پیدا کنید.

وقتی درِ یخچال رو باز میکنید، قسمت میانی یخچال بیشترین دید رو داره و بهتره تا مواد غذایی که سریعتر فاسد میشن رو در این قسمت قرار بدید تا از دیدتون پنهان نمونن.

yakhchaal2

باید بگیم که طبقه بالا از بقیه نقاط سردتره و مواد غذایی که به سرمای بیشتری نیاز دارن رو باید در این طبقه قرار داد. هرچه مواد غذایی رو عقب تر بذارید، در نقطه سردتری قرار میگیرن.

درِ یخچال گرم ترین نقطه توی این وسیله برقی به حساب میاد و بهتره تا مربا، سس، آب میوه، نوشیدنی و خامه رو که نیاز به سرمای زیادی ندارن رو در این قسمت قرار بدید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها