|

ترفندای ساده برای تمیز کردن هود آشپزخونه / لکه های چربی مثل سنگ سفت شدن؟ چارش اینجاست

هود یکی از قسمتای آشپزخونست که در معرض چرب شدن مدام قرار داره. اینجا ترفندایی رو یاد میگیری که بتونی خیلی راحت جرم های روی هود رو تمیز کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تمیز کردن اون قسمت هایی از آشپزخونه که با چربی و غذا سر کار دارن واقعا سخته! اگر از اون دسته از خانوما هستی که وقت و حوصله تمیز کاری مرتب و زود به زود رو ندارن، حتما میدونی که دردسر بیشتری در این زمینه داری. مثلا اجاق گاز از جرم و چربی انباشته میشه، لکه های چربی و غذا روی دیوار پشت گاز سفت و چسبناک میشه و یا ماکروفر چربی و کثیفی به خودش میگیره و اگه دیر بجنبی، تمیز کردنشون سخت میشه! اما نگران نباش! همیشه راهکارهایی هست که از سختی کار کم کنه.

هود یکی دیگه از قسمت های آشپزخونه ست که در معرض چرب شدن مدام قرار داره. اگه مدتیه سرغ تمیز کردن هود نرفتی، اینجا ترفندهایی رو بهت آموزش میدیم که بتونی خیلی راحت و سریع از جرم های روی هود خلاص بشی. تا پایان همراه ما باش.

hood-4

تمیز کردن فیلترهای هود

تمیز کردن فیلترهای هود بیشتر از تمیز کردن بقیه قسمت ها اهمیت داره چون تمیز بودن فیلترها باعث عملکرد بهتر هود میشه. هود رو از برق بکشید و سپس اون رو باز کنید و فیلتر‌ها رو بیرون بیارید. اگر هود شما فیلتر یکبار مصرف داره بعد از پاک کردن هود، باید فیلترهای جدید نصب کنید.

hood-3

اگر هود شما فیلترهای قابل شست‌ و شو داره، فیلترها رو داخل محلول آب داغ و پودر ماشین لباسشویی قرار بدید تا حدود 15 دقیقه بمونه. سپس با یک مسواک کهنه یا برس آثار چربی که خیس خوردن و نرم شدن رو پاک کنید. حالا فیلترها رو آبکشی کنید و اجازه بدید تا کاملا خشک بشن و سپس اون ها رو در جای خودش نصب کنید.

hood-7

تمیز کردن هود شیشه ای

-اگر هود شیشه ای داری میتونی اون رو با سرکه تمیز کنی و برق بندازی. برای این کار یک دستمال تمیز نخی رو به سرکه سفید آغشته کنید و سپس تمام قسمت های هود شیشه ای رو باهاش تمیز کنید. شاید لازم باشه تا این کار رو چند بار تکرار کنید تا لکه هایی که کمی سخت شدن، از بین برن. در انتها هود رو با یه دستمال خشک و تمیز ترجیحا از جنس ماکروفایبر تمیز کنید.

hood-8

-هود شیشه ای رو می تونید با محلول آب گرم و مایع ظرفشویی هم تمیز کنید. مقداری مایع ظرفشویی رو یا یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و به کمک یه اسفنج نرم یا یه دستمال تمیز نخی، تمام قسمت های هود رو بکشید تا حسابی تمیز بشه و برق بیفته. سپس با یه دستمال تمیز دیگه هود رو خشک کنید تا ردی از مایع ظرفشویی روی اون نمونه.

تمیز کردن هود استیل

-برای تمیز کردن هود استیل می تونید از جوش شیرین استفاده کنید. میتونید محلولی از آب داغ، جوش شیرین و مایع ظرفشویی درست کنید و دستمال تمیزی رو به این محلول آغشته کنید و روی بدنه هود بکشید. سپس با دستمال نمدار تمام قسمت ها رو تمیز کرده و بعد خشک کنید.

hood-5

-اگر جوش شیرین در دسترس تون نبود، استفاده از اسپری گاز پاک کن هم گزینه خوبی برای تمیز کردن هود محسوب میشه. به خاطر خاصیت چربی زدایی در این محلول ها، میتونید اون رو روی بدنه هود اسپری کنید و بعد با استفاده از یک دستمال مناسب اونها رو تمیز و خشک کنید.

hood-1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها