|

بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی / بمب رشد سریع و شادابی بیشتر گل هاتون، ارزان و مفید

در این مقاله به معرفی بهترین خاک ها برای گیاهان آپارتمانی پرداختیم تا با وجود اون ها رشد سریع تر و شادابی بیشتر گل هاتون رو تضمین کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همیشه میگن اگر میخواهید زیبایی خدا رو درک کنید به زیبایی های مخلوقات اون نظر بندازید که در این بین یکی از زیباترین خلق های خدا رو میشه گیاهان دونست که با وجودشون میتونن هر فضایی رو جوری زیبایی ببخشن که آدم نتونه چشم ازش برداره و خب این روزا با آپارتمانی شدن بیشتر خونه ها دیگه مثل سابق حیاط های پر از گل و گیاه به چشم نمیخوره ولی خب خدا رو شکر ما از داشتن این مخلوقات زیبا در کنارمون بی نصیب نیستیم چرا که میتونیم با نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فضای داخلی خونه هم این زیبارویان بی بدیل رو در فضامون داشته باشیم و با وجود اون ها به محیط زینت ببخشیم و اون رو چشمگیر و دیدنی کنیم که خب در این بین حتی حق انتخاب هم داریم چرا که تنوع گیاهان آپارتمانی به قدری زیاد هست که هر کسی با هر سلیقه ای که داره میتونه اون گیاهی رو که با سلیقه اش همخونی داره رو نگهداری کنه.

حتی در این بین شما میتونید مطابق با سبک دکوراسیون خونتون هم گیاه خاصی رو انتخاب کنید مثلا در صورتی که یه دکوراسیون مدرن دارید و میخواهید جلوه ی بیشتری به فضا ببخشید و اون رو لوکس و مجلل به نظر بیارید میتونید از گیاهان آپارتمانی لاکچری برای این منظور انتخاب داشته باشید که میتونن هر فضایی رو اعیونی نشون بدن. ولی موضوعی که در این بین وجود داره این هست که شما تنها نباید درگیر ظاهر گل و گیاهتون باشید چرا که این زیبا رویان برای رشد هر چه بهتر و بیشتر خودشون نیاز به فراهم بودن یه سری شرایط خاص دارن مثلا برای این منظور باید توجه ویژه ای به خاک اون ها داشته باشد که منبع مهم تغذیه ی گیاه هست از این رو در ین مقاله میخواهیم انواع خاک های مناسب برای گیاهان آپارتمانی رو بهتون معرفی کنیم، پس در ادامه برای شناخت اون ها با ما همرا باشید.

بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی

خاک برگ از بهترین خاک ها برای گیاهان آپارتمانی

یکی از شناخته شده ترین خاک ها برای گیاهن آپارتمانی خاک برگ هست که شما میتونید اون رو در تمام گل فروشی ها پیدا کنید. در خصوص نحوه ی تولید اون باید بگیم که این خاک از فاسد شدن برگ گیاهان و درختان به دست میاد. خیلی ها هستن که به دلیل نحوه ی تشکیل این خاک اینطور فکر میکنن این خاک میتونه باعث بالا رفتن ارزش غذایی خاک بشه که باید بگیم اینطور نیست و این خاک به دلیل مراحل تشکیلش تنها از بافت سبک تری نسبت به خیلی از خاک های دیگه برخورداره و ارزش غذایی خیلی بالایی نداره. بنابراین در صورتی که اون رو به عنوان خاک بستر گلدون گیاه خودتون انتخاب کردید باید توجه داشته باشید که در کناش از یه خاک که ارزش غذایی بالایی هم داره بهره بگیرید تا علاوه بر این که خاک گیاهتون بافت خوبی داشته باشه مواد مغذی لازم هم به ریشه ی اون برسه.

بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی

پیت ماس از بهترین خاک ها برای گیاهان آپارتمانی

یکی از بهترین انواع خاک که برای کاشت انواع گل و گیاه میتونید ازش بهره بگیرید پیت ماس هست که در اصطلاح به اون خاک تورب هم میگن و شاید براتون جالب باشه که از بقایای نوعی خزه ی خاص به سام اسفاگنوم، برگ های پوسیده و همچین مقدار زیادی جلبک تهیه میشه و هم از لحاظ زهکشی و هم از لحاظ ارزش غذایی از کیفیت بسیار بالایی برخورداره. این خاک تیره رو میتونید به تنهایی هم استفاده کنید ولی برای این که عملکرد اون رو بهتر و بیشتر کنید میتونید اون رو با یه مقدار خاک پرلیت و خاک باغچه هم ترکیب کنید تا با این کار یه بستر ویژه و فوق العاده برای رشد بهتر و سریع تر گیاهان آپارتمانی خودتون فراهم کرده باشید. همچنین از دیگر ویژگی های مثبتی که این خاک داره میشه به قیمت مناسب اون با وجود کیفیت بالاش اشاره کرد.

بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی

کوکوپیت از بهترین خاک ها برای گیاهان آپارتمانی

یه نوع خاک مناسب دیگه که میشه ازش برای گیاهان آپارتمانی بهره برد کوکوپیت هست که از پوست درخت نارگیل تشکیل میشه و یه منبع غنی و فوق العاده برای گیاهان آپارتمانی بشمار میاد. البته که این رو بگیم که شما نمیتونید این خاک رو به تنهایی استفاده کنید و در صورتی که انتخاب شما برای گیاهانتون این خاک هست باید در کنار اون برای نتیجه گیری هر چه بهتر از خاک باغچه، پیت ماس، پرلیت و… هم استفاده کنید. در خصوص قیمت این خاک هم باید بهتون بگیم که به دلیل مواد سازنده اش یکی از گرونترین خاک ها برای گیاهان آپارتمانی بشمار میاد.

بهترین خاک برای گیاهان آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها