|

برای گیاهان آپارتمانی خاک تقویتی بسازید / رشد سه برابری گل ها با اضافه کردن این ماده

در این مقاله درباره ی ساخت خاک تقویتی برای گیاهان آپارتمانی صحبت کردیم تا به رشد هر چه بیشتر و بهتر گل هاتون کمک کرده باشیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه بین ما ایرانی ها از قدیم الایام بسیار مرسوم بوده چرا که به عقیده ی خیلی از ما گل و گیاه با خودش برکت میاره به خونه پس طبیعیه که تو خونه ی خیلیامون یکی دوتا گلدون در کمترین حالت وجود داشته باشه و در این بین دست و بال ما هم برای انتخاب باز خواهد بود یعنی در صورتی که بخواهیم یه نقطه ی کانونی در دکور ایجاد کنیم و رنگ و روح بهش ببخشیم میتونیم به سراغ گیاهان برگ بنفش بریم و یا در صورتی که میخواهیم هوای خونه رو عوض کنیم میشه از گیاهان آپارتمانی که هوا رو تصفیه میکنن استفاده کنیم و با قرار دادن اون ها در فضای داخلی خونه هوای تازه رو به ریه هامون هدیه کنیم.

اما در این بین یه موضوعی که وجود داره این هست که هم شما باید به ساز گیاهتون برقصید و هم گیاهتون به ساز شما! حالا یعنی چی یعنی جوری باشه که هم شما شرایط مناسب برای نگهداری از گیاه موردنظرتون رو فراهم کنید و همچنین گیاهتون هم با شرایط شما جور باشه مثلا در صورتی که شما یادتون میره که مدام به گیاهتون آب بدید باید به سراغ اون گیاهانی که آب کم نیاز دارن برید که صد البته وقتی اون ها از این طریق باهاتون راه میان شما هم باید نور، دما و دیگر شرایط مناسب برای رشدشون رو براشون فراهم مکنید. البته که در این بین شما باید به فکر تقویت گیاهانتون هم باشید که خب برای این منظور میتونید خاک تقویتی برای اون ها درست کنید که در ادامه میگیم که چطور با یه سری مواد این امکان رو فراهم کنید، پس با ما همراه باشید.

خاک تقویتی

با پوست تخم مرغ خاک تقویتی بسازید

بعد از این که تخم مرغ رو مصرف میکنید بهتره که پوست اون رو دور نندازید چرا که شما میتونید با این ماده گیاهتون رو به بهترین شکل ممکن تقویت کنید چون پوست تخم مرغ سرشار از مواد معدنی مختلف مثل کسلیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم و... هست که در صورت رسیدن این مواد به گیاه به شدت تقویت شده و رشد اون چندین برابر میشه.

پس پوست تخم مرغ رو رو چه به صورت آسیاب شده و خیلی ریز و چه به شکل شکسته توی خاک گلدون قرار بدید چون این ماده به مرور تجزیه میشه و خودش هم به خاک تبدیل میشه و اینطوری خاک تقویتی درست میشه و گلدونتون سرحال تر از همیشه به نظر خواهد اومد. شما همچنین میتونید بعد از این که تخم مرغ رو آبپز کردید آب موجود رو پای گلدون ها بریزید.

خاک تقویتی4

با پوست موز خاک تقویتی بسازید

یکی دیگه از مواد طبیعی که میتونید برای تقویت خاک گلدان ازش بهره بگیرید پوست موز هست که دقیقا مثل پوست تخم مرغ از مواد معدنی که در قسمت قبل یاد شد برخورداره و میتونه رشد و سلامت هر چه بیشتر گیاهانتون رو تضمین کنه پس از این ماده برای این منظور بهره بگیرید.

برای استفاده از اون هم در گلدون باید  ابتدا اون رو به خوبی خشک کنید تا از مشکلاتی مثل فاسد شدن و یا جذب حشرات به خاک گلدون جلوگیری کرده باشید و همچنین موجب حفظ مواد مغذی در پوست موز بشید. برای خشک کردن پوست موز هم میتونید اون رو به تکه های کوچک تبدیل کنید و جلوی نور آفتاب بذاریدش و بعد از چند روز پوست خشک شده ی اون رو استفاده کنید. یه راه دیگه هم برای خشک کردن پوست موز اینه که اون رو به شکل نواری خرد کنید و بعد در داخل فر با دمای 77 الی 93 درجه ی سانتیگراد قرار بدید تا رنگش عوض بشه و بعد ازش برای تقویت کردن خاک گلدون استفاده کنید.

خاک تقویتی 1

با قرص آسپرین خاک تقویتی بسازید

یکی از کمبودهای اساسی که توی گیاهان وجود داره کمبود اسید سالیسیلیک هست که شما میتونید این ماده رو در قرص آسپرین پیدا کنید که در تقویت سیستم ایمنی گیاهان بسیار موثره.

به همین دلیل با توجه به گزارش های ارائه شده گفته میشه که استفاده از قرص آسپرین میتونه صد درصد موجب رشد گیاهانتون بشه و همچنین بیماری های موجود در اون ها رو از بین ببره. برای استفاده از اون هم برای این منظور باید یک و نیم عدد قرص رو در دو لیتر آب حل کنید و هر سه هفته یه بار از اون آب برای آبیاری گیاهان استفاده کنید.

خاک تقویتی 3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها