|

بهترین دستور برای تهیه کوکو شیرین مشهدی / یه شام کامل یا یه پیش غذای بی نظیر

کوکو شیرین یه غذای خوشمزست که مشهدیا، تبریزیا و قزوینیا اون رو به سبک خودشون میپزن. اینجا طرز تهیه کوکو شیرین به روش مشهدی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- موافقی کوکو یکی از بهترین غذاها برای وعده شامه؟ شاید بپرسی کدوم کوکو؟ و من می تونم اسم چندین و چند کوکوی خوشمزه رو بگم که همشون هم خوشمزه هستن. کوکو سبزی به عنوان محبوب ترین کوکو، کوکو سیب زمینی ساده و خوشمزه، کوکوی مرغ فوق العاده، کوکوی عدس، کوکوی کدو، کوکوی بادمجون و...

جالبه بدونید شهرهای مختلف ایران علاوه بر کوکوهایی که نام بردم، کوکوهای مربوط به خودشون رو هم دارن که هر کدوم مزه و طعم ویژه ای داره. کوکو شیرین یکی از همین کوکوهاست که مشهدی ها، تبریزی ها و قزوینی ها اون رو به سبک خودشون می پزن. در این مطلب، طرز تهیه کوکو شیرین به روش مشهدی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

kuku-shirin-4

مواد لازم برای تهیه کوکو شیرین مشهدی

سیب زمینی نیم کیلو

تخم مرغ ۴ عدد

وانیل نصف قاشق چایخوری

پودر هل یک قاشق چایخوری

کره ۵۰ گرم

روغن مایع به مقدار کافی

مواد لازم برای تهیه شیره کوکو

شکر ۲ پیمانه

آب یک لیوان

زعفرون دم کرده به مقدار کافی

گلاب یک سوم پیمانه

جوهر لیمو یک قاشق چایخوری

kuku-shirin-6

طرز تهیه کوکو شیرین مشهدی

مرحله اول

شکر و آب رو داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت بذارید تا شکر در آب کاملا حل بشه. نیازی به هم زدن نیست. وقتی چند دقیقه جوشید، یک برس سیلیکونی آشپزخونه رو خیس کرده و به جوهر لیمو آغشته کنید و به دیواره های داخلی قابلمه بکشید تا شیره کوکو، شکرک نزنه.

مرحله دوم

سیب زمینی ها رو پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید و با کمی آب به مدت 20 دقیقه بپزید سپس اونها رو له کنید و کنار بذارید.

kuku-shirin-5

مرحله سوم

تخم مرغ ها رو داخل یک ظرف بشکنید، وانیل و پودر هل رو بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست بشن. سپس به سیب زمینی له شده اضافه کرده و مخلوط کنید.

مرحله چهارم

وقتی شیره کوکو به غلظت مناسب رسید، گلاب و زعفرون دم کرده رو به اون اضافه کرده و مخلوط کنید. وقتی روی شیره حباب های ریز زد، اون رو از روی حرارت بردارید.

kuku-shirin-2

مرحله پنجم

داخل یک تابه کره و روغن بریزید و قتی داغ شد، مایه کوکو شیرین رو کاملا مخلوط کردید و یکدست شده، داخل تابه بریزید و اون رو در تمام سطح تابه یکدست کنید. در تابه رو بذارید تا سرخ بشه سپس برگردونید تا سمت دیگه کوکو شیرین هم سرخ بشه.

مرحله ششم

وقتی دو سمت کوکو سرخ شد، اون رو از روی حرارت بردارید و اجازه بدید خنک بشه. سپس به شکل دلخواهتون برش بزنید و شیره خنک شده رو با قاشق روی کوکو بریزید و نیم ساعت زمان بدید تا شیره کاملا به خورد کوکو بره. سپس اون رو داخل ظرف مورد نظرتون بچینید، با زرشک سرخ شده و خلال بادام و پسته تزئین و همراه نون تازه سرو کنید. نوش جان.

kuku-shirin-3

اگر به آشپزی علاقمندید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها