|

روش‎‌های از بین بردن حشرات تو خونه / مواد شیمیایی مضرن اینجوری همرو از بیخ بزن

اگر شما هم از دیدن حشرات تو خونتون دیگه حالتون بد شده و نمیتونید تحمل کنید، نگران نباشید با روش های خونگی از شرشون خلاصید!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هوا خیلی گرم شده و این روزا می بینیم حشرات از سوسک و پشه گرفته تا مگس و مورچه به خونه هامون حمله ور شدن. قطعا هیچ کدوم از ما با دیدن این حشرات تو خونه زندگیمون و لا به لای لحاف تشک و ظروف و لباسامون خوشحال نمیشیم و دلمون میخواد خودمون آدمونه زندگی کنیم، نه همراه با این حشرات مختلف. اما راه چاره چیه؟ چطور میشه برای همیشه از شرشون خلاص شد بدون اینکه از مواد مضر شیمیایی استفاده کنیم؟ البته که اگر قضیه خیلی حاد باشه و یکی از این حشرات به خصوص سوسک ها به خونتون حمله کرده باشن و تعدادشون از یکی دو تا بیشتر باشه، کمی شرایط متفاوت میشه و باید به دنبال راهکار های عمقی تر باشید. اما در این مطلب ما میخوایم بریم سراغ یکسری روش های خونگی که میشه راحت و آسوده اونها رو از خونه بیرون کرد. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم، با ادامه مطلب ما همراه باشید.

دفع حشرات در خانه

سوسک‌ها رو با نفت از بین ببر راحت

سوسک ها اغلب برای زندگیشون محیط هایی که گرم هستند همراه با نور کم رو انتخاب می کنند. به همین دلیل بیشتر داخل چاه ها و تو کابینت ها و زیر تخت و اینجور فضاها پیداشون می کنید. البته که باز زیر تخت و تو خونه زندگی به شکل گذری هستند و بیشتر محل زندگی و تجمعی که دارند داخل چاه ها می باشد. به همین دلیل نیازی نیست تا خیلی نسبت به این جور فضاها واکنش داشته باشید و بهترین کار اینه که برید سراغ اونجایی که دسته جمعی عشق و حال می کنند، یعنی چاه ها. نفت یه روش قدیمی برای از بین بردن سوسک به حساب میاد که خب در این جا شما میتونید داخل چاه رو نفت بریزید و درپوشش رو قرار بدید تا به بیرون هم فرار نکنند.

دفع حشرات در خانه

سوسک و مگس رو با اون خوشمزه ای که دوست دارن به دام بیندازید

معمولا حشرات خونگی مخصوصا مگس و سوسک ها به هر چیز شیرینی واکنش دارن و خوششون میاد. شما میتونید از این مسئله استفاده کرده و ضد خودشون به کار ببرید. ملا اینکه یه آب و شکر داخل یه قوطی درست کنید و بعد مثلا زیر یک کابینت قرار دهید. البته که ماده شما باید سفت باشه تا وقتی حشره به داخل اون رفت گیر کنه و همونجا حبس بشه. 

دفع حشرات در خانه

پرتقال راه از بین بردن پشه تو خونه

این رو بدونید که پشه ها از بوی پرتقال واقعا متنفر هستند. شما میتونید از این روش برای دفع پشه ها استفاده کنید و اسانس هایی از پرتقال رو تو بخش های مختلفی از خونه روشن کنید. پره های پوست پرتقال رو هم بزارید خوبه.

دفع حشرات در خانه

مورچه ها با این روش ها دیگه پیداشون نمیشه

شاید تو نگاه وهله اول مورچه ریز باشه و بی ازار. اما فقط کافیه تا یه گوله از مورچه ها رو تو خونه بینیدف اونوقته که متوجه خواهید شد این موضوع چقد میتونه ازار دهنده باشه. مورچه ها میتونن دیوار رو هم بکنن و هر دو روز یکبار میاید می بینید روی زمین خورده گچ هستش که مورچه ها کندن و سوراخ کردن و خب این موضوعات میتونه زندگی رو مختل کنه. در اینجا شما میتونید جهت از بین بردن مورچه ها از مواد خونگی مثل فلفل، دارچین، سرکه، صابون، نمک و غیره استفاده نمایید. جهت جلوگیری از ورود مورچه ها به خونتون هم میتونید همه درزها و شکاف ها رو با سیمان گر کنید. اگر هم مسیر مورچه ها رو دنبال کنید قطعا لونشون رو پیدا کرده و میتونید داخلش کمی نفت بریزید. قسمت رفت و آمد مورچه ها رو هم میشه که چند حبه قند گذاشت تا مورچه ها دورش جمع بشن و قند رو ببرید زیرآب تا مورچه ها ازش بریزن و بعد دوباره قند رو برای باقی مورچه ها مورد استفاده قرار دهید.

دفع حشرات در خانه

از بین بردن عنکبوت تو محیط خونه

به شکل کلی اگر دلتون میخواد که هیچ حشره یا تو خونه پیداش نشه باید دائما خونه رو گردگیری و پاکسازی کنید. مثلا عنکبوت ها جاهایی وجود دارن که خب خیلی وقته تمیز نشده و اگر دلتون میخواد دیگه چشمتون بهشون بخوره، بهتره که از انواع مرکبات، نعنا، سرکه، پوست لیمو، سفیدکننده، چوب سدر و غیره استفاده نمایید چرا که این موارد میتونن بهتر از مواد شیمیایی باشند و برای دفع عنکبوت ها هم راهی ایده آل هستند.

دفع حشرات در خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها