|

مورچه ها خیلی ریزن ولی وقتی دور هم جمع میشن میشن قد یه غول / ترفندای از بین بردنشون

اگر شما هم تو خونتون دیگه از موچه هایی که به صف میشن و رو دیوارتون رو میخورن ذله شده اید، پس حتما به این مطلب سر بزنید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب تو هر خونه ای ممکنه مورچه پیدا بشه. مگه این که دیگه شما نوک برج زندگی کنید اونوقته که احتمالا مورچه جان توانشون نداره تا اون بالا بیاد و براش همون واحدای پایینی راحت و به صرفه تره. مورچه درسته که خیلی بی آزاره و فسقلی، اما همین کوچولو های لعنتی اگه دور هم جمع بشن میتونن آسایش رو از ما آدمای غول پیکر بگیرن. خب ماها در مقابل اونها غولیم دیگه نه؟ 

چجوری؟ اینجوری که مثلا داری تو خونت راه میری یهو می بینی یه خط مشکی رنگ روی زمین افتاده، خم میشی که پاکش کنی می بینید ای دل غافل خط جان در حال حرکته و مورچه های به صف کشیده شده دارن از اینور خونه میرن به اونور خونه! اما چاره چیه؟ باید باهاشون سخت و ساخت؟ خیر! احتمالا اولین فکری که میاد به ذهنتون اینه که برم یه از بین برنده شیمیایی بخرم و خونه رو به توپ ببندم. در حالی که میتونید با راه های خیلی راحت تر و خونگی از شرشون خلاص بشید. میپرسین چجوری؟ با ادامه مطلب ما همراه بمونید تا بگیم به خدمتتون! 

1. سرکه سفید

اولین روش و یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن مورچه ها استفاده از سرکه هستش چرا که سرکه سفید یه بوی خیلی تند داره جوری که مورچه ها نمیتونن اون رو تحمل کنن و از طرفی هم سرکه باعث میشه که بوی بد مورچه ها از بین بره و در نتیجه مورچه جان مسیرش رو گم کنه و ندونه از کجا باید بره و اصلا اینجا کجاست!

مراحل آماده کردن این روش خیلی آسونه. اول آب و سرکه رو به نسبت های 1 به 1 مخلوط می کنید و بعد از اینکه محلول حسابی مخلوط شد، اون رو درون یک بطری اسپری بریزید. همچنین میتونید چند قطره روغن هم داخل بطری بریزین که کاملا این مورد اختیاریه.

19

بعدشم که خب مشخصه، باید این محلول رو دور تا دور پایین دیوارهای خونه بریزین، چرا که این محل محتمل ترین نقطه خونه به جهت پیدا کردن رد مورچه هستش. قطعا بعد از گذشت حدود یک ساعت، شما مورچه های مرده رو تو اون محل هایی که اسپری کردین، خواهید یافت باید شتک شده های مورچه رو جمع کنید! در اینجا با یک پارچه مرطوب اونها رو تمیز کرده و دور بیاندازید. هر روز این کار رو تکرار کنین تا زمانی که دیگه مورچه ای باقی نمونه و تمام.

2. دارچین

دارچین یکی دیگر از موادیه که بوی تندی واس مورچه ها داره و حالشون رو بد میکنه. از نظر علمی ثابت شده که روغن دارچین اثرات مثبتی هم برای حشره کشی و ه به جهت دفع حشرات داره. ابتدا حدود یه نصف قاشق دارچین رو با یک فنجون آب مخلوط کنید.

بعد یک گلوله کتان رو داخل محلول خود کنید تا خیس بشه و سپس قسمتایی که معمولاً رد مورچه اونجاها پیدا میشه رو دستمال بکشید. این کار رو در طول روز یکبار انجام بدید تا زمانی که اثری از مورچه ها نباشه و هوتوتو شده باشند.

از-بین-بردن-مورچه-ها

3. نعناع

نعناع میتونه برای از بین بردن مورچه ها از تو خونه خیلی کمک کننده باشه. نعناع در واقع یک دفع کننده طبیعی مورچه ها به حساب میاد. بویی به شدت قوی داره جوری که توانایی بویای مورچه ها رو میتونه مختل کنه. بنابراین پیدا کردن اونجاهایی که غذا هست واسشون سخت میشه. حدود 5 قطره از این ماده رو به نصف استکان آب اضافه کنید.

بعد محلول رو تو یه بطری اسپری بریزین و در ناحیه زباله ها و البته در ورودی اسپری نمایید تا حشرات رو به خوبی دور کنه. بهترین نکته این راه حل اینه که شما میتونید نعناع رو در حیاط پشتی خود هم بکارید و تو هزینه ها صرفه‌ جویی کنید.

orginal

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها