|

از بین بردن حشرات گیاهان آپارتمانی / پشه های سیاه شبیخون زدن به گلت اینا چاره شونه

اگه شما هم تو خوه گیاه آپارتمانی کوچیک یا بزرگی دارید که پشه های ریز و سیاه بهش حمله کردن، خیلی راحت میتونید با روش های خونگی نجاتش بدید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خب دیگه گل و گلدون چیزیه که این روزا تو هر خونه ای دیده میشه چرا که طرفداران گیاهان آپارتمانی نسبت به دهه قبل خیلی بیشتر شده و این روزها می بینیم که خانوم های جوان و حتی نوجوانی رو که دوست دارن چند تا چندتا گل نگهداری کنن. آخه میدونید که وقتی یه چیزی ترند میشه ناخودآگاه خیلی از افراد شیفتش میشن و نگهداری از گیاهان آپارتمانی هم یکی از اونها! در واقع داشتن و بزرگ کردن این گل های جذاب باعث میشه تا هم یه زیبایی خاص و منحصر به فردی به فضا داده بشه و هم اینکه تصفیه هوا انجام میشه و از طرفی هم حس مسئولیت پذیری در افراد ایجاد میکنه چرا که به شدت باید محتاط باشن و مراقب. گل های آپارتمانی درست به مانند بچه های فسقلی هستن که میتونن زود مریض بشن یا با کوچیکترین رفتار نادرست قهر کنن.

اما گاهی هم پیش میاد که پشه های ریز و سیاهی که داخل گلدون وجود داره واسه آدما دردسر میشه و اینبار زیان از سمت گله که به افراد میرسه. قدیم ندیما به دلیل اینکه خونه ها ویلایی بودن و حیاط دار، خب بیشتر گل های در این فضا نگهداری میشدن. اما امروزه گیاهان آپارتمانی تو خونه تر و خشک میشن، به همین دلیل مشکلاتی همچون ورد پشه های ریز و سیاه به داخل خونه دردسر ساز میشه که خب خبر خوش اینه که نگران نباشید این مشکل راه حل داره. خونه شما رو هم این پشه ها گرفتن؟ اشکالی نداره با ما همراه بشید تا چاره اش رو بفهمیم. 

ازبین بردن حشرات گیاهان آپارتمانی

چسب زرد ضد پشه بزن خیلی سریع و راحت از شر حشرات خلاص شو

اگه تو سطح شهر و خیابون ها به درخت ها دقت کرده باشید احتمالا چشمتون خورده به درخت هایی که تنه هاون با نوار های زرد رنگ پوشیده شده باشه. در واقع این نوار ها به جهت زیبا سازی درخت ها نیست و از طرفی هم ممکنه فضای زیبای سبز رنگ رو برای مدتی خراب کنه اما خب جنبه درمانی داره و این نوار های زرد رنگ نوعی چسب هستن که ضد حشره اند.

اونچه که مشخصه اینه که چسب زرد یکی از سریع ترین و راحت ترین روش ها برای از بین بردن حشرات گیاهان می باشد، چرا که رنگ زرد اغلب توجه حشرات رو به خودش جلب میکنه به محض نزدیک شدن به نوار چسب ها حشرات هش میچسبن. این عمل دقیقا مثل چسبیدن مگنت یخچال به بدنه فلزی یخچال هستش اما خب با این تفاوت که حشرات دیگه توانایی جدا شدن از نوار چسب رو ندارن! 

ازبین بردن حشرات گیاهان آپارتمانی

روی خاک سطحی گلدان یه لایه نازک از شن بریزید

همونطور که میدونید خب این پشه ها برای تخم گذاری و تکثیر نیاز به شرایط و خاک مرطوب دارن. خب شما باید جلوی این کار رو بگیرید اما چطور؟ به این شکل که یه لایه نازک از شن به عمق یکی دو سانت بر روی خاک بریزید و تا سطح خاک گلدون رو بگیره. در واقع شن هایی که نسبتا درشت هم هستن نمیتونن آب رو حفظ و نگهداری کنند به همین دلیل دیگه محیط مناسب برای تخم گذاری حشرات هم فراهم نمیشه و خیلی راحت این پشه های سیاه ز بین میرن. 

ازبین بردن حشرات گیاهان آپارتمانی

برای از بین بردن پشه‌ های سیاه برنامه آبیاری مناسب داشت باشین

بالاتر اشاره کردیم که یکی از ایده آل ترین شرایط ها برای تخم گذاری و بیشتر شدن پشه خاک مرطوبه، به همین دلیل شما باید جهت جلوگیری از این موضوع یه برنامه مناسب و دقیق برای آبیاری داشته باشید. مخصوصا اینکه اگر گلدون شما در آشپزخونه و یا بر روی یک کابینت پلاستیکی قرار بگیره. آبیاری زیاد و فراهم کردن محیط گرم فرصت خیلی خوبی برای بیشتر شدن این حشرات ایجاد میکنه. آشپزخونه هم که معمولا از همه جای دیگه گرم تره!

مثلا سعی داشته باشید بین دو آبیاری که انجام میدین خاک به اندازه یک سانت عمق به شکل کامل خشک بشه. خشک بودن خاک باعث میشه که امکان تخم گذاری در خاک از بین بره و تخم هایی هم که از پیش گذاشته شدن از بین برن.

ازبین بردن حشرات گیاهان آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها