|

ترفند تمیز کردن قابلمه و ماهیتابه سوخته / جزغاله ترین هم که باشه میشه خواهر سفید برفی

در این مقاله در خصوص تمیز کردن قابلمه و ماهیتابه سوخته صحبت کردیم و یه سری ترفندها برای این منظور بهتون معرفی کردیم که به کارتون میاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- انجام امور خونه همیشه انرژی زیادی رو به خودش اختصاص میده چرا که بالاخره در این فضا کار یکی دوتا نیست و شما تا میای شروع کنی یه کاری رو سر و سامون دادن هی از کنارش کارهای مختلف دیگه میان رو که باید اون ها رو هم انجام بدید که خب اینجوری دیگه جونی برای آدم باقی نمیمونه و حتی وقتی اسم کارهای خونه میاد آدم تنبلی و خستگیش میاد چون نمیدونه که چی در انتظارش هست در حالی که شما میتونید با استفاده از ترفندها این کارها رو برای خودتون راحت و لذتبخش کنید طوری که خودتون هم حتی باورتون نشه که چطور کارهای مدنظرتون این همه راحت و ایزی پیزی بودن و میشد در حد یه بشکن زدن اون ها رو حل کرده و راست و ریس کرد.

یه خوبی خیلی بزرگ و فوق العاده ای هم که ترفندها دارن این هست که شما در زمینه ی کوچک ترین کارها هم میتونید ترفند پیدا کنید و ریز و درشت نداره مثلا ضد عفونی کردن مسواک یکی از اون کارهای ساده و پیش پا افتاده هست که براش چندین روش جهت ضد عفونی کردن معرفی شده پس هر موقع که براتون یه سوال پیش میاد که چطور انجام دادن اون رو بلد نیستید و نمیتونید که از پسش بربیایید توصیه ی ما به شما تکیه به ترفندها هست. حالا هم که در حال مطالعه ی این برنامه هستید میخواهید چندتا راهکار ساده در مورد تمیز کردن ماهیتابه و قابلمه سوخته یاد بگیرید که خب در ادامه در خصوص اون ها صحبت میکنیم تا این ظروف خودتون رو مثل روز اولشون برق بندازید، پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن قابلمه و ماهیتابه سوخته

تمیز کردن قابلمه سوخته با سرکه و جوش شیرین

یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای پاک کردن قابلمه استیل سوخته استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین هست که برای این منظور باید در وهله ی اول داخل قابلمه و یا ماهیتابه رو به شکل مساوی از آب و سرکه پر کرده و بعد قابلمه رو روی اجاق گاز و در معرض حرارت قرار بدید تا ترکیب سرکه و آب، جوش بیاد و حالا در ادامه ظرف رو از روی اجاق گاز بردارید و دو تا قاشق غذاخوری جوش شیرین به اون اضافه کنید و برای یک ربع صبر کنید تا جوش شیرین توی محلول حل شده و ظرف خیس بخوره.

حالا بعد از گذشت این مدت زمان مایع رو خالی کنید و ی پد و یا اسفنج بردارید و با استفاده از اون اثرات سوختگی رو توی قابلمه و ماهیتابه ی مدنظرتون پاک کنید. در صورتی هم که هنوز اثرات سوختگی به شکل کامل برطرف نشده یه بار دیگه این فرآیند رو تکرار کنید.

تمیز کردن قابلمه و ماهیتابه سوخته

تمیز کردن قابلمه سوخته با لیمو

یکی دیگه از راه هایی که برای تمیز کردن قابلمه ی سوخته وجود داره استفاده از لیمو هست که در مواقعی که سوختگی اونقدرا زیاد نیست یه کار مفید بشمار میاد و نتیجه خوبی داره. برای استفاده از لیمو برای این منظور هم شما باید دو الی سه تا لیمو رو برش بدید و بعد تو کف قابلمه و یا ماهیتابه اون ها رو بچینید و حالا ظرف رو روی گاز و حرارت متوسط رو به بالا بذارید و داخل ظرف رو هم یه مقدار آب بریزید طوری که لیموها در اون شناور بشن و حالا به مدت پنج الی هشت دقیقه صبر کنید و این ترکیب رو روی اجاق گاز بجوشونید و بعد قابلمه رو از روی حرارت بردارید.

برای اتمام کار هم لیموها رو به سطح بدنه ی ظرف مالیده و بعد اون ها رو خارج کنید و ظرف رو بشورید. دقت کنید که استفاده کردن از یه برس یا اسکاچ برای برق افتادن هر چه بیشتر ظرف لازمه و به کارتون میاد.

تمیز کردن قابلمه و ماهیتابه سوخته

تمیز کردن قابلمه سوخته با جوش شیرین و فویل آلومینیوم 

ظرف کثیف و سوخته رو بردارید و بعد با آب داغ اون رو بشورید و آبکشی کنید و حالا دو قاشق جوش شیرین رو به شکل کامل تو بخش های مختلف اون پخش کرده و بار دیگر چندتا قاشق غذا خوری آب داغ رو داخل ظرف میریزید طوری که ترکیب آب و جوش شیرین مثل خمیر بشه و حالا یه تکه فویل آلومینیومی برمیدارید اون رو به شکل یه توپ حلقه ای درمیارید بعد اون رو به کف و دیواره های ظرف می مالید و از این طریق به جدا شدن تکه های سوخته از ظرف کمک میکنید و خب در انتها هم بهتره ماهیتابه و یا قابلمه ی خودتون رو با آب و صابون بشورید.

تمیز کردن قابلمه و ماهیتابه سوخته

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها