|

ترفندای خونگی برای تمیز کردن سینک و شیرآلات / خیلی ساده ظرفشویی رو مثل آینه برق بنداز

برق انداختن سینک ترفندهای ساده ای داره که توی این مطلب بهشون می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه بخش مهم از کارهای خونه داری، تمیز کردن آشپزخونه به عنوان قلب خونه ست. آشپزخونه محلی برای نگهداری مواد غذایی، پخت و پز، شستن ظروف و... هست که همین موضوع نظافت و تمیز بودن این مکان رو ضروری میکنه چون با سلامت اعضای خانواده در ارتباطه.

سینک ظرفشویی به عنوان جایی که محلی برای رشد باکتری هاست و خیلی توی چشم میاد و تمیزی و یا کثیف بودن اون خیلی دیده میشه، باید زود به زود تمیز بشه. برق انداختن سینک ترفندهای ساده ای داره که توی این مطلب بهشون می پردازیم. تا پایان همراه ما باش.

sink-8

سینک رو زود به زود تمیز کنید

سینک به خاطر رطوبت زیادی هم بهش میرسه در معرض رشد باکتری و رسوب گرفتنه به همین دلیل باید اون رو زود به زود تمیز کرد. بهترین پیشنهاد تمیز کردن سینک با اسکاچ و مایع ظرفشویی بعد از هر بار ظرف شستنه. بهتره هر چند روز یک بار با یه پودر ساینده، رسوبات سینک ظرفشویی و شیرآلات اون رو برق بندازید.

sink-7

سینک رو با مایع سفیدکننده ضدعفونی کنید

علاوه بر تمیز کردن مرتب سینک، ضد عفونی کردن اون هم از اهمیت زیادی برخورداره تا باکتری ها رشد نکنن و سینک عاری از آلودگی باشه. مایع سفیدکننده هم می تونه سینک ظرفشویی شما رو براق کنه هم اون رو ضدعفونی و تمیز کنه. هر 10 تا 14 روز یک بار تمام قسمت های سینک رو به مایع سفیدکننده آغشته کرده و بعد از یکی دو دقیقه با آب سرد آبکشی کن.

sink-1

شیرآلات رو با سرکه و جوش شیرین برق بنداز

شیرآلات سینک خیلی زود رسوب می گیرن و ظاهر ناخوشایندی پیدا میکنن. برای از بین بردن این رسوبات میشه از سرکه و جوش شیرین که مواد طبیعی در دسترس خونگی هستن، کمک گرفت. مقداری سرکه رو روی شیرآلات اسپری کنید. 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا رسوبات نرم بشن. سپس با یه دستمال نرم و تمیز که خط و خش روی شیرآلات نندازه، سرکه رو تمیز و شیرآلات رو براق کنید.

برای تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین، مقداری از این ماده رو با آب مخلوط کنید تا خمیری به دست بیاد. این خمیر رو با استفاده از یک مسواک نرم روی شیرآلات بکشید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید. با سرکه و جوش شیرین سینک ظرفشویی رو هم می تونید حسابی تمیز کرده و برق بندازید.

sink-3

از شوینده های اسیدی استفاده نکنید!

جنس اغلب سینک های ظرفشویی از استیله و این جنس با مواد شوینده سنگین و اسیدی آسیب میبینه و ظاهر خیلی بدی پیدا میکنه. پس توجه داشته باشید که شوینده ای که تهیه میکنید برای فلزات قابل استفاده باشه.

استفاده ازشوینده های شیمیایی نامناسب، لکه های تیره و بدی روی سطح سینک ظرفشویی به جا می ذاره که دیگه هیچوقت تمیز نمیشن.

sink-2

اگه دلتون می خواد خونه تون همیشه تمیز باشه و همه جا برق بزنه، صفحه ترفندهای خونه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها