|

مسواک رو چطور ضدعفونی کنیم؟/ چون تو دسشویی میذاریش یه ذره چندشه اینجوری جیرینگی تمیزه

در این مقاله راجبه این که مسواک رو چطور ضدعفونی کنیم صحبت کردیم و یه سری ترفند برای این منظور بهتون یاد دادیم که به کار میاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در دنیایی داریم به سر میبریم که خیلی از افراد به فکر سر و سامون دادن سریع به کارهاشون هستن چون زمان رو نه میشه نگه داشت و نه به عقب برگردوند بنابراین همش به فکر راهکارهایی برای سیو زمان هستن که خب یکی از این راهکارها به کارگیری ترفندهاست چون یه جورایی چراغ راه بشمار میان و در صورتی که در چطور شروع کردن یه کاری مونده باشید و براتون سوال باشه که از کجا استارتش رو بزنید میتونید به سراغ ترفندها برید و فرقی نمیکنه که حالا تمیز کردن میله و چدن های روزی گاز باشه و یا شستن توت فرنگی شما میتونید در هر زمینه ای به ترفندها اعتماد کنید.

دلیل این موضوع هم این هست که قبل از شما تعداد زیادی اونا رو تست کردن و ازشون نتیجه گرفتن که خب به همین دلیل شما دیگه نیازی به آزمون و خطا ندارید چون اون ترفندها امتحان خودشون رو پس دادن. پس از این به بعد برای هر کاری که به نظرتون سخت اومد و به این دلیل انجام اون رو به تعویق مینداختین به دنبال پیدا کردن ترفند باشید مثل ترفندهایی برای از بین بردن موی کله پاچه اون هم تو خونه که شاید خیلی ها ندونن چطوریه که خب ما در موردش در مقاله ی قبلیمون صحبت کردیم و شما میتونید مطالعه اش کنید. اما بریم به سراغ مقاله ی امروز که در طول اون هم میخواهیم ترفندهای جدید بهتون یاد بدیم و اونم در مورد مسواک و این سوال که مسواک رو چجوری ضدعفونی کنیم، پس در ادامه با ما همرا باشید.

مسواک رو چطور ضدعفونی کنیم

استفاده از آب جوش برای ضد عفونی کردن مسواک

یکی از روش های قدیمی و سنتی برای ضد عفونی کردن مسواک استفاده از آب جوش هست که میشه ازش برای ضد عفونی کردن وسایل زیادی استفاده کرد چون آلودگی ها در دمای بالای اون نابود میشن. برای این هم که بتونید مسواکتون رو با استفاده از این روش ضد عفونی کنید میتونید قبل و بعد از مسواک زدن دندون هاتون برای چند ثانیه سر مسواک رو داخل آب جوش قرار بدید تا باکتری های مضر اون از بین برن.

دقت کنید که نباید مسواکتون رو داخل آب جوش بجوشونید چون با این کار شاید سبب ذوب شدن بعضی از قسمت های پلاستیکی مسواکتون بشید به همین علت قرار دادن اون تنها برای چند ثانیه داخل آب داغ کفایت میکنه و میتونه باعث ضد عفونی شدن مسواکتون بشه.

مسواک رو چطور ضدعفونی کنیم

استفاده از دهانشویه برای ضد عفونی کردن مسواک

دهانشویه رو میشه یکی از بهترین گزینه ها برای ضد عفونی کردن مسواک بشمار آوورد ولی یه موضوعی که در خصوص اون وجود داره این هست که چون این ماده و محصولاتی از این قبیل دارای مواد قوی هستن میتونن خیلی راحت موجب فرسودگی مسواک شما بشن و عمر اون رو کوتاه کنن و خب شما باید به این موضوع توجه کنید هر چند که هر دو ماه یه بار هم باید مسواک رو عوض کنید. برای استفاده از این روش کافیه که یه مقدار از دهانشویه رو داخل لیوان بریزید و بعد مسواک خودتون رو برای چند دقیقه داخل اون قرار بدید و اجازه بدید که اثر خودش رو برای ضدعفونی کردن مسواکتون بذاره. دقت کنید که از قرقره کردن دهانشویه ی داخل لیوان خودداری کرده و اون رو بریزید دور.

مسواک رو چطور ضدعفونی کنیم

ضد عفونی کردن مسواک با استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین

یه سری از مواد طبیعی هستن که میشه از اون ها برای ضد عفونی کردن بسیاری از اقلام توی خونه استفاده کرد که یکی از این مواد سرکه هست که میتونه به تنهایی به عنوان یه ماده ی قوی و فوق العاده برای ضد عفونی کردن وسایل بشمار بره ولی برای این که اثر بخشی اون رو بیشتر و کامل تر کنیم میتونیم در کنارش از جوش شیرین هم استفاده کنیم که اون هم یه ماده ی فوق العاده برای تمیز کاری بشمار میاد. پس شما میتونید برای ضد عفونی کردن مسواکتون از این مواد استفاده کنید و برای این منظور باید دو قاشق سرکه رو همراه با یه مقدار جوش شیرین داخل یه لیوان بریزید و خوب حلشون کنید و بعد مسواک خودتون رو برای بیست دقیقه داخل این محول قرار بدید و منتظر بمونید که به خوبی تمیز و ضد عفونی بشه و بعد از گذشت این مدت زمان اون رو از محلول خارج کرده و به خوبی آبکشی کنید تا اثری از جوش شیرین و سرکه روش باقی نمونه.

مسواک رو چطور ضدعفونی کنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها