|

دکوراسیون شیک / 6 نمونه جذاب از دیزاین شیک و مدرن پذیرایی

اگر شما هم دلتون میخواد تا به درستی منزلی شیک برای خود بسازید، پس حتما با این مطلب همراه باشید که قراره آیتم های شیک سازی رو یاد بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون داخلی یعنی چیدمان وسایل با رنگ و مدل در ترکیبی خاص. اینکه شما چه سبک دکوراسیونی رو در نظر بگیرید و اجرا کنید کاملا بستگی به سلیقتون داره و اینکه چه جور روحیاتی داشته باشید. دکوراسیون زمانی رخ میده که اصولیات همراه با خلاقیت و سلیقه باشه و ظاهری شیک برای منزل بسازه. خونه نقطه امن ماست و همه ما زمانی که از همه جهان خسته ایم برمیگردیم به آغوش خونمون و یا اینکه وقتی حتی بهترین سفر رو هم رفته ایم، باز میایم میگیم هیچ جا خونه خود آدم نمیشه. خب این احساس باید از خوب بودن خونه بیاد. وقتی قطعا کسی که روحیه شاد پسندی داره خونش رو تیره و تار تزیین کنه چنین احساسی پیدا نمیکنه.

9

تبدیل دکوراسیون سنتی به دکوراسیون شیک و مدرن

وقتی حرف از دکوراسیون منزل میشه همه ما خونه های سنتی و پذیرایی های اصیل رو به یاد میاریم و در واقع اون گرما و دنج بودن خونست که به ذهنمون خطور میکنه. اما اگر شما خونواده ای هستید که دلتون میخواد کیم به سمت مدرنیته پیش برید و شیک بودن رو جوری دیگر بچشید، پس بهتره که برید سراغ "دکوراسیون رنگ روشن". استفاده از رنگ‌ های روشن همچون سفید، کرم، و یا حتی طوسی روشن، میتونه فضای پذیرایی منزل شما رو خیلی بازتر و پرنورتر نشون بده. مثلا، میتونید از یه دست مبل راحتی سفید با کوسن های رنگی استفاده کنید. و یا اینکه یه فرش کرم رنگ با طرح مدرن استفاده کنید که میتونه حال و هوای نشیمن و پذیرایی رو به طور کل تغییر بده. این ترکیب نه تنها میتونه فضای مورد نظر شما رو شیک و مدرن کنه، بلکه روحیه و حس آرامش بیشتری هم به اعضای اون خونه القا داره.

8

دکوراسیون سنتی و اصیل که به شکل مدرن و امروز در اومده

اما این رو هم بدونید که دکوراسیون ایرانی دیگه مثل قدیم نیست که به شکل خیلی سنتی باشه و تغییراتی فراونی رو در خود ایجاد کرده. چرا که سلیقه ها متفاوت شدن. مثلا اینکه خیلی ها به سمت و سوی دکوراسیون ساده و مینیمال گرایش پیدا کرده اند، اما در این بین اصالت ایرانی هم به شدت حفظ شده. مثلا اینکه اومدن و از فرش های دستباف سنتی اما با رنگ های ملایم تر و نود طور استفاده کرده اند. و یا اینکه با افزودن عناصر دکوراتیو همانند گلدان های سفالی و آینه های قدی، ترکیبی جذاب از مدرنیته و ستا ایجاد کرده اند. در واقع این سبک جدید از دکوراسیون هم سنت و زیبایی های قدیمی رو در خود حفظ کرده، و هم با نیاز های امروزی هماهنگ شده است. 

7

6

وسایل مورد نیاز در دکوراسیون شیک

خب اگر بخوایم در رابطه با دکوراسیون پذیرایی مینیمال و شیک صحبت کنیم، باید بگیم که سادگی همیشه و در هر کجا مد و خوشگل بوده و هستش. شاید در اینجا اشتباها فکر کنید که برای داشتن یک پذیرایی شیک حتما باید از وسایل گرون قیمت و یا پیچیده و طرح دار خود دست بکشید، در حالی که این چنین نیست و شما میتونید با یک دست مبل مثلا نئوکلاسیک همراه با یک میز چوبی  با طراحی ساده و فرشی که رنگ خنثی داره همون چیزی که دوست دارید رو بهش برسید. تنها کلید موفقیت در این سبک دکوراسیون اینه که وسایل و آیتم های اضافی رو دور کنید و از طرفی هم نورپردازی میتونه در این راستا کمک رسان شما باشه. از نور طبیعی پنجره ها غافل نشید و در کنارش هم از لوستر های ساده و زیبا استفاده کنید چرا که میتونن کمک خوبی در خوشگلاسیون فضا داشته باشند. 

5

ایده های شیک کردن دکوراسیون

حالا بریم سراغ دکوراسیون حال پذیرایی ساده. پذیرایی یکی از مهم‌ترین بخش های هر خونه به حساب میاد که هم باید راحت و دوستانه باشه، و هم برای مهمونامون جذاب به نظر بیاد. اگر به دنبال یه دکوراسیون ساده هستید، بهترین کار اینه که از رنگ های ملایم و طبیعی کمک بگیرید. مثلا دیوارهای سفید یا خاکستری روشن، با مبلمان طوسی یا کرم، میتونن یه ترکیب فوق‌ العاده برای حال و پذیراییتون باشند. از طرفی اضافه کردن چند گلدون و ی گل های طبیعی به فضاهای مختلف منزل به خصوص نشیمن، و همچنین استفاده از آینه های بزرگ، فضا رو روشن تر و شیک نشون خواهند داد. با همین ترفندای کوچیک و بزرگ میشه خونه رو از یک فضای قدیمی به محیطی جذاب و روشن که شیک هم هستش تبدیل کنید.

4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها