|

ایده چیدمان گیاهان آپارتمانی در آشپزخانه / واسه خوشگلاسیون قلب خونه این حرکتا عالین

گیاهان آپارتمانی انواع بسیار مختلفی دارند که در این مطلب میخوایم با اون دست از جذاب هایی که مناسب اشپزخانه هستند آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گیاهان از دست موجودات زنده ای محسوب می شوند که وجودشون در زندگی انسان ها به شدت ضروریه. در این که آدمها ذاتا و از درون با طبیعت پیوند خورده اند که خب شکی نیست، اما اینکه فکر کنید تنها راه وجود این جذاب های مفید در باغچه و حیاط خونه هاست، خب سخت در اشتباهید. چرا که دیگه خیلی وقته که مخصوصا تو خونه زندگی ما ایرانی ها این سبز رنگ های زیبات ورود کرده و میتونن علاوه بر زیبایی که در محیط ایجاد می کند، تصفیه کننده هوا نیز باشند و این چنین نیز برای انسان ها مفید هستند. اما فقط برای هال و پذیرایی و نگهداری در اتاق خواب ها نه، بلکه میتونه در آشپزخانه نیز حضوری دلبرانه داشته باشه. آشپزخانه قلب هر خونه ای محسوب میشه که خب شما میتونید با افزودن گیاه به این محیط، فضا رو به شدت دلنشین تر کنید. گیاهان آپارتمانی نه تنها در زیبایی بصیری مکان موثر اند، بلکه میتونن به پاکسازی هوا و کاهش استرس  و ایجاد یه حس آرامش در محیط کمکم بسیار قابل توجهی داشته باشند. میپرسین چجوری؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با راهکارهای خلاقانه ای در این مسیر آشنا بشیم. 

ایده چیدمان گل در آشپزخانه

بهترین ایده‌های خاص چیدمان گلدان در آشپزخانه

یکی از بهترین بخش ها برای نگهداری گلدان های متنوع، قفسه های دیواری هستند. البته که در این فضا نباید از گلدان های خیلی بزرگ استفاده کرد و در واقع اگر ابعاد کوچیک تا متوسطی داشته باشند میتونن جذابیت بسیار چشم نوازی هم در فضا آشپزخانه ایجاد نمایند. البته که اگر فضای مناسبی داشته باشید از گیاهان رونده هم میشه بهره برد و دیواری سبز و زیبا ساخت.

اگر در آشپزخانه جزیره دارید و کمتر مورد استفادتون قرار میگیره، این رو بدونید که این فضا نیز یکی از بهترین بخش ها برای ایجاد یک باغچه قشنگه. البته منظور این نیست که خاک بریزید و این حرف ها. بلکه میتونید چند گلدان با گل های متفاوت بر روی جزیره قرار داده و با کاشتن گل های مختلف و یا کاشت گیاهان معطر و سبزیجات، این فضا رو خوشگل کنید.

ایده چیدمان گل در آشپزخانه

پنجره ها نیز یکی از بهترین مکانها برای قرار دادن گیاهان آپارتمانی هستند که نیازمند نور زیاد می باشند. میتونید در اینجا از گلدان های آویز و یا گلدان های روی پنجره استفاده کنید. از طرفی هم بالای کابینت ها مکان های بسیار مناسبی برای گذاشتن گیاهان باریک هستند. میز غذاخوری رو فراموش نکنید که یکی از خوشگل ترین جاها برای قرار دادن گلدان میتونه باشه و فضایی دلنشین بسازه.

ایده چیدمان گل در آشپزخانه

چیدمان هنری و یونیک

همیشه قرار نیست که از گلدان های ساده و با رنگ های معمول استفاده کنید، بلکه میتونید از گلدان های رنگی و طرح دار کمک بگیرید تا به زیبایی آشپزخانه بی افزایید. میتونید گوشه ای از آشپزخانه منزلتون رو با استفاده از یک سری گیاهان مخصوص تزیین نمایید.

ایده چیدمان گل در آشپزخانه

گیاهانی که میتونن واسه فضای آشپزخانه عالی باشند

گیاهانی که مقاوم در مقابل نور کم هستند مثل سانسوریا، زامیفولیا و پتوس. گیاهانی که معطر هستند مثل 

نعناع، رزماری، آویشن، ریحان. و البته گیاهانی که میتونن تصفیه هوای دبش باشند مثل اسپاتی فیلوم، دراسنا، فیکوس. و در نهایت گیاهانی که آبدار هستند مثل کاکتوس‌ها و البته ساکولنت‌ها. 

ایده چیدمان گل در آشپزخانه

نکاتی مهم برای چیدمان گیاهان در آشپزخانه

خب نور برای گیاهان خیلی اهمیت داره و هر گیاهی هم نیاز به میزان مخصوصی نور داره که پیش از خرید باید به میزان نوری که گیاه شما نیاز داره توجه داشته باشید. نکته دیگه ای که وجود داره اینه که حتما به شکل منظم گیاهان خود را آبیاری نمایید اما از بیش از آب دادن بهشون هم خودداری کنید. تغذیه گیاهان کودشون هستش که باید هر چند وقت یکبار بهشون غذا هم برسونید. 

یادتون نره که تعویض گلدان اهمیت فراوونی داره که هر چند سال یکبار بسته به گلی که دارید، باید گلدان رو عوض کنید و به گلدان بزرگتری منتقلش نمایید. در یات نیز یادتون نره که حتما مراقب آفات و بیماری ها باشید چرا که در صورت مشاهده هرگونه مشکل، باید اقدامات لازمه رو انجام دهید تا گل قشنگتون مریض نشه و از دست نره. 

ایده چیدمان گل در آشپزخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها