|

رازهای خوشمزه شدن خورش کرفس / نکته های ریز برای لذیذ و لعاب دار شدن ناهار امروز

خورش کرفس یکی از اون غذاهای چالشی واسه خیلی از خانم هاست. توی این مطلب درباره رازهای خوشمزه و لعاب دار شدن خورش کرفس توضیح میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزی پر از نکته های ریز و درشته تا بتونی غذاهای خوشمزه ای درست کنی. جا افتادن خورش قورمه سبزی، مزه دار کردن مرغ، آبکش کردن برنج، سرخ کردن بادمجون و هزاران نکته دیگه که از تو یه آشپز حرفه ای میسازه! اگه علاقمند به آشپزی باشی و دلت بخواد هر روز بهتر از قبل غذا بپزی حتما نکات و ریزه کاری های زیادی هست که باید بدونی.

خورش کرفس یکی از اون غذاهای چالشی واسه خیلی از خانم هاست. اینکه به اصطلاح آب و دونش جدا نباشه و حسابی جا بیفته و لعاب دار بشه و از طرف دیگه خوش طعم و مزه دار هم باشه، نیاز به دقت و حوصله داره. توی این مطلب درباره رازهای خوشمزه و لعاب دار شدن خورش کرفس توضیح میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

karafss-3

گوشت گوسفندی یا گوساله؟

در تهیه خورش کرفس هم میشه از گوشت گوسفندی استفاده کرد و هم گوشت گوساله و این به ذائقه شما بستگی داره اما باید بگیم که اگر در خورش کرفس گوشت گوسفندی بریزید، لعاب بهتری پیدا میکنه و لذیذتر میشه. چربی موجود در گوشت گوسفند باعث این لعاب میشه.

اگر گوشت گوسفندی شما استخوان هم داشته باشه این میزان لعاب بیشتر هم خواهد شد و در نهایت خورش کرفس خوشمزه تری هم خواهید داشت.

karafss-7

پیاز رو رنده کنید

رنده کردن پیاز هم میتونه در لعاب دار و خوشمزه تر شدن خورش کرفس موثر باشه. پیازی که در خورشت کرفس استفاده می کنید رو با دندونه ریز رنده کرده و سپس سرخ کنید تا طلایی رنگ بشه.

از کمی رب استفاده کنید

خیلی ها خورش کرفس رو بدون رب درست می کنن اما استفاده از کمی رب گوجه فرنگی و کمی رب انار، لعاب و مزه خیلی خوبی به خورش کرفس شما میده. اگه تا حالا توی خورش کرفس رب نریختید یک بار اون رو امتحان کنید. اگر مزه ترش رو هم می پسندید حتما از مقداری آبغوره استفاده کنید چون طعم خیلی خوبی به غذای شما میده.

karafss-2

برگ کرفس رو تفت بدید

اگر دوست دارید خورش کرفس لعاب دار و خوشمزه ای داشته باشید، برگ های کرفس رو جداگانه خرد کنید و داخل کمی روغن تفت بدید سپس به خورش اضافه کنید. این کار در لعاب دار شدن غذای شما تاثیر خوبی داره.

آب به اندازه بریزید

اضافه کردن آب به خورش کرفس نباید بیش از حد باشه. اگر آب زیادی داخل خورش کرفس بریزید در انتها غذای شما آبکی میشه و ظاهر خوبی نداره.

آب ولرم رو به اندازه ای بریزید که گوشت و ساقه های کرفس در آب غوطه ور باشن و کمی آب روی اونها رو بگیره. حدود 3 ساعت هم زمان بدید تا خورش کرفس به آرومی بجوشه و لعاب دار و جا افتاده بشه. در انتهای پخت هم نمک خورش رو تست و اندازه کنید.

karafss-5

کمی آرد استفاده کنید

اگر دوست دارید که خورش کرفس شما لعاب زیادی داشته باشه می تونید کمی آرد رو با گوشت و پیاز تفت بدید و سپس آب اضافه کنید. این کار باعث لعاب دار شدن خورش کرفس شما میشه. با به کار گرفتن این نکات، خورش کرفس لعاب دار و خوشمزه ای خواهید داشت. نوش جان.

karafss-4

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها