|

طرز تهیه خورش کرفس یه غذای عالی برای وعده سحری / همراه با نکات لعاب دار و خوشمزه شدن

خورش کرفس یکی از غذاهای خوشمزه و دارای ارزش غذایی بالا هست که میشه برای وعده سحری درست کرد. در این مقاله طرز تهیه خورش کرفس رو یاد می گیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از غذاهای سنتی ایرونی، طعم و مزه خیلی خوب و همینطور ارزش غذایی بالایی دارن. وقتی سلامت جسم در میون باشه باید توجه کافی به خواص غذاهایی که آماده می کنیم و می خوریم داشته باشیم. در ماه رمضان اهمیت این موضوع بیشتر میشه و غذاهای وعده سحری و افطار با وسواس بیشتری انتخاب میشن. خورش قیمه، خورش قورمه سبزی و لوبیا پلو غذاهای مناسبی برای سحری هستن. خورش کرفس هم یکی دیگه از غذاهای خوشمزه و دارای ارزش غذایی بالا هست که میشه برای وعده سحری درست کرد. در این مقاله طرز تهیه خورش کرفس با گوشت رو آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

khoresh-karafs6

مواد لازم برای پخت خورش کرفس

کرفس 400 گرم

گوشت خورشتی 300 گرم

پیاز بزرگ یک عدد

سیر 2 حبه

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

آبغوره 3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

روغن به میزان کافی

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و می تونیم بسته به تعداد نفراتی که قصد داریم خورش کرفس براشون درست کنیم این مقادیر رو کم یا زیاد کنیم.

khoresh-karafs4

دستور پخت خورشت کرفس با گوشت

مرحله اول

برای شروع پیاز رو نگینی خرد می کنیم و داخل قابلمه با روغن تفت میدیم. وقتی پیاز سبک و کمی طلایی شد تکه های گوشت رو بهش اضافه می کنیم. بعد از تغییر رنگ کامل گوشت، سیر خرد شده، نمک و ادویه ها رو اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دیم.

مرحله دوم

در این مرحله رب گوجه فرنگی رو داخل قابلمه می ریزیم و با بقیه مواد مخلوط می کنیم تا بوی خامی رب گرفته بشه. حالا نوبت اضافه کردن کرفس شسته و خرد شده هست. ساقه ها و برگ های کرفس رو اضافه کرده و چند دقیقه روی حرارت تفت می دیم و سپس حدود 3 لیوان آب جوش داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دیم دوباره به جوش بیاد.

khoresh-karafs5

مرحله سوم

وقتی خورشت به جوش اومد، زعفران دم کرده و آبغوره رو هم اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حرارت رو کم می کنیم و اجازه می دیم خورشت حدود دو ساعت بپزه. بعد از این مدت مزه خورش رو تست می کنیم و اگه به نمک و آبغوره بیشتری نیاز داره اضافه می کنیم.

نکات پخت خورشت کرفس با گوشت

-برای لعاب دار شدن خورشت کرفس باید زمان بیشتری داد تا میزان آب و لعاب اون به اندازه دلخواهمون برسه.

khoresh-karafs2

-باید توجه داشته باشیم در ابتدا آب زیادی به خورش کرفس اضافه نکنیم تا برای تبخیر شدن آب خورش و جا افتادن اون زمان طولانی نیاز نباشه.

-در صورت تمایل می تونیم یک قاشق سرخالی رب انار هم داخل غذا بریزیم که طعم خوبی بهش میده.

-در تهیه این خورشت فقط از ساقه و برگ کرفس استفاده میشه و نیازی به استفاده از نعنا و جعفری نیست.

-در صورت تمایل می تونیم از لوبیا چیتی هم در خورش کرفس استفاده کنیم. لوبیا رو از چند ساعت قبل خیس می کنیم و همراه گوشت کمی تفت می دیم و بقیه مراحل رو انجام میدیم.

khoresh-karafs

-خورشت کرفس با گوشت در کنار کته، ترکیب بی نظیری رو میسازه که مزه اون رو فراموش نمیکنی.

اگر به آشپزی و شیرینی پزی علاقمندی اینجا میتونی کلی دستورهای آشپزی و شیرینی پزی رو ببینی و ازشون استفاده کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی